PREOKRET U F1

Pet razloga zašto je Ferrari odjednom brz kao Mercedes!

03.04.2015 u 10:53

Bionic
Reading

Impresivna pobjeda Sebastian Vettela samo dva tjedna nakon što je zaostao pola minute za Mercedesima u Melbourneu iznenadila je ljubitelje Formule 1. Ovo su razlozi velike preobrazbe Ferrarija viđene u Maleziji…

Činilo se da će se 'srebrne strijele' prošetati elitnom automobilističkim natjecanjem ove sezone, no u Ferrariju se ne šale. Sebastian Vettel iskoristio je ponuđeno te već u svojem drugom nastupu za talijansku momčad stigao do pobjede, prošle nedjelje u Maleziji.

Iako se stručnjaci slažu kako Mercedes i dalje ima određenu prednost, jasno je da je Ferrari napravio ogroman napredak u 2015. godini, jer prošle je imao sjajnog Fernanda Alonsa za svojim volanom, no nije uspio pobijediti niti jednom te je u poretku konstruktora završio tek na četvrtom mjestu.

Kako je odjednom tako brz? Analitičari Formule 1 se slažu da bi ovo mogli biti glavni razlozi velike preobrazbe Ferrarija:

1. Ključne promjene na samom motoru – Ferrarijev V6 motor bio je dosta problematičan prošle sezone, posebno kad su u pitanju električni dijelovi i nije mogao postići svoj puni potencijal. Promjene na turbu te prepravke na električnim komponentama pokretne jedinice, kao i bolji softver učinili su svoje i sada na ravnim dijelovima može parirati Mercedesu, s obzirom na 80 konjskih snaga više kojima raspolaže

2. Novi puno bolji ovjes – Ferrarijev novi F14-T puno se bolje ponaša na kočenju i ulasku u zavoje. Baš to je bila najveća muka Kimija Raikkonena prošle sezone, problemi s ovjesom koji mu nikako nije odgovarao. Sada vozači talijanske momčadi puno preciznije i bolje mogu 'pogađati' zavoje, a to se vidi i na ukupnom vremenu

3. Bolid više nije osjetljiv na vanjske faktore – prošlih sezona Ferrarijevi bolidi jako su bili ovisni o temperaturi staze i vremenskim uvjetima. Okvir u kojima su dobro funkcionirali bio je premali. Ovogodišnji se pokazao prilično dobar po hladnom vremenu, kao i po kiši, a vrućina koja ga je mučila u prošlosti sada ga čini nepobjedivim, što je viđeno u Maleziji…

4. Novo ambiciozno vodstvo momčadi – dolaskom ravnatelja Maurizija Arrivabenea stvari su se pokrenule. Inženjeri koji nisu bili uspješni prošlih godina dobili su otkaz, a dizajn Jamesa Allisona pokazao se odličnim. Prvi je to bolid u Maranellu čovjeka koji je prethodnih sezona preporodio Lotus i ima karakteristiku kao i njegovi prethodni radovi: nježniji je prema gumama od konkurencije

5. Sebastian Vettel – dolazak u momčad četverostrukog F1 prvaka učinio je svoje. Donio je novi vjetar u leđa ekipi koja je bila umorna zbog neuspjeha i kritika. Fernando Alonso možda je bolji vozač od Nijemca, ali težak je suradnik pa je opušteni Seb donio nešto sasvim novo ekipi koja je uz njega čini se procvjetala.


Rezultati VN Malezije:

1. Sebastian Vettel (Njem/Ferrari) 1:41:05.793
2. Lewis Hamilton (VB/Mercedes) +08.569
3. Nico Rosberg (Njem/Mercedes) +12.310
4. Kimi Raikkonen (Fin/Ferrari) +53.822
5. Valtteri Bottas (Fin/Williams-Mercedes) +1:10.409
6. Felipe Massa (Bra/Williams-Mercedes) +1:13.586
7. Max Verstappen (Niz/Toro Rosso-Renault) +1:39.085
8. Carlos Sainz Jr (Špa/Toro Rosso-Renault) 1 krug
9. Danil Kvjat (Rus/RedBull-Renault) 1 krug
10. Daniel Ricciardo (Aus/RedBull-Renault) 1 krug

Ukupni poredak vozača:

1. Lewis Hamilton (VB/Mercedes) 43
2. Sebastian Vettel (Njem/Ferrari) 40
3. Nico Rosberg (Njem/Mercedes) 33
4. Felipe Massa (Bra/Williams) 20
5. Kimi Raikkonen (Fin/Ferrari) 12

Ukupni poredak konstruktora:

1. Mercedes 76
2. Ferrari 52
3. Williams-Mercedes 30
4. Sauber-Ferrari 14
5. Toro Rosso-Renault 12

Sve sažetke F1 utrka pogledajte ovdje