supergoop!

Željela je promijeniti stav o zaštiti od sunca, pa pokrenula multimilijunski brend koji svi hvale

28.06.2025 u 21:14

Bionic
Reading

Holly Thaggard nakon 20 nevjerojatnih godina izgradnje brenda koji je revolucionirao zaštitu od sunca službeno se povukla iz svakodnevnog upravljanja Supergoopom, tvrtkom koju je stvorila s misijom da zaustavi epidemiju raka kože. Njezin odlazak označava novo poglavlje za brend koji je transformirao industriju zaštite od sunca iz 'uspavane' kategorije proizvoda koje nitko nije želio svakodnevno koristiti u neizostavan dio rutine njege kože milijuna ljudi diljem svijeta

Holly Thaggard, koja je osnovala američki brend za zaštitu od sunca Supergoop! 2005. godine, preuzima ulogu strateške savjetnice, kako je navela tvrtka u svojoj poruci na Redditu. 'Iako se povlači iz svakodnevnog upravljanja, Holly će i dalje biti zagovornica Supergoopa', napisala je Lisa Sequino, izvršna direktorica brenda. 'Ova tranzicija odražava snagu naših temelja i našu spremnost za rast do još većih visina', dodala je. Vijest je to koja označava novo poglavlje za tvrtku koja je transformirala industriju zaštite od sunca i postala jedno od najprepoznatljivijih imena u svijetu njege kože.

Thaggard, njegova osnivačica, imala je neobičan put do svijeta kozmetike. Naime, prije nego što ga je pokrenula, bila je učiteljica i profesionalna harfistica. A na veliki zaokret u karijeri, ali i životu, za koji nije mogla ni sanjati da će joj donijeti takav uspjeh, potaknulo ju je to što je njezina bliska prijateljica u ranim tridesetima dobila dijagnozu raka kože.

Poduzetništvo joj je bilo usađeno u DNK

Odrasla u Baton Rougeu u Louisiani, Thaggard se razvijala u obitelji s jakim poduzetničkim duhom. Njezina majka bila je uspješna slikarica portreta, a otac je vodio posao s industrijskim strojevima. Od malih nogu privlačili su je izvedbene umjetnosti i poduzetništvo, što je naslijedila od roditelja koji su je učili ne samo tome da traži neiskorištene prilike na tržištu, već i da pronalazi načine na koje učiniti svijet boljim mjestom kroz poduzetništvo.

'Poduzetništvo duboko leži u mom DNK', često ističe, prisjećajući se toga kako su je roditelji poticali da bude kreativna i razmišlja izvan okvira. Njezin otac posebno je utjecao na nju svojim poslovnim savjetima, a zajedno su slušali motivacijske govore Ziga Ziglara, što joj je oblikovalo pristup poslu i životu.

Njezina glazbena karijera započela je vrlo rano. Počela je svirati klavir u drugom razredu osnovne škole, a zatim je u petom prešla na harfu, očarana njezinom jedinstvenošću i potencijalom. Već tada je pokazivala poduzetnički duh, razmišljajući da će imati manje konkurencije ako postane vješta u sviranju harfe umjesto klavira. 'Ako nemaš nešto jedinstveno ponuditi svijetu, koja je poanta toga?' kaže Thaggard, objašnjavajući svoju odluku da se fokusira na taj instrument.

Početak karijere i put do Supergoopa

Već u srednjoj školi nastupala je kao 'Holly the Harpist' na raznim događanjima u gradu, naplaćujući 100 dolara po satu, što je bio odličan novac za učenicu. Njezin poduzetnički duh bio je vidljiv i tada - slala je personalizirana pisma potencijalnim klijentima i pažljivo s vremenom povećavala svoje cijene.

Nakon studija glazbe na Državnom sveučilištu u Louisiani preselila se u Dallas te je uspješno nastupala kao profesionalna harfistica u country klubovima, na vjenčanjima i korporativnim događanjima. Tijekom svoje izvođačke karijere, usavršila je vještine prodaje i marketinga, što će joj kasnije biti od neprocjenjive vrijednosti u poduzetničkom svijetu.

'Sviranje harfe naučilo me dosljednosti, disciplini, samopouzdanju i ustrajnosti - ključnim vještinama koje su mi kasnije pomogle kao poduzetnici', kaže. U kasnim dvadesetima, nakon što je upoznala budućeg supruga Tya, smanjila je broj nastupa da bi osnovala obitelj.

Nakon kratke karijere učiteljice trećeg razreda, koja je potrajala samo godinu dana jer se osjećala pomalo klaustrofobično u učionici, pronašla je inspiraciju za svoju poduzetničku misiju. Rak kože, od kojeg joj je oboljela prijateljica 2005. godine, bila je prekretnica koja joj je promijenila životni put.

'Kada joj je dijagnosticiran rak kože u dobi od 29 godina, brzo sam naučila da je korištenje zaštite od sunca najbolja stvar koju možemo učiniti po pitanju brige o našem najvećem organu (našoj koži!) na dnevnoj bazi', izjavila je.

Stvaranje revolucionarnog proizvoda

Pročitala je studiju Memorial Sloan Kettering Cancer Centra, a ona je pokazala da 70 posto ljudi ne koristi redovito kremu za sunčanje. Istražujući, otkrila je da je glavni razlog za to taj da im nije ugodna na koži.

Počela je učiti sve što joj je došlo pod ruku o industriji zaštite od sunca. Saznala je za nacionalni simpozij na tu temu i razgovarala sa svakim kemičarom koji je govorio na tom događaju o kremi za sunčanje. Naučila je da postoje dvije vrste UV zraka: UVA, koje uzrokuju starenje i prodiru dublje u kožu te uzrokuju rak kože, a UVB zrake uzrokuju opekline i promjenu njezine boje. Također je saznala da su UVB zrake prisutne u svim godišnjim dobima, bez obzira na vrijeme - čak i tijekom oblačnih dana.

Njezin cilj bio je stvoriti kremu za sunčanje bez sastojaka poput oksibenzona, propilen glikola, parabena i nekoliko drugih koje je identificirala kao potencijalno štetne. Rekli su joj da to nije moguće. 'Kemičari su mi govorili da je nemoguće napraviti kremu za sunčanje bez oksibenzona, ali ja sam bila uvjerena da postoji način za to', prisjeća se.

Razlozi uspjeha Supergoopa

Supergoop! je ostvario uspjeh iz nekoliko ključnih razloga:

Inovativne formule - brend je razvio proizvode koji su ugodni za korištenje, bez ljepljive teksture i neugodnog mirisa koji su karakterizirali tradicionalne kreme za sunčanje. Holly Thaggard bila je opsjednuta formulama koje stvaraju dobar osjećaj na koži i inovacijama proizvoda od prvog dana.

Čisti sastojci - Supergoop je bio prvi brend koji je formulirao kemijsku kremu za sunčanje bez oksibenzona, sastojka povezanog s uništavanjem koraljnih grebena. Brend ima filozofiju 'Bez kompromisa', kojom se teži stvaranju odličnih proizvoda, dobrih i za ljude i za planet.

Raznolikost proizvoda - od nevidljivih krema za sunčanje do pudera za fiksiranje šminke sa SPF-om, Supergoop! je razvio širok raspon proizvoda koji zadovoljavaju različite potrebe i preferencije. 'Uvijek vjerujem da ne postoji jedan pravi proizvod za svaku osobu. Postoji toliko faktora koje biste trebali uzeti u obzir pri odabiru proizvoda s idealnim SPF-om: razmislite o tipu ili tonu kože, dobi, klimi i načinu života... ono što je dobro za moju kožu možda nije dobro za vašu', objašnjava.

Edukativan pristup - umjesto da plaši ljude pričama o raku kože, brend je odabrao pozitivan pristup edukaciji o važnosti svakodnevne zaštite od sunca.

Na simpoziju o zaštiti od sunca konačno je pronašla kemičara iz Kalifornije koji je vjerovao u njezinu viziju i smatrao da to predstavlja zanimljiv izazov. Bio je spreman besplatno raditi s njom kako bi razvili formulu koja bi zadovoljavala njezine kriterije. Slao bi joj uzorke putem FedExa, a ona bi davala povratne informacije o svakom uzorku. Tada je neformalno počela nazivati uzorke goops (maziva). Tražila je od prijatelja i obitelji da testiraju novi goop, a to će kasnije biti ideja za samo ime brenda.

Većina proizvođača koristila je oksibenzon u kremama za sunčanje jer je bio jeftin. Thaggard i spomenuti kemičar otkrili su da skuplji sastojak avobenzon može biti jednako učinkovit. Nakon 15 ili 20 iteracija proizvoda dobili su formulu kojom su bili zadovoljni. Ostavljala je dobar osjećaj na koži i bila je učinkovita u blokiranju UVA i UVB zraka (SPF 50). Thaggard je bila toliko uzbuđena što je napokon pronašla konačnu verziju da je uzviknula: 'Ovo je super!' U tom trenutku shvatila je da ima i željeni proizvod i ime brenda – Supergoop!.

Početni izazovi i promjena strategije

Sama je dizajnirala i logotip za svoju kremu za sunčanje (koji je do danas ostao uglavnom sličan) u Photoshopu - na temelju svog rukopisa. Sljedeći izazov bio je uvesti proizvod u škole.

Međutim ubrzo je otkrila da je, kao lijek koji se izdaje bez recepta, krema za sunčanje zapravo zabranjena u mnogim školama diljem Amerike. Nepokolebljiva, odlučila je promijeniti strategiju i fokusirati se na privatne obrazovne institucije, u kojima pravila nisu tako stroga. Koristila je vještine koje je naučila slušajući kazete Ziga Ziglara s ocem i iz karijere harfistice da bi predstavila svoju ideju privatnim školama diljem Dallasa.

'Nisam pokretala tvrtku za torbice i morala uvjeravati žene da trebaju nositi torbicu svaki dan: stvarala sam tvrtku za njegu kože i morala uvjeravati sve da svakodnevno trebaju nanositi SPF, što je velika razlika i priličan pothvat!' prisjeća se. 'Počela sam kucati na vrata privatnih škola i razgovarati sa svima koji su htjeli slušati o tome koliko je Supergoop! bio potreban u učionici', kaže Thaggard. 'Na kraju je taj program zaživio i imala sam šest škola u Louisiani i Teksasu.'

Kako bi si mogla priuštiti zalihe, iskoristila je svoju kreditnu karticu Amex do maksimuma od 30.000 dolara. Također nije imala skladište u to vrijeme, pa je uvjerila svog proizvođača da skladišti proizvode u njezino ime. Unatoč svim tim naporima, shvatila je da strategija uvođenja kreme za sunčanje u škole neće biti ekonomična, pa je odlučila promijeniti smjer i okrenuti se maloprodaji. Počela je prisustvovati sajmovima i predstavljati svoj proizvod u trgovinama fokusiranim na djecu. Posao je ostvarivao oko 45.000 dolara godišnje, a jednog Dana zahvalnosti zamolila je oca za zajam od 25.000 dolara da bi održala poslovanje.

U to vrijeme dobila je neočekivan poziv od kupca za njegu kože u Sephori - Kim Holt. Ona je kupovala u Gigglesu, sada ugaslom dječjem trgovcu, i uočila je tubu Supergoopa!. Toliko joj se svidjela da je nazvala Thaggard, koja je u to vrijeme imala naveden osobni telefonski broj na poleđini Supergoopove ambalaže. Savjetovala joj je da privuče više medijske pažnje za svoj novi brend ako želi biti zastupljena kod velikih trgovaca poput Sephore.

Prekretnica i put do uspjeha

A ona je u to vrijeme bezuspješno pokušavala dobiti PR zastupanje. Na sajmu u Las Vegasu započela je razgovor s Roxanne Quimby, osnivačicom Burt's Beesa, i uz njezinu pomoć, nakon jednog telefonskog poziva, počela ju je zastupati vrhunska njujorška PR tvrtka - Berman Communications. Zarađivali je samo 45.000 dolara u to vrijeme, ali Thaggard se obvezala na jednogodišnji ugovor s PR tvrtkom po cijeni od 8000 dolara mjesečno (ukupno 96.000 dolara).

To je dovelo do spominjanja u ključnim medijima i pomoglo joj je da Supergoop dospije u Barneys u New Yorku te da pozicionira svoju kremu za sunčanje kao prestižni proizvod za njegu kože. Prihodi su joj značajno porasli - s 45.000 dolara u prvoj godini na 150.000 dolara.

Godine 2010. odlučila je nazvati Holt iz Sephore. Kako je nije uspjela dobiti, ostavila joj je glasovnu poruku da će biti u San Franciscu te da bi se voljela sastati s njom. Iako nije dobila odgovor, nije se pokolebala te je svejedno otputovala. To se pokazalo pobjedničkim potezom jer kasno te noći Holt ju je nazvala i pozvala da dođe sljedećeg jutra te predstavi proizvod u uredima Sephore.

Inače, otac ju je uvijek učio da stvari radi u parovima. Rekao je da je najbolje vrijeme za postizanje nečega odmah nakon što si postigao nešto drugo, pa je, poučena time, odlučila ponuditi svoje proizvode Nordstromu poslije sastanka u Sephori. U to vrijeme ona i suprug bili su financijski iscrpljeni. Srećom, njezin mlađi brat, uspješan poduzetnik iz New Yorka, bio je spreman uložiti 750.000 dolara u posao koji se tek razvijao.

No Sephora je bila spremna uvrstiti Supergoop! na svoje police, ali samo 12 tjedana tijekom ljeta. To je pak bilo u suprotnosti s filozofijom svakodnevne, zapravo cjelogodišnje zaštite brenda i Thaggard se usprotivila tome.

'Iako sam bila polaskana, bilo je to pogrešno jer sam pokušavala stvoriti novu kategoriju, ukorijenjenu u 365 dana UV zaštite', rekla je Thaggard. 'Znala sam da, sve dok maloprodajni partneri ne shvate to, nećemo uspjeti promijeniti ponašanje potrošača u listopadu, studenom i prosincu.'

Na kraju se sa Sephorom dogovorila za manju prisutnost na policama (samo 15 centimetara), ali da Supergoop! bude dostupan cijele godine. Uspjeh nije izostao - godine 2011. lansirali su proizvod u svim trgovinama tog lanca i 47 Nordstromovih trgovina. Također je predstavila novi inovativni proizvod - maramice za zaštitu od sunca, jednostavan način za ponovno nanošenje kreme za sunčanje u pokretu.

Kada su police bile više puta rasprodane, osobno je ponovno opskrbljivala Sephorine lokacije, ponekad izravno predajući proizvod prodajnim suradnicima. Taj potez savršeno je ilustrirao odlučnost da njezini proizvodi postanu sveprisutni.

Rast i ekspanzija

Godine 2011. brend je ostvario 600.000 dolara prodaje, a u svakoj sljedećoj godini udvostručio je ili više nego udvostručio prihode. Prikupila je dva milijuna dolara u krugu financiranja od prijatelja i obitelji, a to je uključivalo i tenisku zvijezdu Mariju Šarapovu. Naime slavna tenisačica pronašla je Supergoop u Sephori, a bio je to jedini proizvod koji joj nije pekao oči kada se znojila igrajući.

Thaggard je izgradila svoj tim odlučivši se za Amandu Baldwin kao predsjednicu brenda i odgovornu za upravljanje svakodnevnim poslovanjem. Tvrtka je postala profitabilna i ostvarila je prijavljenih 20 milijuna dolara prodaje u 2017. godini, a to je udvostručila na više od 40 milijuna dolara godišnjeg prihoda u 2018. godini.

Iako je pandemija covida predstavljala izazove, Thaggard je nastavila naprijed, šireći se na nova tržišta poput Sephore u Kanadi. Također je konačno ostvarila svoju izvornu misiju jer mnoge države sada dopuštaju kremu za sunčanje u školama. Neumorno je zagovarajući, učinila je zaštitu od sunca dijelom svakodnevne rutine zdravlja i ljepote za milijune ljudi diljem svijeta.

Godine 2022. njezina tvrtka je ostvarila 250 milijuna dolara prodaje, što predstavlja povećanje od 65 posto u odnosu na 2021. godinu. Nakon što je više od desetljeća samostalno gradila Supergoop! i polako ga pretvarala u vodeći brend zaštite od sunca, odlučila je prodati većinski udio privatnoj investicijskoj tvrtki Blackstone.

Supergoop! je navodno procijenjen na 600-700 milijuna dolara, što je osiguralo kapital za rast i resurse za brže širenje na nova tržišta. Blackstone mu je dao mogućnosti za ubrzanje međunarodne ekspanzije, navigaciju regulatornih zahtjeva u inozemstvu i potvrdu snage brenda koji je Thaggard izgradila, a ona i tadašnja izvršna direktorica Baldwin zadržale su značajan vlasnički udio nakon transakcije.

Najpopularniji proizvodi

Jedan od najpopularnijih proizvoda brenda je Unseen Sunscreen, nevidljiva krema za sunčanje koja se proslavila svojom iznimno laganom teksturom i zato što se ponaša kao matirajući primer. Zbog velike popularnosti nedavno je predstavljen i Unseen Sunscreen za tijelo.

Ostali popularni proizvodi Supergoopa:

Play Everyday Lotion SPF 50 - prvi proizvod brenda, hidratantna formula koja se brzo upija. 'Od lansiranja naše prve kreme za sunčanje, PLAY Everyday Lotion SPF 50, sve što smo stvorili u Supergoopu! formulirano je da se osjeća nevjerojatno na koži', kaže Thaggard.

Glowscreen SPF 40 - pruža zaštitu uz svjež završetak, a zbog svoje popularnosti sada je dostupan i u obliku formule za cijelo tijelo.

Defense Refresh Setting Mist SPF 50 - sprej za setiranje šminke sa SPF-om, koji je tri godine zaredom bio najprodavaniji proizvod i teško ga je pronaći na policama trgovina.

Invincible Setting Powder SPF 45 - puder za fiksiranje šminke koji omogućuje ponovno nanošenje SPF-a tijekom dana. Ovaj proizvod je brzo postao jedan od najprodavanijih.

Budućnost brenda

Nakon što je izgradila Supergoop!, Thaggard je nedavno odlučila napustiti svoju ulogu predsjednice i preuzeti poziciju strateške savjetnice. Prema internoj poruci tvrtke, povlači se iz svakodnevnog upravljanja brendom koji je osnovala prije 20 godina.

Razlozi za njezin odlazak nisu detaljno objašnjeni, ali čini se da je odlučila posvetiti više vremena obitelji i novim poduzetničkim pothvatima. 'Poduzetništvo duboko leži u mom DNK i, budući da sam se povukla, bilo je nevjerojatno zabavno vidjeti našeg sina kako se uključuje i upušta u izgradnju nečeg novog, inspiriran mudrošću svog djeda: da učini nešto drugačije i učini svijet boljim mjestom', navela je Thaggard u objavi na LinkedInu.

Prema izvještajima, napustila je upravni odbor tvrtke, no nastavit će biti zagovornica brenda. Što se tiče budućnosti, Supergoop! je usredotočen na ubrzanje rasta, širenje globalnog dosega i produbljivanje utjecaja. Planiraju nastaviti s globalnom ekspanzijom i inovacijama proizvoda pod vodstvom nove izvršne direktorice Sequino, suosnivačice i bivše izvršne direktorice brenda JLo Beauty, a koja je preuzela tu ulogu u veljači 2024. godine, nakon što je Baldwin napustila svoju poziciju da bi postala izvršna direktorica u tvrtki za njegu kose Olaplex.

Već su započeli s međunarodnom ekspanzijom, debitirajući u Ujedinjenom Kraljevstvu suradnjom s Cult Beautyjem 2020. godine, zatim u Selfridgesu 2021., a i bili su dio Sephorinog lansiranja u Londonu u ožujku. Nakon toga je Supergoop! lansiran u Sephori u mnogim zemljama, uključujući Francusku, Italiju i Njemačku. Brend je također organizirao pop-up kiosk u Parizu 25. i 26. ožujka, s ciljem privlačenja kupaca u lokalne trgovine tog lanca.

Jedna od ključnih prilika za rast Supergoopa je proširenje linije da bi imala veći raspon proizvoda za zaštitu od sunca. To bi moglo uključivati inovativne formulacije, poput tonirane kreme za sunčanje, balzama za usne sa SPF-om i ulja za tijelo sa zaštitom od sunca. Nudeći raznolike proizvode, Supergoop može zadovoljiti različite potrebe i preferencije kupaca.

Thaggard nije otkrila specifične detalje o svojim budućim planovima, ali je napomenula: 'Uvijek sam govorila da najbolje tek dolazi i još uvijek to u potpunosti prihvaćam!' Dodala je da je njezino novo poglavlje tek počelo i poručila: 'Ostanite uz nas - ovo sljedeće poglavlje tek počinje i napravit će (super!) valove.'

Njezin utjecaj na industriju ostaje neosporan, a njezina misija da promijeni način na koji ljudi razmišljaju o svakodnevnoj zaštiti od sunca nastavlja živjeti kroz brend koji je stvorila. 'Uvijek sam govorila da želim učiniti SPF zdravom navikom poput pranja zubi ili ruku, i mislim da smo uspjeli u tome. Ali nekako smo to također uspjeli učiniti i pomalo čarobnim.'