COCO JE RUŠILA PRAVILA

Kratka povijest legendarnog Chanela N°5

05.10.2012 u 21:06

Bionic
Reading

Znate li kada je Coco Chanel svijetu podarila parfem Chanel N°5? Davne 1921. godine, u suradnji s Ernestom Beauxom. Rušila je njime brojna pravila tog doba, no na sreću svih nas, za njih nije marila

Pred novu kampanju za vjerojatno najslavniji parfem današnjice, Chanel N°5, koju po prvi puta predvodi muškarac, glumac Brad Pitt, slavna modna kuća podsjetila je na povijest svog mirisa koji je postao više od komercijalno najuspješnijeg mirisa, jedan od simbola modernog doba.

Pod znakovitim naslovom 'Po prvi puta', Chanel u novom videu predstavlja povijest svoje perjanice, parfema N°5. Tako je po prvi puta u povijesti jedna žena srušila kodove zatvorenog svijeta parfema stvorivši 1921. godine vlastiti parfem koje ne podsjeća ni na jedan drugi. Po vlastitim riječima, Gabrielle Coco Chanel tražila je 'miris za ženu koji ima miris žene', a žene bi ga trebale nositi tamo gdje žele da ih se poljubi.

Udružuje se sa stručnjakom za mirise Ernestom Beauxom od kojeg, u dugom procesu elaboracije parfema, stalno traži više ekstrakata jasmina, najdragocjenije esencije. Rezultat je istovremeno apstraktni i tajanstveni miris s više od osamdeset sastojaka.

Već se samim svojim nazivom jasno odvaja od ezoteričnih i pompoznih imena parfema svog vremena, a ime je odabrano budući da joj se najviše svidio peti uzorak koji joj je Ernest Beaux predstavio. Po prvi puta u povijesti, parfem je predstavljen u laboratorijskoj bočici, jasnog i čistog dizajna, bezvremenske modernosti dok je čep u obliku dijamanta inspiriran formom Place Vendôme, trga draguljara u Parizu.

Kao neprikosnovena pop ikona 20. stoljeća već 1969. ulazi u stalnu kolekciju Muzeja moderne umjetnosti u New Yorku, a Andy Warhol potom izrađuje serigrafije s njegovim motivom. Ubrzo postaje najprodavaniji parfem na svijetu.

Po prvi puta, mademoiselle Chanel reklamira vlastiti parfem u hotelu Ritz za Harper's Bazaar 1937, po prvi puta jedna reklama za parfem pojavljuje se na kraju prijenosa američkog Super Bowla, a parfem zatim dobiva i svoje ambasadorice. 1968. Catherine Deneuve je lice parfema, a slijede je Candice Bergen, Ali MacGraw, Lauren Hutton, Carole Bouquet, Nicole Kidman, Audrey Tautou. Po prvi puta u povijesti, muškarac, Brad Pitt, prihvatio je biti ambasadorom parfema za žene.