Vijest o iznenadnoj smrti Matije Dedića potresla je brojne kolege, prijatelje i publiku koja je godinama pratila njegov jedinstveni glazbeni izraz. Svoj posljednji javni nastup imao je 11. svibnja u zagrebačkom Kinu Studentski centar, a sve je počelo još u ranom djetinjstvu
Podrijetlom iz ugledne glazbene obitelji Matija Dedić je klavir počeo svirati još od malih nogu. Rano je krenuo u muzičku školu.
'Prvi kontakt s klavirom bio je s četiri i pol godine, a prvi veći nastup sam imao s orkestrom u Glazbenom zavodu kad sam imao devet godina što je bilo dosta rano', ispričao je svojedobno za Jazz.hr.
U to vrijeme je imao i zapažene koncerte poput onog u Šibenskom kazalištu u sklopu Šibenskog dječjeg festivala. 'Tijekom trećeg, ne baš presporog, stavka nestalo je struje. Orkestar je prestao svirati, ali ja nisam i nekako u polumraku odsvirao sam koncert do kraja. Kad je završila skladba u kazalištu se pojavilo svjetlo. Od tada se o meni počela širiti neka fama', otkrio je Matija.
Roditelji nisu bili za Graz
Rekao je da je imao je 'tvrdo školovanje koje nije bilo lako'. Profesorica ga je s deset godina htjela poslati u Rusiju a on je bio zahvalan roditeljima što su ga spasili da ne ode, jer ne bi završio u jazz vodama. Kako je 'uvijek težio nečemu svojem tijekom školovanja 'imao je problema s ljudima i pedagozima koji su na to gledali u zatvorenim okvirima'.
Sve je, kazao je, kulminiralo na prijemnim ispitima u Ljubljani i Zagrebu gdje je srušen, ali je rekao da nikoga ne krivi jer je tada njegova interpretacija Bacha i Mozarta bila nešto što je 'potpuno otišlo u jazz'. Rekao je da se nikad nije vidio kao klasičnog pijanistu. U trećem razredu srednje škole u stanu je pronašao neke ploče, a osobito ga se dojmio 'Köln Concert'. Ta ploča Keitha Jarreta ga je, priznao je, otvorila i nakon toga je definitivno znao da će jednog dana krenuti tim vodama. Ostao je još jednu godinu u Zagrebu, drugi put položio prijemni na Muzičkoj akademiji, ali je vratio indeks otišao u Graz i tamo položio. Na prijemnom je svirao 'All The Things You Are', 'My Romance' i blues 'Billie's Bounce'.
Gabi Novak i Arsen Dedić nisu bili za njegov odlazak u Graz. 'Bio im je šokantan moj odlazak, a sve se poklopilo i s početkom strašnih događanja koja su zadesila našu zemlju. Imao sam afinitete prema Kölnu i Roterdamu gdje su najjači fakulteti, ali u dogovoru s roditeljima, ali i zbog poznanstava koja su u Grazu puno veća nego u Kölnu i Roterdamu odlučio sam se za Graz, da budem barem na neki način bliže Zagrebu i roditeljima', isprčao je za Jazz.hr.