DOŽIVJETI STOTU

Sedam koraka do dugog i zdravog života

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 22.10.2011 10:32
  • Objavljeno 22.10.2011 u 10:32
hodanje vježbanje

hodanje vježbanje

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Čak i oni koji su ušli u srednju dob imaju sjajne šanse da dožive 90, pa čak i 100 godina, primijene li sedam jednostavnih koraka, tvrdi američki kardiolog, dr. Clyde Yancy. Evo sedam lakih komada

1. Budite aktivni
Tjelesna neaktivnost može vam oduzeti gotovo četiri godine života. Ljudi koji su fizički neaktivni izloženi su dva puta većem riziku od bolesti srca ili moždanog udara. Iako je učinak vježbanja na kardiovaskularne bolesti dobro poznat, manje je poznato da tjelesna aktivnost značajno smanjuje rizik od niza karcinoma.

2. Držite razinu kolesterola pod kontrolom
Dvije trećine odraslih Britanaca ima povišen kolesterol, piše Daily Telegraph. Visok kolesterol može dovesti do nakupljanja masnih naslaga u arterijama, što povećava rizik od bolesti srca i moždanog udara. 5,0 - najviša je razina ukupnog kolesterola kod odraslih osoba, prema britanskim zdravstvenim smjernicama (britanski je prosjek 5,7).

3. Zdravo se hranite
Zdrava je prehrana jedna od najvažnijih stvari koje možete učiniti da biste poboljšali svoje zdravlje, no britansko je ministarstvo zdravstva nedavno upozorilo da prosječna odrasla osoba u toj zemlji unosi čak 10 posto kalorija dnevno više. Naša je prehrana često opterećena mastima, šećerom i soli, a jedemo premalo voća i povrća koji sadrže vlakna i važne vitamine i minerale.

Thinkstock

Thinkstock

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Zdrava i uravnotežena prehrana prvi je korak do zdravlja
4. Držite krvni tlak pod kontrolom
Oko trećina odraslih ima visok krvni tlak, koji je glavni faktor rizika za srčani udar i zatajenje srca, moždani udar i bolesti bubrega. Sve je više dokaza da također pridonosi demenciji.

5. Postignite i održavajte zdravu tjelesnu težinu
Sve je više odraslih osoba koje imaju prekomjernu težinu ili su pretile, a poznato je da je to jedan od glavnih faktora rizika za bolesti srca i moždani udar. Pretilost može smanjiti životni vijek za gotovo četiri godine.

6. Držite dijabetes pod kontrolom
Sve više ljudi boluje od dijabetesa, a njih devet od 10 ima dijabetes tipa 2, koji je posljedica, između ostalog, prejedanja i nekretanja. Dijabetes povećava rizik od visokog krvnog tlaka, arteroskleroze (sužavanja arterija), koronarne arterijske bolesti te moždanog udara, osobito ako se razina šećera u krvi slabo kontrolira.

7. Nemojte pušiti
Pušenje uzrokuje oko 90 posto smrtnih slučajeva kao posljedice raka pluća, oko 80 posto smrti od bronhitisa i emfizema te oko 17 posto smrtnih slučajeva kao posljedice srčanih bolesti. Prestanete li pušiti odmah, smanjit ćete rizik od bolesti srca i moždanog udara, piše Telegraph.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi