UNOSNA MODNA NIŠA

Sad su i psi postali modni gurui: Luksuzni modni brendovi nanjušili su dobru zaradu pa se bore za svoj dio kolača na tržištu dizajnerskih dodataka za kućne ljubimce

04.12.2021 u 22:06

Bionic
Reading

Priznajte, ponekad ste se sažalili nad nečijim čupavim ljubimcem kad biste vidjeli kako spuštenih ušiju u hladnim zimskim šetnjama nevoljko hoda utopljen vunenom vestom, koju je vrlo vjerojatno isplela vlasnikova baka. Zahvaljujući brojnim modnim brendovima danas i ljubimci postaju sve više modno osviješteni, naravno zahvaljujući svojim vlasnicima, a nerijetko su okićeni skupim brendiranim dodacima, od uzice do kaputića. Vlasnici sve više troše na svoje četveronožne članove obitelji, što dokazuju i predviđanja da će globalno tržište proizvoda za kućne ljubimce, bez hrane, do 2025. godine dostići vrtoglavih 36,89 milijardi dolara

Jasno je, i slavni dizajneri mogu biti obožavatelji kućnih ljubimaca i sve bi napravili za njih. Prisjetimo se samo bogate nasljednice novca pokojnog Karla Lagerfelda, mačke Choupette, za koju je slavni dizajner izjavio da bi je oženio kad bi to bilo zakonski moguće. Lagerfeld je priznao da je u osam godina, koliko su proveli skupa, Choupette bila pažena poput brižno njegovane žene, a navodno je imala tjelohranitelja, dvije sluškinje koje su brinule o njoj 24 sata, osobnog kuhara i delicije poput kavijara i dimljenog lososa za večeru.

Početkom jeseni krenula je rasprodaja imovine pokojnog dizajnera, a uz vrijedan inventar iz njegovih osam raskošno uređenih kuća, umjetnine i predmete iz njegovih ormara, na dražbi je završilo posuđe voljene mu mačke. Razlog vrlo vjerojatno nije osveta razmaženoj maci, nego nečiji nos za brzo rastuće tržište luksuzne opreme za kućne ljubimce.

Procvat poslovanja dizajnerskih modnih dodataka za ljubimce

U procvat tržišta dizajnerskih dodataka za kućne ljubimce uključuje se sve veći broj vrhunskih luksuznih modnih brendova i trgovaca, a u ponudi ima doista svega, od crnog mramornog posuđa za pse s potpisom Saint Laurenta i prugastih uzica Thoma Brownea do minimalističkih Pradinih balonera i Versaceovih kreveta za pse presvučenih baršunom baroknog uzorka.

Prema predviđanjima Euromonitor Internationala, globalno tržište proizvoda za kućne ljubimce, isključujući hranu, porast će za više od 10 milijardi dolara između 2020. i 2025. godine, kada će dosegnuti 36,89 milijardi dolara. Stoga nije čudo to da se mnogi nastoje ogrebati za svoj dio kolača. Luksuzni modni brendovi brzo su 'nanjušili' ovu unosnu nišu, pa sad omogućavaju vlasnicima kućnih ljubimaca da svoj individualni stil, odanost brendu i osobnost svog psa/mačke odražavaju odjećom i raznim dodacima.

'Vidimo priliku u kategoriji pribora za kućne ljubimce i nastavljamo razvijati pristup dizajnu i komunikaciji za ovu vertikalu', kaže za WWD Rodrigo Bazan, glavni izvršni direktor Thoma Brownea, koji je ušao u taj posao u jesenskoj sezoni 2016. velikom ponudom za pse, uključujući džemper Hector Browne s V-izrezom, u čast psu dizajnera i muzi brenda.

'Browneova ponuda, koja je uključivala torbice u obliku jazavčara, rezultirala je uspješnom i poželjnom kategorijom kućnih ljubimaca. Pokazalo se to iz sezone u sezonu kao rastuća jezgra brenda, uz modne dodatke i konfekcijsku odjeću', kaže Bazan.

Kao i mnogi drugi brendovi, u kategoriju opreme za kućne ljubimce relativno nedavno uključio se Dsquared2 te u suradnji s Poldo Dog Coutureom iz Milana ponudio kolekciju u kojoj su hudice, bomber jakne, prsluci sa zakrpama brenda, baloneri, povodci i bandane za pse.

Ozbiljno shvatili poslovnu priliku

'Vidjeli smo pravu priliku u tome i shvatili smo je vrlo ozbiljno. Ovom kolekcijom streetwear postaje udoban, urban i luksuzan te smo bili sretni što smo naše pse i prijatelje učinili pravim modnim guruima, lansirajući drugo izdanje kolekcije ove godine', rekli su dizajneri brenda Dsquared2, braća Dean i Dan Caten, dodajući da su potrošači s oduševljenjem reagirali na njihovo prvo lansiranje kolekcije u rujnu 2020. godine.

Braća Caten kažu da dizajnerske marke donose novu razinu kvalitete i stila na tržište odjeće i modnih dodataka za kućne ljubimce te ističu da su predmeti iz kolekcije izrađeni od otpornih i svestranih materijala, pri čijem je odabiru u središtu pozornosti bila dobrobit pasa.

U suradnji s influencerima za kućne ljubimce, poput Bichon Tori i mačjeg dua Taro i Zippo, Valentino je u listopadu 2020. predstavio projekt Valentino Garavani Rockstud Pet. U ponudi su bile torbe koje je umjetnik Riccardo Cusimano po želji kupca mogao ukrasiti portretom bilo koje životinje. Ova linija proizvoda, prema glasnogovorniku rimske modne kuće, nadmašila je sva očekivanja.

Kako bi zadovoljio očite potrebe i zahtjeve vlasnika kućnih ljubimaca, asortiman modnih dodataka Valentino Garavani narastao je i sad uključuje ruksake, putne torbe, džempere, hudice, ogrlice, povodce i držače vrećica za pseći izmet, a ovi potonji ukrašeni su metalnim okovima. Brend je nedavno u Japanu otvorio pop-up dućan s priborom za kućne ljubimce, a u SAD-u se prodaja odvijala iz kamp-kućice.

'Projekt će se sada nastaviti online te u odabranim buticima sa širim asortimanom proizvoda. Očekujemo stalan rast prometa vezan uz ove proizvode, u skladu s općim svjetskim tržišnim trendom', rekao je glasnogovornik Valentina.

Trgovci također svjedoče o velikom interesu potrošača za modnim dodacima za ljubimce s potpisom poznatih dizajnera ili luksuznih modnih kuća, ali i robnih marki specijaliziranih za njih, kao i high street brendova poput Zare ili H&M-a.

  • +5
Odjeća i modni dodaci za pse Izvor: Promo fotografije / Autor: Moschino

Hit među mlađom populacijom

Britanski lanac robnih kuća Selfridges prošlog kolovoza predstavio je mali asortiman proizvoda za kućne ljubimce, a za sada im je fokus na neovisnim, održivijim robnim markama. Selfridges je testirao tržište malim asortimanom dodataka za kućne ljubimce u kolovozu prošle godine, primijetivši povećanje interesa i posjedovanja kućnih ljubimaca tijekom lockdowna. U početku su radili s nekoliko robnih marki, a prodaja je bila snažna, dosegnuvši vrhunac uoči Božića. Darivanje je i dalje najveći pokretač vezan za kućne ljubimce, u čemu prednjače odjeća i igračke, kažu iz ove robne kuće i otkrivaju da su od prošle godine povećali njihovu nabavu za više od 30 posto.

Otkako je krajem 2019. godine uronila šapu u kategoriju kućnih ljubimaca, kanadska maloprodajna tvrtka Ssense je 2021. u odnosu na 2020. zabilježila skok prodaje od 95 posto. Najviša je, kažu, potražnja za ogrlicama, povodcima i odjećom za šetnju kućnih ljubimaca. Iz Ssensea kažu da je gotovo 80 posto njihovih klijenata u dobi od 18 do 34 godine, uz napomenu da ova demografska skupina sve više troši na svoje ljubimce.

U igru za svoj dio kolača nedavno je ušao i Sunnei, talijanska modna marka koju se može vidjeti na Tjednu mode u Milanu. U ponudi imaju hudice, majice kratkih rukava i balonere za pse širokih pruga i istaknutog brenda. Kampanju su zavrtjeli na ideji selfieja kućnih ljubimaca, u kojoj su između ostalih pasmina na djelu uhvaćeni korgi, francuski buldog, jazavčar i vajmarski ptičar.

Ljubimci nikad nisu bili toliko stajliš

Zahvaljujući Moschinu, vaš ljubimac od sada može jesti iz couture keramičke zdjele. Kako je to nedavno objavila talijanska modna kuća, kreativni direktor Jeremy Scott uzeo je Moschinove klasike, uključujući motorističke jakne, te ih reinterpretirao za stajliš ljubimce.

U kolekciji Moschino Pets nalazi se 14 odjevnih predmeta, kao i modni dodaci poput ogrlica i uzica, te se prodaju na web stranici i u buticima brenda, kao i u robnim kućama.

S cijenama u rasponu od 800-ak do 4,5 tisuća kuna, za svog ljubimca iz Moschinove ponude, osim motorističkih, možete odabrati bomber jakne, balonere i kapute, kao i džempere, hudice, šeširić, šiltericu, pa čak i haljinicu u stilu balerine.

Međutim dizajnerskom brendu ovo nije prvi susret s modom za pse. Još 2018. godine Moschino je ostvario suradnju s H&M-om na kolekciji streetwear komada za kućne ljubimce.