ČITATELJI PIŠU

Lisabon - grad na sedam brežuljaka

25.02.2009 u 08:00

Sigurno vam je poznato ono 'iza sedam brda i sedam dolina'. Ali neću vam pričati o Snjeguljici, već o predivnom gradu izgrađenom na sedam brežuljaka, Lisabonu

Na poklon sam dobila dvije povratne karte za Lisabon, pa smo dečko i ja odlučili otići na nekoliko dana. Na netu sam bolje upoznala taj grad i saznala koja bismo mjesta mogli obići. Sletjeli smo kasno navečer u Lisabon i s aerodroma smo se autobusom uputili prema centru. Sišli smo na Restaudatoresu squeru što je u samom centru Lisabona.

Most Vasco da Gama dugačak je 17,2 kilometra

Sutradan ujutro smo odlučili da ćemo prvo posjetiti zapadni dio grada: most Vasco da Gama, šoping-centar Vasco da Gama, Ocenario de Lisboa. Od samog centra do zapadnog dijela vozili smo se metroom. Most Vasco da Gama dugačak je 17,2 kilometra, a prelazi preko rijeke Tejo. Vozili smo se žičarom koja je uz obalu rijeke Tejo, iz koje smo također uživali u pogledu na most Vasco da Gama. Zatim smo se uputili u Oceanario de Lisboa, najveći oceanarij u Europi, gdje smo vidjeli oko 450 vrsta riba, životinja, biljaka, ali najzanimljiviji su definitivno bili morski psi, pingvini, pa i čuvari koji su nas stalno upozoravali da isključimo blic na fotoaparatu.

Nakon oceanarija obišli smo šoping-centar Vasco da Gamamalo kupovali i opet se metroom vratili do centra. Ručali smo i večerali po restoranima; u nekima možete za pet do šest eura jesti što i koliko želite. Najviše će mi u sjećanju ostati kineski restoran gdje je ambijent bio toliko lijep da sam mnogo toga stavila na tanjur, ni danas nemam pojma što sam sve pojela, ali bilo je ukusno.

Sljedeći dan odlučili smo posjetiti istočni dio grada Belem busom Hop on-Hop off. Platite kartu 15 eura, vozite se busom, a na svakoj stanici možete sići i ponovno ući u bus i nastaviti daljnji obilazak. Ujedno imate slušalice preko kojih na engleskom možete slušati zanimljivosti o najvećim znamenitostima u gradu i mjestima koja možete obići. Belem je gradska četvrt gdje možete posjetiti samostan Jeronimos, dvorac Quelez, Torre de Belem (kula) i spomenik Otkrićima. Meni osobno najljepši je spomenik 'Otkrićima' koji je podignut 1960. u slavu Henrika Moreplovca i Vasca da Game, koji su u 15 stoljeću isplovili u osvajanje Afrike i Indije. U blizini je most 25. travnja ( Ponte 25. de Abril). Visok je 70 metara, najviši viseći most u Europi koji vodi do velikog kipa Isusa Krista, replike svjetski poznatog Rio de Janeira.

Također smo obišli Arenu Praca de Tours gdje se održavaju borbe bikova. Nismo imali sreće da pogledamo borbe jer se održavaju četvrtkom, a mi smo se vraćali u srijeduZa treći dan ostavili smo obilazak najužeg centra grada. Šetali smo Rua Augustom - glavnom šetnicom u Lisabonu kojom dođete do trga Preca do Comercio, gdje možete vidjeti kip konjanika Joaguima Machada de Castra. Na putu do trga prođete kroz vrata Arco da Victoria. Na suprotnu stranu dođete do kipa Dom Pedro IV smještenog na Trgu Rossio. Ima brojnih dućana, kafića, restorana.

Lisabon je predivan grad s ljubaznim ljudima

Pored Rossio squarea je Trg Praca da Figueirana kojem je stajalište tramvaja broj 28 kojim također možete razgledati grad do četvrti Belem. Nakon šetnje otišli smo u gradsku uspinjaču u obliku tornja Elvador de Santa Justa, visine 32 metra, putem kojega prelazite iz donjeg grada Baixa u gornji grad. Na vrhu je vidikovac s kojeg smo također imali lijepi pogled na grad. Nakon toga nastavili smo šetnju gornjim gradom. Za uspomenu iz Lisabona, osim raznih suvenira, kupili smo majice i dresove u navijačkom dućanu kluba Benfice i Porto i, naravno, oboje smo ponijeli po bocu Porta, što je poznato portugalsko vino.

Još jedna važna stvar u Lisabonu je to što su ljudi toliko ljubazni, pokazat će vam i objasniti što god pitate i riječ koju nikada neću zaboraviti, koju sam zapamtila, je obrigada što znači hvala.

Žene govore obrigada, a muškarci obrigado. I tako završavamo priču iza sedam brda i sedam dolina, odnosno o predivnom gradu na sedam brežuljaka - Lisabonu