BIKE PATROLA

Malo vožnje i puno bisernih užitaka na Zrću

19.08.2016 u 10:00

Ogoljeli otok Pag s brojnim suhozidima i zaboravljenim putovima izazov je biciklistima. Usred ljeta prava je atrakcija voziti se biciklom u rano jutro ili u večernjim satima. Dvadesetak kilometara na biciklu je pravi užitak, a za dnevno osvježenje tu je čuvena plaža Zrće. Za uhvatiti malo hlada u nekom od brojnih klubova, malo opuštanja i zabave pa opet na bicikl i dalje do Luna, na primjer

Nisam bio dugo na Zrću pa sam se iznenadio pozitivnom atmosferom. To je možda pogled s bicikla jer unaprijed nisam bio opterećen gdje ću parkirati auto, koliko ću to platiti i sl. Ima puno mototurista i biciklista koji tik do plaže imaju mjesto za svoje ljubimce na dva kotača. Na Zrću se jedino čeka u redu na bankomatu što znači da su gosti dobru zabavu spremni i platiti, ali i da se lako troši. Iako cijene nisu paprene, više uobičajene za naša ljetovališta.

Ljubaznošću osoblja kluba Noa, ja sam svog limenog ljubimca mogao prošetati po brojnim terasama i razgledati sva mjesta zabave. Malo, onako iz gušta, odmoriti se na ležaljci uz koktel i uživati u lijepim pogledima prema zaljevu te brojnim rekreacijskim sadržajima na vodi i u zraku, u kojima uživaju gosti. Lijepe i uredne plaže, čisto more pa dobre poveznice između klubova i parkirališta očito su tajna uspjeha naše Ibize.

Oko dva sata popodne mogao sam samo poželjeti ovdje provesti i više vremena nego sam planirao. Uživao sam promatrati ljude kako se svatko na svoj način zabavlja ili opušta. Pravo mjesto, reklo bi se. Tko bi pomislio da je pravi gušt čitati knjigu na Zrću, skakati po desetak puta s podija kako bi se napravio dobar selfie. Koliko zapravo malo treba da se iskoristi pomorsko dobro kojeg imamo u izobilju. Primijetio sam da ovdje radi puno ljudi i da svoj posao rade odgovorno i profesionalno. Na zadovoljstvo posjetitelja, posebno stranaca. I ja bih poput njih potražio još neki kutak ili napravio još koji selfie s nekom od brojnih kupačica i ljepotica koje plijene pažnju u bikinijima svih boja i nijansi.

No, moj pametni sat me već bar deseti puta upozorava da se pokrenem. A ima Gear FIt2 GPS i dobro zna gdje sam. Možda me baš i zato tjera da nastavim aktivnost. Iako mi je puls oko stotke što je vrlo pristojno za biciklista koji se ispružio na plaži. Kada se maknem sa Zrća i kada počnem voziti bajk, bit će vjerojatno manji. Kako i ne bi, kad samo škicam okolo go-go plesačice. No, na Zrću je sve drugačije. Čak i bučna glazba ne čini se takvom, već je zapravo dio takvog klišeja.

Pregledavam fotografije snimljene telefonom Samsung S7 edge i iznenađen sam žarkim bojama i tom fantastičnom dubinskom oštrinom. I kad pixelle ostavimo po strani, nedvojbeno je da je najveći napredak napravljen upravo u kameri mobitela. Funkcije su pojednostavljene i omogućuju već svakome da postigne dobar kadar i škljocne dobru fotku. Autofokus je besprijekoran, kao i oštrina koja je zaista na visokoj razini. Mutnu fotku više teško da ćete uspjeti snimiti. Pa pogledajte oko sebe tko još razgovara mobitelom, pa svi samo slikaju. I dalje dijele fotke i uspomene preko društvenih mreža.

Dobro mi je došla predvečernja vožnja po sjevernom dijelu otoka. Pravo otkriće su cestice uz suhozide, a ima ih napretek. Ti biseri tradicije i graditeljstva izgledaju nestvarno. Čak su napravljena i ugibališta na tim prometnicama između suhozida. Navodno je duljina svih suhozida na Pagu oko 1100 kilometara. Pag je poznat po lunskim maslinama, starima i više od tisuću godina. To je lijepa tura za vožnju i može se kombinirati vozeći po glavnoj prometnici koja u svom zadnjem dijelu i nije više jako prometna ni u sezoni.

Odradio sam svojih večernjih dvadesetak kilometara na biciklu i vraćam se prema svom polazištu. Promatram na svojoj sportskoj narukvici koja me obavještava u lijepim bojama na zaobljenom displeju o današnjim sportskim rezultatima. Iako na prvi pogled izgleda puna svakakvih informacija, zanimljivo je vidjeti odmah sve relevantne podatke spremne za dijeljenje. Potrošene kalorije, BPM, vrijeme vožnje i prijeđene kilometre. Ono što se meni sviđa jest - ne moram se sjetiti da moram uključiti GPS, čekati da uhvati signal ili uključiti vježbu, na primjer, biciklizam. Gear fit2 sam prepoznaje aktivnost i bilježi sve podatke. I u vožnji laganom vibracijom javlja prijeđenu dionicu ili vremenski interval.

Kratko prolazim kraj Zrća i odlučujem još navratiti da vidim što se zbiva oko devet navečer. Toliko mi se svidjelo da sam poželio doći u noćnu avanturu, biciklom, naravno. Očito sam Zrće doživio na svoj način, malo opušten, odmoran i pun pozitivne energije, kada mi nije ama baš ništa zasmetalo. Tako ćemo možda onda idući puta napraviti i noćnu bike patrolu i vožnju kako bismo imali uvid u svih 24 sata, koliko Zrće je zapravo i otvoreno. Ovoga puta pogledali smo ipak ono što se zbiva danju.