SK, HYERES

Hrvatski jedriličari izborili četiri finala

26.04.2012 u 19:04

Hrvatski jedriličari plasirali su se na Svjetskom kupu u francuskom Hyeresu u četiri finala od sedam klasa u kojima su nastupili

Šime Fantela i Igor Marenić najbliži su medalji, drugi su u klasi 470, u Laseru Hrvatska ima čak tri finalista – Tončija Stipanovića, Milana Vujasinovića i Daniela Mihelića, dok je su u finalu i Tina Mihelić u Laser Radialu, te Marin i Dan Lovrović u Zvijezdi.

Šime Fantela i Igor Marenić još jednom su pokazali da iznimno brzi i uspješni po jakom vjetru. Dva su bili drugi, bolji od njih bili su samo aktualni svjetski prvaci Australci Belcher/Page. Nakon deset jedrenja, uoči sutrašnjeg plova za odličja za deset najboljih, Fantela i Marenić su drugi. Vodeći Australci imaju solidnu prednost, dok trećeplasirani Nizozemci Coster/Coster imaju isti broj bodova kao i naša posada.

'Po ovakvom vjetru je preživljavanje, da se ne prevrnemo, naročito niz vjetar je pravi podvig. Nama je to danas uspijevalo i to se vidi na rezultatu', kazao je Igor Marenić

Dobro 18. mjesto zauzele su u ženskoj konkurenciji klase 470 Enia Ninčević i Romana Župan. Ovakav rezultat na Svjetskom prvenstvu za 15-ak dana u Barceloni djevojkama bi donio plasman na Olimpijske igre, jedno od zadnjih pet mjesta preostalih za ovu disciplinu.

'Jako smo zadovoljne. Vjetrovit tjedan, penjale smo se kako je regata odmicala, s fizičkom pripremom smo jako zadovoljne, dokazale smo da se po jakom vjetru možemo boriti s najboljima. Četvrta smo nacija među onima koje konkuriraju za OI, i to je najbitnije prije Barcelone. Bit će borbe, sedam nacija se izdvojilo za tih pet mjesta. Sve ovisi o uvjetima. Ako bude vjetrovito mislim da smo glatko unutra, a ako bude lakši vjetar bit će borbe. Mislim da ako ne budemo radile neke gluposti i ako bude zdravlja da nema greške', kazala je Enia

U Laseru su hrvatski kormilari ostvarili fantastičan uspjeh, čak trojica su se plasirala u plov za odličja. Šesti je Tonči Stipanović, osmi Milan Vujasinović, deseti Daniel Mihelić.

'Danas je stvarno bilo ekstremno i divlje, teško. Puno vjetra i vala, na granici jedrenja, borba je bila od početka do kraja. Nisam najbolje startao, ali sam znao da je regata duga, da će konkurencija početi umarati i da samo trebam dati sve od sebe i da ću napredovati. Tako je i bilo. Došao sam do trećeg mjesta, međutim zbog malog nedostatka koncentracije uspio sam se i ja prevrnuti i to me stajalo tri mjesta. Blizu sam trećeg mjesta i sutra je u plovu za odličja još sve moguće', izjavio je Stipanović

Jedini plov odjedren danas za Laser Radial bio je dovoljan Tini Mihelić da se ubaci među deset najboljih. Tina ulazi u finale kao deveta.

'Danas opet brutalan dan, isplovile smo jutros, pa su nas vratili s mora, pa smo čekale, i kad su sve poslali doma radi prejakog vjetra, onda su nas žene izvukli van, što dokazuje da smo mi žene najjače ha ha. Zadovoljna sam. Dobro sam jedrila, poboljšala sam se po jakom vjetru, u deset sam u takvim uvjetima, znači da je bio slabiji vjetar vjerojatno bi prošla i bolje', izrekla je Tina

Listu finalista zaključuju Marin i Dan Lovrović, koji su deseti u Zvijezdi. Malo je posada danas uopće isplovilo na regatno polje ove klase, za koju su uvjeti na moru također bili prilično ekstremni. S obzirom da im za tjedan dana na istom mjestu slijedi svjetsko prvenstvo i kvalifikacije za OI Lovrović/Lovrović odlučili su također čuvati skupocjenu opremu. Mate Arapov i Siniša Mikuličić su kako smo već javili jučer odustali od daljnjeg natjecanja zbog Matinih bolova u leđima. Regatu su završili na 20. mjestu.

U 49er-u Pavle Kostov i Petar Cupać su zauzeli 26. mjesto, maksimalno što su mogli ostvariti u finalnoj srebrnoj skupini, dok je daskašu Luki Mratoviću pripalo 22. mjesto.