pedaliranje

[FOTO/VIDEO] Odakle u Slavoniji krenuti biciklom? Naš bloger teži je dio puta odvalio na početku, a evo gdje je završio

• 05.06.2022 u 10:33

• Bionic

Bloger tportala napokon se otputio u Slavoniju, a ona toliko toga može ponuditi razvoju i promociji kontinentalnog turizma, pa tako i cikloturizma. Područje koje je obišao jedinstveno je po brdskom području koje su preplavili vinogradi, toliko zeleni da oduzimaju dah. Tako nešto imali smo prilike vidjeti samo još u Francuskoj i talijanskoj Toscani. Koje iznenađenje u Brodskom Stupniku, Oriovcu i Novoj Kapeli... No nije im bio kraj, jer tipična slavonska naselja sa širokim ulicama i šorovima uz nepregledne ribnjake i rijeku Savu nude pregršt ideja za boravak u netaknutoj prirodi i vožnju biciklom. Odakle krenuti biciklom, najbolje od težeg prema lakšem, prema šumskom i brdovitom dijelu obronaka Dilj gore, zatim prema nizinama, a gdje je bilo najljepše, pišemo u novom izdanju bloga

Mogu se sto puta pripremiti za putovanje i prisjetiti prijašnjih putovanja oko Slavonskog Broda, pa i ovim novim turističkim područjem Meridiana Slavonica iliti južna Slavonija, no uvijek se iznenadim ljepotama koje imamo i koje polako ipak stavljamo u funkciju, od čega naravno koristi mogu imati svi ljudi koje ondje žive, gospodarstvo i cijela lokalna zajednica. Meridiana Slavonica nudi toliko toga na relativno malom području, a slogan koji čitam na putu - 'Pretvorite trenutak u uspomenu' vrijedi više nego igdje. Ta posebnost najviše me oduševila, pa sam rutu od dvadesetak kilometara vozio skoro cijeli dan. Kako i ne bih kada sam iza svakog zavoja i salaša stao, gledao oko sebe, dobro i zabrbljao se.

Izvor: Društvene mreže / Autor: Dražen Breitenfeld

Dok sam došao do prvog vrha, malo sam i gurao bajk, vrućina je upekla, a i uvijek je najteže pokrenuti se. Uz moja zastajkivanja, nikako da uhvatim ritam, ali dan i doživljaj naprave svoje, pa je uvijek sve lakše kad se malo zalaufam. Kako sam krenuo iz Brodskog Stupnika, prvo sam prošao uz Vilu Galerija, sagrađenu u stilu mađarske secesije prošlih stoljeća. Ondje planiraju izgraditi izletište i restoran, zasad se imanje može razgledati.

Inače, na stazi kojom vozim, 'Četiri kapelice', planira se postaviti servisna stanice za bicikle, a također će biti postavljena na ruti oko etno-eko sela Stara Kapela. Od manifestacija, tu je i Vinska priča, poznata manifestacija Zalazak u vinogradu koja se održava 10. lipnja, pred početak ljeta, na imanju hotela i vinarije Stupnički dvori, te trail utrka koja prolazi kroz najatraktivnije dijelove između starih naselja Lovčić i Stara Kapela. Održava se prvi put ove godine 10. srpnja. Također saznajem od direktorice Turističke zajednice Mateje Pejanović da u narednom razdoblju planiraju organizirati bike utrku koja bi zaokružila outdoor ponudu Meridiana Slavonice.

Staza uz kapelice odlično je označena, a iako kratka, jer ima tek osam kilometara, pruža puno adrenalinskog doživljaja, uspona i makadama. Susrest ćete puno domaćih životinja, fazana i rijetkih ptica. Kako i ne bi, pa malo dalje je močvarno područje Posavlja, a ribnjak Jelaš izdaleka izgleda kao beskrajno alpsko jezero. Kada zastanete uz ispeglane vinske brežuljke, jedino to i vidite. Plavetnilo se prostire skoro sve do granice sa susjednom Bosnom i Hercegovinom i rijekom Savom, koja se također ondje dobro ispružila.

Meridiana Slavonica Izvor: Ostale fotografije / Autor: Dražen Breitenfeld

Ono što mi se svidjelo na ovoj brežuljkastoj ruti je kada dosegnete određenu visinu, manje-više vozite se po ravnom platou, pa su užitak vožnje i cijeli doživljaj destinacije potpuni. Na cijeloj ruti sreo sam samo jedan traktor, a ljubazni domaćin još mi je skrenuo pozornost na lokacije koje bi trebalo obići i najbolja mjesta s kojih se vidi njegov kraj. Stalno ćete nailaziti na lijepe kuće za odmor, ali i stare kobaše. Mjesta za odmor i opuštanje, uz koja se poželite ispružiti baš kao i ja. Naravno, obiđite i simpatične kapelice, nakon zadnje slijedi krasan spust natrag prema Brodskom Stupniku, pa će osvježenje na biciklu doći u pravo vrijeme. Prošao sam uz vinske Stupničke dvore, čiji vinogradi izgledaju baš kao iz vinske priče. Poznati vinski podrum, ali i poznati restoran i hotel morat ću posjetiti nekom drugom prilikom. Čeka me još dosta toga danas, vrijeme ide, a još sam na vinskim obroncima.

Kratka kava u lokalnom caffeu došla je u pravom trenutku. Dani su sve dulji, lipanj je predivan zbog toga, sve stignete, pa izleti na biciklu mogu potrajati. Svašta sam mislio, ali da ću pecati šarane - nisam. No nagovorili su me Slavonci u trenu. 'Parkirajte tu bicikl, blago vama', kažu, a eto, ja njima zavidim na tome kako love ribu, oni meni jer mi je lijepo na biciklu. Vjerojatno smo svi u pravu. Zovu me u obližnji Slavonski Kobaš na šarana na rašljama. Rado, ali još planiram dosta toga obići, proći ću kroz Kobaš, inače i poznato svetište, i voziti se uz obalu Save. No treba se još vratiti u Oriovac te posjetiti Tursku česmu i lijep park o kojem mi svi pričaju. A i Oriovac ima brda, tamo su dvije lijepe kuće za odmor - Jana House i Villa Melani - rustikalni i moderni smještajni objekti. Bio sam i u Malinu i posjetio tematski park skulptura od vinove loze. U Brodski Stupnik vratio sam se predvečer pun dojmova i već u Ribarskoj kući uz pijanog šarana, tako se zove jelo, planiram novi bike dan u južnoj Slavoniji.

Sadržaj, stavovi i mišljenja izneseni u komentarima objavljenima na tportalu pripadaju autoru i ne predstavljaju nužno stavove uredništva tportala.