PROMJENE NA VRHU

Hollywood ima novu zlatnu koku: Zaboravite na superjunake, evo što je sada hit

14.09.2025 u 16:16

Bionic
Reading

Nakon što je popularnost stripovskih adaptacija pala na najniže grane otkako je svijeta, filmska industrija traži novo rješenje. Superheroji lagano odlaze u zaborav, a na njihova mjesta, polako, ali sigurno, stižu videoigre u kojima su tvorci hit filmova pronašli inspiraciju

Godinama se Hollywood oslanjao na stalan priljev adaptacija stripova te su punile kinoblagajne i privlačile publiku. No kako su superheroji počeli gubiti snagu, studiji očajnički traže što je sljedeće na redu. Novinari LA Timesa, koji su razgovarali s filmskim moćnicima, uvjereni su da je budućnost u videoigrama.

Na to se kladi i nekoliko poznatih filmskih studija, uključujući nedavno rekapitalizirani Paramount, posebice zato što igre imaju ugrađenu bazu obožavatelja i privlače mlađu publiku.

Nedavnim sporazumom Paramounta i izdavača videoigara Activision iz Santa Monice o adaptaciji 'Call of Dutyja' za velika platna, novi medijski mogul David Ellison nastoji uhvatiti žar njihovih fanatičnih obožavatelja, kao i interes onih koji nikada nisu čuli za ovu pucačinu iz prvog lica.

'Call of Duty' pridružuje se dugom popisu adaptacija videoigara, osobito u posljednjih nekoliko godina, nakon što su već gejmerski naslovi poput 'The Last of Us', 'Twisted Metal', 'Minecraft' i 'Super Mario Bros.' već stigli na filmska platna.

Sonic The Hedgehog Izvor: Društvene mreže / Autor: Youtube

'To je još samo jedan put izvornog materijala, na isti način kao što su bili stripovi', rekao je Roy Lee, producent nekoliko adaptacija videoigara, uključujući 'A Minecraft Movie', 'Until Dawn' i nadolazeći reboot 'Resident Evil'. 'Smatrat će se održivijim nego što je to bilo u prošlosti.'

Rekordni prihodi adaptacija

Najuspješnija adaptacija svih vremena je 'The Super Mario Bros. Movie' iz 2023. godine, u suradnji Universal Picturesa, Illumination Entertainmenta i Nintenda, a zaradila je više od 1,3 milijarde dolara na svjetskim kinoblagajnama. Slijedi ovogodišnji proljetni hit 'A Minecraft Movie' zaradivši gotovo 958 milijuna dolara diljem svijeta, a na trećem mjestu je 'Sonic the Hedgehog 3' (Paramount Pictures) s prihodima od 492 milijuna dolara.

Povezujuća nit ova tri filma to je da su postali hit kod obitelji, ključne publike za studije i vlasnike kina.

'Ogromna prednost je to što ovi filmovi imaju široku privlačnost', rekao je David A. Gross, autor newslettera FranchiseRe. 'Prava snaga je u kombinaciji virtualne stvarnosti, prave akcije i animacije. Kada se to dobro napravi, mašti je samo nebo granica.'

The Super Mario Bros. Movie | Official Trailer Izvor: Društvene mreže / Autor: Youtube

Ali nisu samo obiteljski filmovi oni koji probijaju plafon. Kultni horor hit iz 2023. 'Five Nights at Freddy's' oduševio je generaciju Z, zaradivši 291 milijun dolara.

Od rugla do zlatne koke

Korištenje industrije videoigara nije novi fenomen jer je prva, iako iznimno kritizirana, filmska adaptacija Nintendove igre 'Super Mario Bros.' objavljena još 1993. godine.

Godinama se na njihove adaptacije gledalo gotovo kao na šalu u Hollywoodu, a o kritikama koje su pristizale sa svih strana da i ne pričamo. Gejmeri su smatrali da malo nalikuju originalnim naslovima, a publika kojoj je takva tematika bila nepoznata jednostavno ih je - odbacila.

Sada se sve promijenilo. U eri u kojoj je desetljećima stara lutka Barbie hit na kinoblagajnama, a serije poput 'The Last of Us' (HBO) i 'Fallouta' (Amazon MGM Studios) hvale i kritičari, studiji ih počinju smatrati intelektualnom imovinom vrijednom eksploatacije.

A Minecraft Movie | Official Trailer Izvor: Društvene mreže / Autor: Youtube

Djeca koja su odrasla igrajući 'The Last of Us' i 'Resident Evil' sada upravljaju ovim adaptacijama i prenose svoj entuzijazam za te naslove na ekran.

Paramount ide na sve ili ništa

Sporazum s Activisionom nastavlja Ellisonovu seriju sklapanja poslova otkako je preuzeo vlasništvo nad legendarnim studijem. Tvrtka, kojoj su očajnički potrebne filmske franšize, sklopila je ugovor za lukrativna medijska prava za UFC i 'South Park' te privukla kreatore 'Stranger Things' (Netflix), Matta i Rossa Duffera.

Paramount je također objavio višegodišnji globalni distribukcijski sporazum s Legendary Entertainmentom, čiji će prvi film biti adaptacija klasične arkadne igre 'Street Fighter'.

'Videoigre su sada mnogo rasprostranjenije u popularnoj kulturi', rekao je Asad Qizilbash, voditelj PlayStation Productionsa. 'To pomaže u smanjivanju rizika filmskih i TV projekata za mnoge studije.'

Današnje igre također imaju više kinematografskih kvaliteta nego prije, s boljim pričama i detaljnim stvaranjem svijeta. Primjerice 'Call of Duty' objavljuje igru svake godine od početka 2003., što daje mnoge mogućnosti za filmsku produkciju.

'Iznenađen sam time što je potrajalo tako dugo', rekao je Steve Granelli sa Sveučilišta Northeastern o adaptaciji 'Call of Dutyja'. 'Mislim da je to jedna od najkinematografskijih igara koje sam igrao.'