BLOG PEDALIRANJE

Naš bloger užicao je da ga puste na Škraping na četiri kotača. Otkriva nam čari koje Pašman nudi biciklistima

17.03.2019 u 07:16

Bloger tportala posjetio je Škraping, jedinstvenu treking utrku na otoku Pašmanu koja se svake godine održava u ožujku te privlači velik broj posjetitelja i trkača. Susretljivošću organizatora naš je bloger škrapao biciklom kako bi mogao biti dio ove velike fešte i obići atraktivne lokalitete na dva kotača te s više od 1300 natjecatelja

Da idem možda i na najbolju trail utrku, bilo mi je jasno još na trajektu punom k'o šipak, kojim sam u zoru krenuo iz Biograda u Tkon. Sunce i tople zrake su se taman probijale iza još uspavanih oblaka i jutarnje magle. Sve je bilo spremno za ovaj praznik pustolovnog hodanja koji se osim kretanja po cesticama Pašmana odvija i po kozjim stazama i po oštrom otočnom kamenju.

Ova utrka spada u vrstu ekstremnih sportova. No to ne sprečava ni ultraše da tokom cijelog dana obiđu gotovo svaki kutak Pašmana, niti djecu i rekreativce početnike da osjete škraping u nekoj od lakših kategorija i također budu dio ove sjajne manifestacije. Doći na vidikovac Straža, visok samo 170 metara, nije bilo lako nikome. Ali zato veselju i zadovoljstvu nije bilo kraja. Osim osvježenja i energetskih dodataka, za koje se pobrinuo organizator, nagrada je uslijedila u nesvakidašnjim vizurama koje se pružaju od Kornata do svake uvale otoka te Ravnih kotara i u daljini snijegom okupanih vrhova Velebita. Kontrasti, baš kao i Škraping sam.

Dino Smoljan predstavnik je organizatora Općine Tkon i stalno je s nama. Samo se zadovoljno smješkao i davao izjave TV kućama na kontrolnoj točki 4, vidikovcu Straža. Inače najdulja ultra kategorija po zahtjevnom terenu duga je 45 kilometara. Za to proći hodajući i trčeći trebalo je najbržem trkaču više od šest sati, dok su oni u najlaganijoj kategoriji trebali prijeći šest kilometara.

Škraping na Pašmanu Izvor: tportal.hr / Autor: Dražen Breitnefeld

Od pet kontrolnih točaka ja sam obišao tri i dodirnuo jednu pogledom. No skupio sam i ja 33 bike kilometra s obzirom da sam htio biti i s natjecateljima u uvali, na vrhu, ali i probati škrapati.

Vrijeme je zapravo prošlo brže nego sam mislio. Otkrio sam sjajne staze i potencijale cikloturizma na Pašmanu. Baš ta isprepletenost otoka mnogim stazama i koridorima otvara mnoge mogućnosti. A to i daje svu draž Škrapinga koji ima točke koje moraš obići, ali pravac kretanja nije zadan. Sve je prepušteno vlastitoj želji, procjeni, taktici i mogućnostima.

Na taj način sam i sam upoznao otok s bicikla. Ono što mu daje posebnu cikloturističku vrijednost to je što se relativno lako prelazi s jedne strane na drugu stranu otoka pa su i mnoge skrivene uvale dostupne svakome tko želi pedalirati po njemu. Panoramski pogledi zlatni su dragulj. I stalno su prisutni gotovo na svakoj bike ruti.

Mnoga mala mjesta i sela zaista su čarobna i svako ima svoju priču. Tako i obitelj Marina Ostojića, koja u Pećinama ima kamenu kuću koja je namijenjena za robinzonski turizam. Bez vode i struje, ali zapravo imate sve što vam treba. I više od toga. Predivnu obalu punu škrapa, ali i plaža. Sami ste i nikoga nema. Zvijezdu mora, kako su simpatično nazvali kuću, zaista treba doći i otkriti.

Odnedavno se ovdje ipak može prići autom. Ipak, na biciklu možete skoknuti u Tkon ili ići na bezbroj izleta. Istražiti sve, pa i skoknuti preko mosta na susjedni otok Ugljan. Vrlo je popularna Epic bike ruta duga oko 35 kilometara, s ukupnim usponom oko petsto metara. Uz obalu povezuje Tkon i Pašman, kružna je te potom ide makadamima po sredini otoka. Još je oko šest manjih ruta koje su idealne za rekreaciju. No puno je mogućnosti za osmišljavanje vlastitog bike puta.

Straža i Pećine Izvor: tportal.hr / Autor: Dražen Breitenfeld

U sklopu Škrapinga održava se i tradicionalni Sajam otočnih proizvoda kao poticaj razvoju otočne proizvodnje i očuvanja autohtonih proizvoda s otoka, na kojem sudjeluje više od pedesetak izlagača. Kao priznanje kvaliteti projekta Škraping je nositelj prestižne oznake 'Hrvatski otočni proizvod'.

Škraping je postao prozor u svijet tom otoku. Velik broj stranaca dolazi na ovu manifestaciju kojom već ovako rano otvaramo turističku sezonu, istaknuo je načelnik Općine Tkon Goran Mušćet. Inače, sportski direktor utrke je Stipe Božić. Na utrci je bila i Nikolina Šustić, aktualna prvakinja svijeta u ultramaratonu na sto kilometara. Nakon gotovo cijelog dana provedenog na suncu svi smo pomalo postali umorni. Od trčanja, hodanja ili vožnje biciklom. Ivana i Lucija bile su dio ženske ekipe koja je još morala obići jednu kontrolnu točku kada sam ih sreo. No svi su navečer imali još malo snage doći na već uobičajeni i poznati party nakon utrke.