TEST

Toyota Urban Cruiser 1.33 Dual VVT-i

27.11.2009 u 09:00

Bionic
Reading

Kada su se na internetu pojavile prve fotografije Urban Cruisera mnogi su se zapitali što će Toyoti još jedan RAV4. Na prvi pogled automobil doista izgleda kao SUV, no kada smo ga dobili na test, sve je bilo jasno. Urban Cruiser je gradski crossover kojem je malo teže pronaći pripadajuću klasu

Koja je to zapravo klasa? Urban Cruiser je veći od Yarisa, a kraći od Corolle. Ako ga usporedimo s konkurencijom, možemo ga staviti bok uz bok s Citroenom C3 Picassom ili Nissan Noteom. Kao što smo već rekli, Urban Cruiser izgledom podsjeća na SUV, za to su zaslužne visoke bočne stranice te agresivan i visok 'nos' automobila. Dizajnerska zvijezda vodilja bili su ostali Toyotini modeli. Već viđeno i oprobano.

Slična stvar proteže se i u unutrašnjosti. Prvi dojam je definitivno nedostatak dizajnerske ideje. Ovaj automobil sigurno nije adut iz rukava poput Yarisa, no ako ga usporedimo s lepršavim C3 Picassom, moramo priznati da je Francuz ljepši. Iako ništa ne nedostaje i sve je na svom mjestu, ljepšem spolu se nikako neće dopasti sivilo navlaka sjedala i tvrda crna plastika. Instrumenti se nalaze tamo gdje trebaju – ispred vozača, no brzinomjer i obrtomjer su integrirani u jedan instrument, pa je okretaje malo teže pratiti.

Položaj za upravljačem je solidan. Sjedi se povišeno i u odnosu na gradske mališane imate osjećaj većeg prostora. Na stražnju klupu će se ugodno smjestiti i veće osobe, što Urban Cruiser čini odličnim. Ni prtljažnik nije loš. Na raspolaganju je solidnih 320 litara. Za potpun doživljaj ipak nedostaje širina automobila i ozbiljniji motor.

Testirani Urban Cruiser imao je ugrađen motor 1.33 VVT snage 100 konja. Radi se o 'zelenom' agregatu koji Cruiser dijeli s Yarisom. Naravno, kao i u Yarisu, ovaj motor ima funkciju 'start and stop' , koja omogućuje automatsko gašenje motora na semaforu.

Kako sustav radi? Kada se zaustavite, stavite mjenjač u ler i pustite kvačilo, motor se ugasi. Onog trenutka kada želite krenuti samo stisnete kvačilo i u tom djeliću sekunde motor se pali. Ako mislite da vas motor neće dočekati spreman, varate se. U nekoliko navrata smo ga pokušali prevariti, no sporiji je proces ubaciti u brzinu i pustiti kvačilo nego samo paljenje vozila. U praksi to znači nižu potrošnju u gradu, koja se kreće od sedam do osam litara. Na otvorenoj cesti je potrošnja gotovo identična. S obzirom na deklariranu nisku emisiju CO2, punih sto konja se baš i ne osjeća. Motor je do 4.000 okretaja anemičan, a nakon toga se drastičnije oslobađa snaga. Ako želite juriti Cruiserom, morat ćete imati malo težu nogu na gasu, no s druge strane, Cruiser zaista neće mnogo trošiti, čak ni u dinamičnijem tempu.

Čitava platforma je posuđena od Yarisa, s tim da je Urban Cruiser nekoliko centimetara duži i širi. Karoserija je dodatno povišena, što amortizerima daje veću amplitudu. To je dobro došlo pri prelasku preko dosadnih ležećih policajaca, ali i penjanju po nogostupima. Urban Cruiser također ima zaštitu motora s donje strane te mogućnost doplate za pogon na sva četiri kotača. To i nije tako skupa opcija. Potrebno je doplatiti 1.400 eura. Osnovna cijena je 134.250 kuna, što ga čini skupljim od Yarisa, no za taj novac dobivate po našem mišljenju potpun gradski automobil. Male dimenzije uz nisku potrošnju, besprijekornu kvalitetu i ovjes prilagođen brojnim nogostupima i ležećim policajcima. Dodatni plus za crossover klasu.

Proizvođač: Toyota
Model: Urban Cruiser Dual VVT-i
Vrsta motora: 1.33, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.329 cm3
Snaga (kW/KS): 74/100 @ 6.000 o/min
Okretni moment (Nm): 132 @ 3.800 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,7/6,5/7,9
Ubrzanje (0-100 km/h): 12,5
Maksimalna brzina: 175 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 3.930/1.725/1.525
Cijena do registracije: 163.800 kn