GOODBYE JUNE

Matematika u Hollywoodu više ne štima: Novi Netflixov hit samo je zbunio gledatelje

21.12.2025 u 16:15

Bionic
Reading

Da bi se uopće moglo uživati u novom Netflixovom božićnom filmu Kate Winslet, 'Goodbye June', gledatelj mora napraviti dvije stvari: pripremiti se na tešku temu, budući da se radnja vrti oko smrti roditelja i, možda još važnije, ne guglati koliko godina ima ekipa iz glumačke postave

U središtu filma je June, koju glumi Helen Mirren, dok njezina supruga glumi Timothy Spall. Oboje su velika imena i glumačke institucije, no u stvarnom životu Helen Mirren ima 80 godina, a Spall 68. Ta razlika u godinama možda i ne bi bila ništa neobično, no film postaje uistinu čudan kad se u priču uključe 'djeca'.

Naime, novi film 'Goodbye June' prati četvero braće i sestara koji u trenutku velike obiteljske krize moraju staviti razlike sa strane. Jednu od sestara glumi Toni Collette, koja ima 53 godine. Da bi kronologija imala smisla, ispalo bi da je lik Helen Mirren rodila s 28, što još i prolazi, ali da je Spallov lik tada imao 15 godina. I to bez ijedne rečenice u filmu koja bi na to upozorila.

Naravno, glumci od početaka filma igraju uloge starijih ili mlađih od sebe, i moguće je da Spall uopće ne igra lika svojih godina, nego nekoga znatno starijeg. No kad jednom počnete primjećivati ovakve nelogičnosti, teško ih je ignorirati jer su posvuda.

Goodbye June | Official Trailer | Netflix Izvor: Društvene mreže / Autor: Netflix

U najnovijem nastavku 'Bridget Jones', primjerice, Bridget, koju glumi 56-godišnja Renée Zellweger, ima šestogodišnje dijete. U 'Expats' redateljice Lulu Wang 58-godišnja Nicole Kidman ima todlera. Sama ideja kasnijeg majčinstva nije problem, dapače, riječ je o sve češćem trendu, ali neobično je što se u takvim pričama to gotovo nikad ne spominje, kao da je sve to u potpunosti uobičajeno.

Usputna informacija

U 'Goodbye June' situacija ide i korak dalje jer je lik Toni Collette, uz sve, i trudna. Iako se broj poroda kod žena starijih od 50 u SAD-u u posljednjim desetljećima znatno povećao (sa 144 zabilježena poroda 1997. na 1.217 u 2023.), i dalje je riječ o statistički gotovo nevidljivom udjelu, pa žene iznad 50 čine tek 0,03%0,03% svih poroda. Upravo zato bi, logično, takav podatak u scenariju bio 'velika stvar', a ne usputna informacija.

Kate Winslet
  • Kate Winslet
  • Kate Winslet
Kate Winslet Izvor: Profimedia / Autor: StillMoving.Net for Netflix / Shutterstock Editorial / Profimedia

Sličan primjer pojavio se i u hororu 'Thanksgiving' (2023.) Elija Rotha: u kojem je lik kojeg glumi tada 61-godišnja Gina Gershon bila trudna. Teoretski je moguće, jer svijet još uvijek pamti slučaj 74-godišnje Indijke koja je 2019. rodila blizance nakon IVF-a, ali u realnim okolnostima trudnoća u toj dobi gotovo bi sigurno definirala cijeli lik, pa je dio publike pokušavao smisliti objašnjenje da to možda nije bila 'prava' trudnoća, nego opsesija negativca.

Promjene i trendovi

Zašto filmovi sve češće 'zatvaraju oči' pred godinama? U slučaju Zellweger i Kidman moguće je da autori žele pratiti društvene promjene i trendove, ali i da računaju na činjenicu da obje glumice mogu uvjerljivo igrati mlađe. U slučaju 'Goodbye June' odgovor je možda još jednostavniji: kad imate priliku angažirati Helen Mirren i Timothyja Spalla, spremni ste malo 'nafrizirati' brojke.

I koliko god to ponekad bilo distraktno, ova praksa ima i zanimljivu drugu stranu: može se shvatiti kao korekcija dugogodišnjeg holivudskog klišeja u kojem su žene često dobivale uloge majki glumaca koji su im po dobi bili gotovo vršnjaci ili čak stariji 'na papiru'. U Hitchcockovu klasiku 'Sjever-sjeverozapad' Jessie Royce Landis glumila je majku Caryja Granta, iako bi, prema toj logici, morala roditi s osam godina.

Nelogičnosti

Slična je nelogičnost i u 'Mandžurijski kandidat', gdje je Angela Lansbury, da bi sve 'sjelo na svoje mjesto', trebala roditi Laurencea Harveyja s tri godine. A što manje razmišljanja o Oliver Stoneovu filmu 'Alexander', u kojem je Angelina Jolie glumila majku Colina Farrella, koji je od nje mlađi tek 362 dana, to bolje.

U usporedbi s tim primjerima, ispada da je Spall u 'Goodbye June' gotovo 'u skladu s biologijom'. I da je Hollywood, barem na tom polju, nekad znao biti i puno čudniji.