RAZLIKE SPOLOVA

Žene vole kupovati, muškarci radije gledaju televiziju

06.02.2009 u 20:00

Bionic
Reading

Istraživanje u Austriji potvrdilo je da predrasude o spolovima imaju uporište u stvarnosti jer se pokazalo da žene u slobodno vrijeme vole ići u kupnju i obavljati kućne poslove, a muškarci rado igraju videoigre, bave se sitnim popravcima ili gledaju televiziju

Rezultati istraživanja navika u slobodno vrijeme u Austriji, što ga je od 2005. do 2008. proveo austrijski Institut za istraživanje slobodnog vremena i turizma (IFT), pokazuju da navike žena i muškaraca odgovaraju uvriježenim predodžbama.

Među ostalim, žene u pravilu često telefoniraju s kućnoga telefona, a muškarci radije rabe mobitel.
Općenito gledajući, žene su u slobodno vrijeme sklonije mirnim i regenerativnim aktivnostima te poslovima vezanim uz obitelj.

S druge strane, muškarce više odlikuje dinamično, aktivno i društveno ponašanje u slobodno vrijeme, navedeno je među rezultatima istraživanja.

Muškarci često popravljaju nešto po kući 42 posto, a tom se aktivnošću bavi samo 21 posto žena. Videoigrama se zabavlja 43 posto muškaraca i 27 posto žena.

Muškarci, njih 32 posto, u slobodno vrijeme gledaju športske priredbe, a to čini 12 posto žena.

Žene su, međutim, mnogo aktivnije u čitanju. Njih 51 posto provodi slobodno vrijeme čitajući, a tom aktivnošću 'ubija vrijeme' 30 posto muškaraca. Ista razlika u postotcima utvrđena je kad je riječ o kupnji ili razgledavanju izloga. Na taj način vrijeme provodi 49 posto žena i samo 28 posto muškaraca.
Ručnim radom bavi se 25 posto pripadnica ljepšeg spola nasuprot pet posto muškaraca. U crkvu ide 21 posto žena i 12 posto muškaraca.

Vrijeme u kafićima krati 62 posto muške populacije i 43 posto žena.

Manje razlike utvrđene su kad je riječ o čitanju i pisanju elektronske pošte i aktivnom bavljenju športom. U slobodno vrijeme 55 posto muškaraca i 43 posto žena rado komunicira mailom, a športskim aktivnostima bavi se 48 posto muškaraca i 39 posto žena.

Različitim aktivnostima vezanim za računalo bavi se 57 pripadnika jačeg spola i 49 posto žena. Dok 69 posto muške populacije rado sluša CD ili MP3, to isto čini 61 posto žena.

Čini se da spolove u slobodno vrijeme najviše povezuje gledanje filmova. Ta zanimacija zaokuplja 48 posto muškaraca i 43 posto žena.