Možda nam je ime Chloe Malle dosad bilo nepoznato, ali njezin rad već smo itekako primijetili. Ideje da postavi Lauren Sanchez na naslovnicu ili da pokrene izdanje najpoznatijeg modnog časopisa za pse sigurno su privukle pozornost ljubitelja popularne kulture i mode, a sada se svi pitaju u kojem će smjeru ići američki Vogue. Prve ideje već je otkrila te se čini da je dobila povjerenje legendarne Anne Wintour, a ona joj je još uvijek nadređena
Iako danas svi misle da bi već prvog radnog dana trebali postati direktori ili u najmanju ruku voditelji kakvog odjela, najnovija priča o uspjehu podsjeća nas da to ipak baš i nije tako... Naime, otkako je Anna Wintour objavila da nakon više od tri desetljeća odlazi s pozicije glavne urednice Voguea, svi su se pitali tko će je naslijediti.
'Svatko tko se bavi kreativnim područjem zna koliko je važno nikada ne prestati rasti u svom radu', rekla je Wintour timu Voguea na sastanku kada je objavila svoj odlazak, a na njezino mjesto sada stiže magistra književnosti koja je 'narasla' do te vodeće pozicije.
Naime, kada je otkriveno da budućnost američkog Voguea odlazi u ruke Chloe Malle, postalo je jasno da se rad, trud i predanost uistinu cijene. A evo i zašto...
Prošla je sve pozicije
Malle je odrasla između Los Angelesa i New Yorka, dva svijeta koja su oblikovala njezin senzibilitet prije nego što je na uglednom Sveučilištu Brown studirala književnost i komparativnu književnost. Prve novinarske korake napravila je u The New York Observeru, a ubrzo se istaknula kao autorica tekstova za prestižne publikacije, među kojima su The Times, The New York Times, The Wall Street Journal, Architectural Digest i Town & Country.
'Oklijevala sam kada sam išla na razgovor jer moda nije jedan od mojih glavnih interesa u životu, a više sam htjela biti spisateljica nego urednica, ali toliko me zaveo Vogueov stroj da nisam mogla odoljeti', rekla je Malle 2013. godine za BBC, govoreći da je njezin prvi intervju uistinu podsjećao na scenu iz filma 'Vrag nosi Pradu'.
Vogueu se pridružila 2011., prvo kao urednica rubrike Features, a potom i sadržaja za društvene mreže. Njezina ruka stajala je i iza kultne rubrike Flash, koja je pratila vjenčanja, domove, putovanja i društvene događaje, kao i posebnih Met Gala izdanja te nekoliko knjiga koje su definirale arhivu brenda, a među njima su 'Vogue Weddings: Brides, Dresses, Designers' i 'Vogue Living: Country, City, Coast'. Posljednjih godina bila je i voditeljica digitalne transformacije magazina kroz rad na stranici Vogue.com te kao suvoditeljica podcasta 'The Run-Through with Vogue'.
S iskustvom nakon obavljanja svih tih funkcija, 39-godišnja Malle sada preuzima novu, ključnu ulogu – formalno nazvanu head of editorial content. Ipak, svima unutar i oko industrije jasno je da se zapravo radi o funkciji glavne urednice Voguea.
'Vogue je već oblikovao ono što jesam. Sada me raduje mogućnost da ja oblikujem Vogue', poručila je u izjavi povodom imenovanja.
Ova odluka, kako piše Puck News, nije bila slučajna!
Tijekom procesa traženja idealnog kandidata za tu poziciju, Wintour je otkrila da traži osobu koja bi mogla transformirati brend u moćan stroj za sadržaj uživo, a ona sama provodila bi više vremena mentorirajući regionalne uredničke lidere širom svijeta. Nakon opsežnog procesa izbor je pao na praktičnu, razumnu i nadasve racionalnu opciju – Malle.
Njezin rad u proteklom desetljeću pokazuje zašto je odabrana: od ekskluziva poput fotografiranja vjenčanja Naomi Biden u Bijeloj kući 2022. godine do intervjua s Lauren Sanchez uoči njezina vjenčanja s Jeffom Bezosom, Malle se, prema svemu sudeći, pokazala kao novinarka s nosom za kulturni trenutak i urednica s vizijom o tome kamo Vogue kao medijska platforma treba ići.
Što možemo očekivati od američkog Voguea u budućnosti?
'Istina je da nitko neće zamijeniti Annu', komentirala je Malle za The New York Times u trenucima u kojima je već znala da upravo ona stiže na tu cijenjenu poziciju. O tome je tada odlučila šutjeti, no i tada je istaknula da je ostavljanje vlastitog pečata najvažniji dio uspjeha jer, kako objašnjava, mora postojati uočljiva promjena po kojoj će se nekoga pamtiti.
Generacija koja je odrastala na Vogueu sada će svjedočiti njegovoj transformaciji pod vodstvom žene koja pripada generaciji milenijalaca, ali i intelektualnoj klasi s duboko ukorijenjenim razumijevanjem pop kulture.
'Ne mislim da ćemo za početak vidjeti neke velike promjene, ali vidjet ćemo koliko će se suprotstaviti Wintour i koliko će se prilagoditi', komentirala je novinarka Lauren Sherman za Puck News, podsjetivši da je Vogue i dalje dio Condé Nasta – carstva kojim suvereno upravlja Wintour, i to čak iz udobnosti svog starog ureda.
Ipak, neke promjene možemo očekivati, što je već najavila sama Wintour, objasnivši da vidi Malle kao urednicu koja posjeduje rijetku vještinu balansiranja između 'duge i jedinstvene povijesti Voguea i njegove budućnosti na prvim crtama novog'.
Malle je već formulirala svoju viziju, u kojoj se vraća konceptu 'djetinjeg uzbuđenja'.
Naime mišljenja je da mjesečni ritam proizvodnje treba zamijeniti rjeđim, ali monumentalnijim 'kolekcionarskim' izdanjima, posvećenima ključnim kulturnim trenucima, na debljem i luksuznom papiru.
Prvo takvo izdanje planirano je za sljedeću godinu!
Na digitalnim kanalima Voguea, koje vodi od 2023. godine, već provodi filozofiju 'manje je više', što se jasno moglo vidjeti i u okviru vijesti o zarukama Taylor Swift i Travisa Kelceja. Naime, umjesto tekstova koji izvještavaju o raznim pojedinostima zaruka, Vogue se odlučio tek na analizu impresivnog prstena, što je privuklo više čitatelja i pažnje. Upravo taj 'elegantni zaokret', kako ga Malle opisuje, utjelovljuje njezinu strategiju.
Baš poput svoje slavne prethodnice, ni ona ne bježi od politike: sudjelovala je u Ženskom maršu 2017., javno podržava demokratske kandidate, a u podcastu 'The Run-Through' nije skrivala razočaranje nakon reizbora Donalda Trumpa, čime se čini da će Vogue, kao i u proteklih pola stoljeća, ostati ne samo modni autoritet, nego i politički glas.
Odrastajući između Pariza i Los Angelesa kao kći glumice Candice Bergen i francuskog redatelja Louisa Mallea, rano je naučila čitati i razumijevati odnos poznati – javnost. Danas to nasljeđe kombinira s njujorškim novinarskim pragmatizmom te dokazivanjem da je ipak puno više od 'nepo bebice': 'Iluzija je tvrditi drugačije. Ipak, reći ću da me to uvijek tjeralo da radim puno više. Veći dio mog života bio je cilj dokazati da sam više od kćeri Candice Bergen ili nekoga tko je odrastao na Beverly Hillsu', izjavila je za The New York Times.