TEST

Lexus IS 250 C – užitak krstarenja pod otvorenim nebom

  • Autor: M. V.
  • Zadnja izmjena 29.09.2010 15:58
  • Objavljeno 29.09.2010 u 14:51
116

116

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Lexus se nije žurio s razvojem svog prvog kupe kabrioleta. Dok je konkurencija već izbacila nekoliko različitih modela s tvrdim sklopivim krovom, Japanci su pažljivo dovršavali prvijenac zasnovan na limuzini srednje klase IS. Je li se čekanje isplatilo?
tportal

tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Prednost kupe kabrioleta nad kabrioletima s mekim sklopivim krovom leži u njihovoj uporabljivosti tijekom čitave godine, kao i sigurnosti u slučaju sudara ili prilikom pokušaja krađe. Mane su im kompleksniji sustavi otvaranja i zatvaranja krova, skučenost zbog veće potrebe za odlaganjem višekomponentnog sklopa te veća masa. U slučaju Lexusa IS 250 C ova posljednja dva problema odrazila su se na volumen prtljažnog prostora, pa će sa sklopljenim krovom ondje jedva biti mjesta za nekoliko sitnica.

Sam krov sastavljen je od tri dijela koja pokreće čak petnaest električnih motora. Japanci se hvale da je riječ o najbržem sklopivom krovu na svijetu. Otvara se i zatvara za svega 20 sekundi, a da pritom nigdje ne bi zapeo, brine se čak 37 senzora! Impresivno u podjednakoj mjeri kao masa od 160 kilograma, koliko čitav sklop teži.

Sa sklopljenim krovom do izražaja ponajviše dolazi izvrsna izolacija buke u unutrašnjosti, pa da nije pokojeg, za automobile bez krova karakterističnog, 'cvrčka' u zavoju, mogli biste pomisliti da upravljate čistokrvnim kupeom. Ukoliko su svi putnici umjerene visine, do 180 centimetara, u IS ih se bez većih problema može smjestiti četvero, a s podignutim krovom prtljažnik će progutati 420 litara.

IS 250 C besprijekoran dojam ostavlja i po pitanju kvalitete korištenih materijala, završne obrade, ergonomije i razine opremljenosti.

Za motorizaciju su Japanci odabrali 2,5-litreni benzinski motor s direktnim ubrizgavanjem koji razvija 208 KS te su ga uparili sa šesterobrzinskim sekvencijalnim mjenjačem i pogonom na stražnje kotače. Premda sve ovo može zvučati 'sportski', istina je da IS 250 C preferira ugodno dinamičnu vožnju i krstarenje otvorenom cestom prije nego furioznu jurnjavu povezanim zavojima.

U prilog ovoj tvrdnji ide ovjes prilagođen udobnoj umjesto sportskoj vožnji, tihi i rafinirani benzinac kojem nedostaje snage u središnjem radnom području, automatski mjenjač koji nedovoljno brzo izmjenjuje stupnjeve prijenosa, kao i nedovoljno direktan upravljač. To ne znači da se IS 250 C ne može voziti dinamično, kada odaberete ručnu izmjenu brzina i isključite elektronsku dadilju, no tada očekujte i drastično višu potrošnju. Zbog svega ovog mnogo je veći užitak njime kliziti otvorenom cestom, sa suncem na licu i vjetrom u kosi, sjedeći u mekim, kožom presvučenim, grijanim ili hlađenim sjedalima dok kristalno čist zvuk Mark Levinsonovog audiosustva s USB konekcijom i 12 zvučnika nadglasava zvuk V6 motora.

Proizvođač: Lexus
Model: IS 250 C
Vrsta motora: 2.5, šest cilindara, benzin
Obujam: 2.500 cm3
Snaga (kW/KS): 153/208@6.400 o/min
Okretni moment (Nm): 252@4.800 o/min
Potrošnja (l/100 km): 8,5/14,4/11,9
Ubrzanje (0-100 km/h): 9
Maksimalna brzina: 210 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.635/1.800/1.415
Cijena do registracije: 498.000 kuna

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi