PROTIV KRIVOTOVORINA

Brine vas je li vam torbica lažnjak? Ovaj će vam gadget pomoći

07.09.2017 u 12:31

Bionic
Reading

Razlikovati izvornu torbicu Louis Vuitton od dobre kopije ponekad je prava umjetnost. U njujorškom startupu tvrde kako su razvili tehnologiju koja to može obavljati umjesto ljudi

Proizvođači modnih dodataka se već godinama bore protiv krivotvorenja njihovih proizvoda na razne načine, koristeći holografske oznake, mikroprinting, pa čak i radio farove. U istraživačkoj tvrtcki Visiongain procjenjuju kako će ove godine biti potrošeno 6,15 milijardi američkih dolara na te tehnologije. 

Trgovine rabljenom robom online kao što su RealReal i Vestiaire Collective za provjeru izvornosti robe koju prodaju koriste stručnjake s godinama iskustva. To je mučan proces, podložan povremenim krivim procjenama. 

Rješenje startupa Entrupy je ručna mikroskopska kamera koja svima s pametnim telefonom omogućava provjeru je li predmet kojeg žele kupiti doista luksuzan ili nije.

Prije godinu dana pokrenuli su servis za koji tvrde kako može raspoznati prave i lažne proizvode za 11 brendova, među kojima su Louis Vuitton, Chanel i Gucci, s preciznošću od 98 posto.

Prikupili 2,6 milijuna dolara

Njihova kamera uvećava objekt 260 puta, pa postaju vidljivi znakovi krivotvorine koji inače nisu dostupni ljudskom oku: izobličene oznake, rupice u teksturi kože... Uređaj izgledom podsjeća na poveću baterijsku svjetiljku i može se bežično povezati s internetom.

Moguće ga je unajmiti po početnoj cijeni od 299 dolara. Mjesečni najam iznosi 99 dolara. Dosad je oko 160 tvrtki koristilo Entrupyjeve usluge. 

Entrupy - Introduction Izvor: Društvene mreže / Autor: Entrupy

Startup Entrupy je pokrenut 2012. godine, u vrijeme nastajanja algoritama koji su radikalno poboljšali strojno prepoznavanje svakodnevnih objekata na fotografijama korištenjem ogromnih količina podataka za pronalaženje obrazaca. 

Tijekom srpnja su prikupili rundu investicija vrijednu 2,6 milijuna dolara. U njega je, između ostalih, uložio i Facebookov direktor za istraživanje umjetne inteligencije Yann LeCun

Tehnologija primjenjiva i na drugim proizvodima

Ispočetka im je problem bio to što nisu imali pri ruci veće količine dizajnerskih torbica, lažnih ili pravih. Pokušali su sa ženskim odjelima u trgovinama, ali bez uspjeha vrijednog spomena. 

Potom su nagovorili nekoliko trgovina rabljenom robom da im omoguće pristup njihovom asortimanu te nabavili pun kovčeg lažnjaka iz Kine. Tako je počela nastajati baza podataka s desecima milijuna fotografija oko 30 tisuća raznoraznih torbica i novčanika. Softver uči kako klijenti dodaju nove fotografije.  

Ta tehnologija, tvrde u Entrupyju, radi podjednako dobro na svemu osim na dijamantima i porcelanu. Već su ju testirali na auto dijelovima, telefonima, punjačima, slušalicama, jaknama, cipelama, pa čak i sirovoj nafti, piše Bloomberg