Možda su upravo serije pokazatelj triju stvari: koliko nam nedostaje osjećaj zajedništva, koliko želimo biti uključeni i koliko želimo pobjeći iz stvarnog svijeta. Serija 'Ljeto kada sam postala lijepa' u svojoj je trećoj sezoni ovog ljeta postala globalni fenomen, a čini se da je pitanje konačnog odabira glavne junakinje postalo pitanje koje mnoge zanima više i od problema s kojima su sami svakodnevno suočeni
Iako društvene mreže često donose negativnosti, ima nešto neodoljivo romantično u tome kako nas povezuju - kako bismo inače znali da netko na drugom kraju svijeta dijeli našu strast? U vremenu u kojem nas bombardiraju loše vijesti, od kojih nema bijega, razumljivo je to što bježimo u fikcionalne svjetove, a ovoga ljeta mnogi su pobjegli u Cousins, izmišljeno mjesto u Massachusettsu u kojem se odvija većina radnje serije 'Ljeto kada sam postala lijepa' (The Summer I Turned Pretty).
Na prvi pogled obična melodrama zvuči kao tipična nedjeljna zabava nakon obilnog ručka, no dogodilo se nešto neočekivano – privukla je ogroman broj obožavatelja. Ako je suditi po društvenim mrežama, ljubavni trokut između djevojke Belly i dvojice braće osvojio je podjednako muškarce i žene, tinejdžere i sredovječne gledatelje, a barovi diljem svijeta organiziraju zajedničko gledanje novih epizoda koje izlaze svaki tjedan.
Za serijom su ludi baš svi, bez obzira na dob
'Ženama srednjih godina gledanje tinejdžerskih drama može ponuditi oblik ponovnog emocionalnog proživljavanja nekih određujućih događaja, pa se neriješena iskustva ili neartikulirani osjećaji iz adolescencije mogu simbolički obraditi kroz sigurnost izmišljenih likova. Osim toga, ove serije obično naglašavaju pojačanu emocionalnu jasnoću, što može biti osobito privlačno usred često dvosmislenih, emocionalno prigušenih stvarnosti odraslog života', objašnjava Dani Moinian, psihoterapeutkinja u The Sokeu, za Harpers Baazar.
Čini se da čak i one koje su daleko od tinejdžerskih godina privlače baš te priče o ljubavnim trokutima, dugim ljetima i zbunjenosti u odrastanju. Možda je razlog u tome što tridesete i četrdesete, baš kao i te tinejdžerske godine, često nose sličnu energiju promjena, nesigurnosti i potrage za identitetom. Kako psihoterapeutkinja Moinian ističe, nostalgija ovdje igra veliku ulogu jer pruža utjehu i stabilnost u trenucima u kojima preispitujemo svoj posao, uloge i odnose.
Također, terapeutkinja za odnose i privrženost Deborah Robbins za Elle je objasnila da serija vješto spaja nostalgiju, emocionalni intenzitet i romantičnu fantaziju, čime nas vraća u naša najranija iskustva ljubavi i čežnje, ali i vjere u ljubav i nešto lijepo: 'Čak i ako smo prerasli bajke, većina nas još uvijek nosi u sebi taj glasić koji se pita što ako bi ipak moglo sretno završiti?' objašnjava Robbins.
Tinejdžerske drame možda nisu naš stvarni život, ali u njima prepoznajemo energiju i atmosferu koja nas podsjeća na naše prijelomne trenutke.
Glazba, moda i emotivne dinamike otvaraju sjećanja i vraćaju osjećaj povezanosti s 'onim starim ja', a ova je serija, osim nostalgije, dala jednako zanimljive, slojevite priče i roditeljskim likovima.
Laurel i Susannah nisu tek pozadinski likovi priče, već kompleksne, tvrdoglave, zabavne žene koje i dalje istražuju život, bez obzira na dob. Upravo zato serija rezonira s njima te pokazuje da krize, strasti i potraga za sobom ne prestaju ni u odrasloj dobi.
O povezanosti sa serijom progovorila je i Courtney Gilberto, svima poznatija kao glumica iz filma 'Zamka za roditelje', a za Elle je komentirala da je prati s kćerkom: 'Svijet koji je stvorila Han prizemljio me kada se sve ostalo činilo izvan kontrole. Određena sjećanja postala su svježa, poput hihotanja u trgovačkom centru, šuljanja na kućne zabave i razgovora s dečkima. Kao i protagonistica Belly, sjećam se prvog puta kada me dečko primijetio i kako je to bilo uzbudljivo i zbunjujuće.'
Svi kolektivno bježimo
Obožavatelji putem društvenih mreža sada objavljuju svoje teorije i raspravljaju o odlukama koje donosi glavna junakinja, a čitajući komentare ispod objava raznih teorija čini se da je serija savršeno sjela svima onima kojima treba odmor od ozbiljnih tema.
Tinejdžerske drame imaju posebnu čar upravo zato što nas vraćaju u vrijeme koje se čini jednostavnijim nego sadašnjost. Umjesto ozbiljnih, teških narativa, kakvi dominiraju trenutnom scenom, serije poput 'Ljeto kada sam postala lijepa' nude odmak te lagano emocionalno iskustvo, dok su pitanja tipa 'kojeg brata da poljubim?' toliko u kontrastu s našim svakodnevnim problemima da na nas djeluju gotovo terapeutski.
Koliko nam takav sadržaj pruža rasterećenje, objašnjava i psihoterapeutkinja Moinian, tvrdeći da se odrasli često bore s kognitivnim preopterećenjem i stalnim pritiscima, pa im takve serije nude nužno rasterećenje. Gledanje ne zahtijeva previše misaonog napora, ali vraća emocionalnu toplinu, nostalgiju i osjećaj lakoće koji nam često nedostaje. I možda je upravo u toj jednostavnosti najveća vrijednost ove serije za kojom je poludio čitav svijet.
Ipak, nije riječ ni o neozbiljnim temama, jer ipak je glavna tema ljubav!
Isabel Belly Conklin nalazi se u vrtlogu ljubavnog trokuta te je između dva brata, Conrada i Jeremiaha Fishera, a svaki od njih ima svoju ogromnu zajednicu strastvenih navijača koji žive za svaki njihov trenutak s Belly. Serija donosi taj sladak i napet svijet tinejdžerske ljubavi, ali istovremeno se dotiče i dubokih tema, poput bolesti i gubitka, koje intenziviraju odnose.
Autorica koja 'prodaje' snove
Nastala je prema književnom predlošku Jenny Han, autorice koja je u svijetu postala popularna po svojim dvjema uspješnim književnim trilogijama za mlade: 'Ljeto kad sam postala lijepa', za koju je prava prodala Amazon Primeu, te 'Svim dečkima koje sam prije voljela', koju je otkupio Netflix te 2018. snimio filmove prema knjigama, što je zapravo i otvorilo vrata adaptacija autorici koja se danas, prema New York Timesu, smatra jednom od najuspješnijih.
'Kao pripovjedačica, moram se osjećati dobro zbog onoga što stvaram, moram biti ponosna na to i moram biti uzbuđena zbog toga. Samo pišem ono što mislim da je najbolja priča i to je ono čega ću se držati', izjavila je Han u intervjuu za The Wrap, otkrivši da i nju samu zabavlja taj fikcionalni svijet koji je stvorila.
Kreativna je i u produkciji adaptacija te aktivno sudjeluje kao scenaristica i producentica.
Priče iz tipkovnice ove autorice možda se na prvi pogled čine poprilično jednostavnima, no upravo je njezin emotivan i nježan način raspisivanja emocija i tinejdžerskih premišljanja bio ključ uspjeha u kreiranju nečeg što je postalo fenomen. Bez obzira na geografske i kulturne razlike, tema prvih ljubavi je univerzalna pa je serija zaintrigirala širok spektar ljudi.
Naime mogli bismo reći da je upravo treća sezona privukla velik broj gledatelja: 'Ljeto kada sam postala lijepa' postigla je iznimno visoke brojke gledanosti širom svijeta s oko 25 milijuna gledatelja u prvom tjednu emitiranja, što je čini jednom od najgledanijih serija Prime Videa.
'Svi oni pokušavaju shvatiti što ih čeka - gdje pripadam i što bih trebao raditi - svi se oni, na različite načine, bore s tim pitanjima', komentirala je Han mindset svojih likova, a indirektno i stanje svijesti svijeta u kojem živimo zbunjeniji no ikad.
Koketiranje s pop kulturom
Osim što je serija pružila sliku zabavnog lifestylea koji mladi žele slijediti, uz brojne događaje za fanove i viralne trendove na društvenim mrežama, ponudila je i nadograđenu verziju onoga što je mnoge osvojilo i u 'Bridgertonu'.
Dodatan faktor uzbuđenja postignut je odabirom glazbene podloge!
Kompozitor serije je Zachary Dawes, a zaslužan je za glazbenu podlogu i originalne skladbe koje povezuju motive i produbljuju emocionalnu dinamiku priče. Glazba ima vrlo važnu ulogu u oblikovanju atmosfere, a soundtrack obuhvaća širok spektar pjesama poznatih izvođača kao što su Taylor Swift, Olivia Rodrigo, Billie Eilish, Harry Styles, Lana Del Rey i mnogi drugi.
Popularni hitovi, ali i manje poznate pjesme, prate ključne scene i naglašavaju raspoloženja likova i događaja, a kreatori serije lukavo su odlučili uključiti i gledatelje. Naime službene playliste dostupne su na platformama poput Spotifya i Amazon Musica, što povećava interaktivnost i angažman gledatelja koji te pjesme sada mogu slušati i u trenucima kada se poistovjećuju s likovima.
Osim glazbom, spotovima i pričama koje izmišljamo slušajući pjesme, ova serija nerijetko nas podsjeća na scene koje smo već negdje vidjeli.
Likovi u seriji 'Ljeto kada sam postala lijepa' jasno odražavaju poznate arhetipove ljubavnih drama: Conradove manire i čežnju uspoređuju s gospodinom Darcyjem i Anthonyjem Bridgertonom, a neki vide njegove sličnosti i s Jessom iz 'Gilmorica'.
Posljednja sezona tako uključuje scenu u petoj epizodi u kojoj Conrad popravlja krov kuće i dijeli vinom natopljen obrok s Belly, što je jasna referenca na romantičnu večeru Allie i Noaha iz 'Bilježnice' (The Notebook), što pojačava emotivni naboj i nostalgičan ugođaj. Ove sofisticirane aluzije likovima i scenama iz klasičnih priča čine da serija duboko rezonira s publikom svih generacija, što i volimo.