TEST

Volvo S60 D5 Summum – Nijemcima za vratom

22.03.2011 u 14:23

Bionic
Reading

Premda Hrvati pri odabiru limuzine više klase redom posežu za razvikanim njemačkim premium trojcem, BMW-om, Audijem i Mercedesom, i konkurencija itekako ima što ponuditi

Jedan od ovih automobila svakako je i novi S60 za koji se u Volvu hvale da je najsigurniji automobil koji su dosad proizveli. Kad proizvođač koji je stekao reputaciju brojnim inovacijama u segmentu automobilske sigurnosti kaže za nešto da je najsigurnije dosad, onda nam ne preostaje drugo nego, uz nešto manje skepticizma, vidjeti drži li priča vodu.

S60 je upravo nakrcan aktivnom sigurnosnom elektronikom, pa će tako vozačko okruženje zasvijetliti poput božićnog drvca čim upalite motor. Novi S60 pobrinut će se da slučajno ne pređete iz trake u traku i da se ne pokušate prestrojiti dok vam je netko u mrtvom kutu, a također će vas upozoriti ako ne držite dovoljno razmaka od vozila ispred vas ili ako na njega nalijećete prevelikom brzinom. Pridodamo li ovome i adaptivni tempomat koji je moguće namjestiti do određene maksimalne brzine i udaljenosti, i dobivamo vozilo koje je stvoreno za gradske gužve i prometne krkljance, kao i proždiranje stotina kilometara autoputa. Štoviše, S60 je sposoban i samostalno zakočiti ukoliko sustav City Safety osjeti da nailazite na drugo vozilo ili pješaka bez zaustavljanja. Ovaj sustav, doduše, nismo imali hrabrosti isprobati u praksi.

S60 sve to radi u vrhunskom komforu. Mjesta u švedskoj limuzini ima napretek za putnike i prtljagu, a premda se nekima možda neće svidjeti pomalo hladan, minimalistički dizajn interijera, valja priznati da su korišteni materijali izvrsne kvalitete te da je ergonomija besprijekorna.

U Volvu su prilikom predstavljanja novog S60 obećavali mnogo više dinamičnosti u vožnji. U ovome su Šveđani uspjeli polovično. Naime, napredak nabolje se osjeti, no Volvo ima još dosta posla pred sobom kako bi dosegao konkurenciju. Premda je neovisni ovjes s McPhersonom sprijeda i multilinkom straga fino podešen za komfornu, pa čak i dinamičnu vožnju, masa od čak 1.600 kilograma, kao i nešto više težište, osigurali su S60-ici bolje performanse na ravnoj nego zavojitoj cesti. Prava šteta jer je 2,4-litreni  turbopunjeni peterocilindraš jedan od ponajboljih dizelskih motora koji smo imali prilike isprobati. Uparen s automatskim šesterostupanjskim mjenjačem ovaj će motor pogurati S60 do stotke za svega osam sekundi te sve do 230 km/h, no način na koji isporučuje snagu od najnižih okretaja, kao i međuubrzanja, jednostavno ostavlja bez daha.

Ručna izmjena brzina mogla bi biti i brža, no zato nemamo nikakvih zamjerki na automatski sportski režim izmjena, kao i na neposrednost progresivnog servoupravljača kojem od jednog do drugog kraja treba 2,5 okretaja. Ne čudi nas ni potrošnja koja se u prosijeku kretala oko devet litara na stotinu kilometara u kombiniranom ciklusu, dok je prilikom agresivnije vožnje išla i do 13, no na autoputu, pri 130 km/h, S60 će trošiti nešto više od šest litara goriva na stotinu kilometara.

Volvo je novim S60 svakako napravio korak naprijed, a ostaje nam vidjeti kako će se Šveđani aklimatizirati na novog vlasnika te hoće li nastaviti obećavajućim, zacrtanim putem. Naime, Volvo je prošle godine iz Fordovih prešao u ruke Geelyja, no Kinezi već najavljuju konkuriranje najluksuznijim njemačkim modelima poput BMW-a serije 7 i Mercedesa S-klase.

Proizvođač: Volvo
Model: S60 D5 Summum
Vrsta motora: 2.4, četiri cilindra, dizel
Obujam: 2.398 cm3
Snaga (kW/KS): 151/205 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 420 @ 2.000 - 2.750 o/min
Potrošnja (l/100 km): 6,5/12,7/9,4
Ubrzanje (0-100 km/h): 7,8
Maksimalna brzina: 230 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.628/1.865/1.484
Cijena testnog modela do registracije: 441.000 kuna