sjajne recenzije

Sigur Rós objavili album 'Átta', prvi nakon 10 godina

21.06.2023 u 13:51

Tvrđava sv. Mihovila, Šibenik // 24. i 25. srpnja 2023.

Grupa Sigur Rós objavila je novi album 'Átta', prvi nakon deset godina, a novi materijal označio je i početak turneje u sklopu koje će 24. i 25. srpnja nastupiti na tvrđavi sv. Mihovila u Šibeniku.

Novih deset pjesama bend je objavio za BMG, a vinilno izdanje albuma bit će dostupno od 1. rujna. Želeći, kako kažu, da glazba na novom albumu bude uz minimalne bubnjeve kako bi bila raspršena, prekrasna i plutajuća, dozvolili su si da idu daleko s aranžmanima. Bend je na albumu surađivao s London Contemporary Orchestra kojim dirigira Robert Ames, kao i islandskim suradnicima Brassgat í bala, dok je Paul Corley uz bend koproducent i zadužen za miks albuma. Prvi je to album otkako se multiinstrumentalist Kjartan 'Kjarri' Sveinsson ponovno pridružio bendu.

Sigur Rós Izvor: Društvene mreže

Osmi album 'Átta' prate sjajne recenzije, a mediji složno hvale novi materijal nakon desetljeća. Pitchfork kaže da je riječ o minimalnoj glazbi koja je maksimalno izvedena, a uz 41 člana orkestra i očaj zbog klimatskih promjena te Jónsijev nezaboravni vokal 'album nikada ne zvuči neiskreno u nastojanjima da pruža nadu za beznadna vremena'. NME kaže da je 'Átta' 'najbolji album benda nakon kultnog 'Takk' i ploča koja bendu daje puno više razloga da dodaju čistu i prirodnu dušu u ovaj hladni i neosjetljivi svijet.' Variety Magazine navodi da vas u prvoj minuti uvuče jedna od najboljih zvučnih kupki Sigur Rósa do sada, a “amorfna priroda zvuka čini da iznova možete otkriti nešto što ranije niste primjetili.' NPR kaže da na novom albumu izbija toplina i svjetlost u tami, a osmi album benda “uspijeva istovremeno biti najvelebniji i najintimniji'.

Jedan od najvećih i najutjecajnijih post rock bendova svih vremena, Sigur Rós je započeo veliku europsku i američku turneju u sklopu koje dolaze u Hrvatsku. Turneja, koja kombinira nastupe s 41-članim orkestrom, te solo i festivalske svirke, obići će i velike festivale poput Mad Coola, Rock Werchtera ili Cruilla.

Sigur Rós Untitled #8 (Official Live Video) Izvor: Društvene mreže

Dva posebna datuma, 24. i 25. srpanj, rezervirana su za Šibenik na čijoj tvrđavi sv. Mihovila će islandski velikani Sigur Ros odsvirati samostalne koncerte i intimne nastupe. Svirke na vjerojatno najljepšoj koncertnoj pozornici Jadrana proći će u znaku epohalnog albuma „(  )“, jednog od najpoznatijih djela kompletne post / ambijentalne rock scene, koji ove sezone obilježava dva desetljeća od objave.

Ulaznice po cijeni od 66 Eur mogu se pronaći u Dirty Old Shopu, Rockmarku, svim Eventim prodajnim mjesta, kao i na Eventim.hr.