PLUS ZA EKO MODU

Striptiz na Dolcu šokirao kumice

18.09.2012 u 13:46

Bionic
Reading

Dizajnerski dvojac Bruketa&Žinić u utorak je na zagrebačkoj tržnici Dolac predstavio novi vlastiti brend odjeće Brokula&Ž. Riječ je o majicama i donjem rublju za muškarce i žene, od organskog pamuka i celuloze. Bilo je zanimljivo na predstavljanju - modeli su skinuli čak i bokserice

Odjeća je izrađena je u suradnji s tvrtkom Lacuna koja ima višegodišnje iskustvo s organski uzgojenim vlaknima koje je do sada ugrađivala u svoje proizvode s UV zaštitnim faktorom.

'Odlučili smo napraviti proizvode kakve i sami volimo nositi. Htjeli smo napraviti nešto lijepo, ekološko, udobno i trajno, a po prihvatljivoj cijeni', izjavio je Nikola Žinić, a Davor Bruketa je dodao: 'Cijeli život pakiramo i reklamiramo proizvode. Napraviti vlastiti proizvod bio je za nas novi izazov u kojem smo se prvenstveno posvetili kvaliteti materijala i izrade. Kod Brokule&Ž sve bitno dolazi iznutra!'

Bruketa&Žinić su prije dvije godine pronašli stručnjake za tekstil u tvrtki Lacuna s kojima su odlučili proizvesti proizvode u skladu s vlastitim životnim nazorima. 'S Bruketom i Žinićem imali smo priliku naše višegodišnje iskustvo s materijalima iz organskog uzgoja pretvoriti u kvalitetne, lijepe i zabavne odjevene predmete', izjavio je Zoran Šainović, direktor Lacune.

Ova prva kolekcija napravljena je od dvije vrste tkanina – jedna se sastoji od 48 posto organskog pamuka, 48 posto ProModala i četiri posto elastina, a druga od 96 posto organskog pamuka i četiri posto elastina. Specifičnost organskog pamuka je u tome što se u njegovoj proizvodnji, za razliku od konvencionalnog pamuka, ne koriste za ljude i okoliš štetne kemikalije.

Naime, konvencionalni pamuk jedna je od najzagađenijih kultura na svijetu jer se za njegov uzgoj koristi više od 10 posto svih svjetski korištenih pesticida, te čak do 25 posto svih svjetski korištenih insekticida. Elastin je dodan organskom pamuku kako bi odjeća bila što trajnija, rjeđe se bacala i tako na još jedan način poticala njezine vlasnike na očuvanje okoliša. ProModal se izrađuje od prirodnih vlakana celuloze iz stabala, a riječ je o materijalu čiji je proizvodni proces održiv te za posljedicu ima maksimalnu iskoristivost organskih sirovina.


Brokula&Ž su u vizualnom identitetu brokula i ptičica, a brend je kreiran pod geslom 'Bitno uvijek dolazi iznutra' pa su još jedna zanimljivost poruke Brokule i Ž-a, otisnute s unutarnje strane tkanine. 'Te poruke vidiš samo ti i onaj tko te skine, naravno', izjavio je Bruketa. Uskoro kreće i web shop na kojem će kupci moći sami kreirati svoje inspirativne poruke. 'Moći ćete na primjer svojoj ženi pokloniti njezinu omiljenu pjesmu da ju grije cijeli dan s unutrašnje strane majice, ako ne i gaćica', kazao je Žinić. Materijali korišteni u proizvodnji, pakiranju i promotivnim materijalima imaju ekološke certifikate kao što su OE 100 Standard za organski pamuk, Oeko Tex®Standard 100 za boje za tkanine i ISO 14001 za boje za papir, a ambalaža i prodajni stalci izrađeni su od recikliranih materijala. Osim toga, ambalaža formirana kao čaša može poslužiti i nakon raspakiravanja.

Iako kolekciju za sada čini donje rublje i majice, najavljen je daljnji razvoj brenda od iste sirovine, i to u segmentu ručnika, posteljine, čarapa i dječje odjeće. Brokula&Ž prodaje se u vrhunskim dućanima poput ShoeBeDoa, JegerStara, Casamarka (Skinny), a do kraja godine može se kupiti po promotivnim cijenama. Osim toga, u utorak je otvoren i Brokula&Ž dućan u Teslinoj 9 u Zagrebu, u kojem je osim kupnje proizvoda, moguće prolistati dizajnerske časopise, popiti organski sok od jabuke Marice Jug te čaj ili kavu s fair trade certifikatom.

Bruketa i Žinić na kraju su istaknuli kako vjeruju da će ovakvi start-up projekti pravu šansu dobiti po ulasku Hrvatske u Europsku uniju kada će se otvoriti veliko tržište uz pomoć online prodaje i promocije. Kazali su i kako im je do tada najveći izazov organizirati proizvodnju u nekoj od hrvatskih tvornica ili u vlastitome pogonu.

Uz reklamnu agenciju Bruketa&Žinić OM i tvrtku Lacuna, na projektu je radila agencija Brandoctor, zaslužna za brend strategiju, zatim digitalna agencija Brlog koja se brine za online prisutnost, dok iza prodajnog koncepta i uređenja dućana stoji agencija Brigada. Stilistica na projektu je Inga Mastelić, a modeli su Nikolina Steković, Mario Vurdelja, Nina Klemenčić, Marijo Franić, Mislav Kunić, Zorana Rajić, Martina Marinić i Nenad Ocvirek Mijatović.