fenomen hajduka

Srbi se dive: Hajduk i ostatak regije - nebo i zemlja

20.05.2025 u 23:44

Bionic
Reading

U nedjelju nas čeka kraj najluđe sezone u povijesti SHNL-a. O kvaliteti nogometa možemo razgovarati, ali nitko ne može reći da nije uzbudljivo i kao nikad prije zanimljivo. Do zadnjih 90 minuta čak tri kluba su u igri za osvajanje titule. Rijeka realno ima najviše šanse. Treba dobiti Slaven na Rujevici i bit će prvak, dok Dinamo i Hajduk se nadaju kiksu Rijeke pa da mogu do čuda.

Ono što je posebno zanimljivo ove sezone u SHNL-u, a što su primijetili kolege iz srpskog MozzartSporta, je činjenica da je ovako ludo i neizvjesno prvenstvo na tribine hrvatskih stadiona dovelo nikad više gledatelja.

U tekstu pod naslovom 'Hajduk i ostatak regiona – nebo i zemlja! Rekordna posjećenost u Splitu, drastičan Zvezdin pad', Mozzart piše kako je na stadionima SHNL-a ove sezone ulaznicu platilo čak 980,757 gledatelja i po prvi put u povijesti bit će srušena brojka od milijun gledatelja. No, to nije jedini rekord u SHNL-u ove sezone.

Hajduk u 18 domaćih utakmica na Poljudu stigao do brojke od 396,498 gledatelja što daje prosjek od čak 22,028 po utakmici. Nikad u povijesti Hajduk nije imao ovakav broj gledatelja. U sezoni 1974./75. su imali prosjek od 20,294 gledatelja, tako da je upravo sad srušen rekord star 50 godina.

Na listi najgledanijih klubova SHNL-a drugi je Dinamo s prosjekom od 10,875, Osijek je treći s 5,839 gledatelja, Rijeka četvrta s 5,209. Dakle, Hajduk prosječno ima više gledatelja nego Dinamo, Osijek i Rijeka zajedno, ukupni zbroj gledatelja na utakmicama ova tri kluba je 361,828 odnosno prosječno 21,923.

Hajduk na jednu stranu, ostatak regije na drugu

Osim toga, ukupna posjeta na Poljudu ove sezone, uključujući sve natjecateljske utakmice, iznosi 471,531, od čega je na europskim utakmicama bilo 55,693 gledatelja, a na gostovanjima 148,816.

Mozzart se divi ovim podacima i piše: 'Ove brojke dokazuju i činjenicu da je Hajduk, unatoč tome što nije bio prvak još od 2005. godine i što se nije natjecao u grupnoj fazi europskog natjecanja od 2011. godine, privukao veliku pažnju svojih navijača. Kvalitetan marketing kluba, osobito uspješan program članstva, također je odigrao svoju ulogu u ovoj impresivnoj posjećenosti. U tekućoj godini Hajduk je ostvario prihod od 1.605.444 eura samo od članarina.

S obzirom na veliki interes navijača, brojke koje dolaze iz Hrvatske su još uvijek daleko ispred konkurencije iz bivše Jugoslavije, gdje se statistika o posjećenosti često ne prati u detalje. U svakom slučaju, Hajduk i dalje prednjači u regiji, kako po posjeti, tako i po odanosti svojih navijača.'

PROSJEČNA POSJETA U MOZZART BET SUPERLIGI NAKON 30. KOLA:

Crvena zvezda – ukupna posjeta 147.682; prosječna posjeta 9.864

Partizan – ukupna posjeta 64.720; prosječna posjeta 4.315

Radnički 1923 – ukupna posjeta 39.000; prosječna posjeta 3.545

Vojvodina – ukupna posjeta 33.300; prosječna posjeta 2.379

Novi Pazar – ukupna posjeta 27.600; prosječna posjeta 3.943

Radnički Niš – ukupna posjeta 22.750; prosječna posjeta 1.517

TSC – ukupna posjeta 22.450; prosječna posjeta 1.497

Napredak – ukupna posjeta 21.175; prosječna posjeta 1.412

Železničar – ukupna posjeta 20.350; prosječna posjeta 1.357

OFK Beograd – ukupna posjeta 18.685; prosječna posjeta

1.246 Spartak – ukupna posjeta 15.050; prosječna posjeta 1.003

Jedinstvo Ub – ukupna posjeta 13.800; prosječna posjeta 920

Tekstilac Odžaci – ukupna posjeta 11.820; prosječna posjeta 788

IMT – ukupna posjeta 10.970; prosječna posjeta 725

Mladost Lučani – ukupna posjeta 10.640; prosječna posjeta 709

Čukarički – ukupna posjeta 9.200; prosječna posjeta 613