VRIJEME JE ZA FESTIVAL KAVE

Koliko kave piju Hrvati?

02.10.2012 u 12:19

Bionic
Reading

Ne propustite prvi festival kave u Zagrebu: CoffeeArt od 18. do 21. listopada na Trgu bana J. Jelačića!

Nakon uspješnog Zagreb Chocofesta, koji je održan u veljači ove godine na Trgu bana J. Jelačića i koji je posjetilo više od 300 tisuća posjetitelja u pet dana, Tvornici događaja nije dugo trebalo da osmisli novi projekt. Trebalo je samo potražiti odgovor na pitanje: Što to ljudi vole gotovo jednako kao čokoladu? Odgovor je bio kratak i nedvosmislen: Kavu!

Zašto kava?

Uzmemo li u obzir to da Hrvati godišnje popiju 5 kg kave po osobi, odnosno prema istraživanju iz 2009. godine - 22.500 tona kave godišnje - te da na ispijanje iste utroše 2,25 milijuna sati (pola sata dnevno po osobi), jasno nam je koliko se taj neodoljivi miris uvukao svima pod kožu. No pitanje je što je to dobra kava i je li pripremljena na dobar način. Jedan od ciljeva manifestacije je, osim prezentacijsko-izložbenog dijela,  educirati konzumente o tome što zapravo piju, kako izgleda vrhunski pripremljena i poslužena kava i na neki način ih natjerati da s više pažnje zavire u šalicu i vrate ono što smatraju nedostojnim naziva - kava.

Zašto naziv CoffeeArt Festival kave Zagreb?

Kava je postala ritual, svoju aromu je ukapala u umjetnost, sjela je na stol pjesnika tijekom stvaranja poezije, ali je isto tako postala i oruđe za izradu umjetnina, bilo da se od njezinih zrna slaže mozaik ili da se njome crta kao komadićem ugljena. S druge strane kava je postala umjetnost tijekom pregovaranja za posao ili pak psihoterapija u ugodnom društvu prijatelja. Kava naprosto povezuje ljude. Također je prava umjetnost pripremiti dobru kavu, a baristi su nas razmazili i latte artom koji stavljaju kao malo umjetničko djelo prije nego nam je posluže. To srce oblikovano u pjeni jednostavno nam nekako uljepša dan.

Kako će izgledati prvi festival kave u Zagrebu?

Festival kave je zamišljen kao izlagačko-promocijsko događanje na kojem će brojni hrvatski i strani proizvođači i uvoznici predstaviti svoju kavu, mjesto okupljanja i povezivanja te mjesto edukacije i zabave za posjetitelje.

Na festivalu će nastupiti domaći i strani proizvođači kave, uvoznici, distributeri, proizvođači aparata i opreme za kavu, profesionalni baristi, vlasnici coffee shopova, a predstavit će se i accessoire za kavu (šalice, pribor itd.) te sve ono što se sljubljuje s okusom kave - slastice, čokolada, cigare, likeri, kokteli…

Posjetitelji će moći uživati u prezentacijama, demonstraciji pripreme i kušanju kave, neobavezno sjediti s prijateljima i uživati u okusima kave i glazbi, razgovarati o kavi sa stručnjacima, sudjelovati u raznim tematskim radionicama, isprobati aparate za pripremu kave - od tradicionalnih aparata do najnovijih tehnologija - isprobati najbolje i najcjenjenije vrste kave, učiti o putovanju kave od zrna do šalice te uživo pratiti nastanak likovnih djela crtanjem kavom.



Koncepcijski, festival se sastoji od tri dijela koji čine jedinstvenu kofeinsku cjelinu:
izlagački šator u kojem će se predstaviti proizvođači kave i popratne opreme; kupola u kojoj će se danju održavati prezentacije i tematske radionice, a koja će se navečer (od 20 do 1 sat) transformirati u jedinstvenu Caffeine party zonu powerd by SOUNDSET Plavi, te ugostiteljski dio u obliku malih festivalskih kafeterija na Trgu, u kojima će posjetitelji moći uživati u glazbenom nastupu poznatih voditeljskih glasova koji im svakodnevno dopiru s poznate frekvencije 89,1 i 98,0 FM.

S obzirom na uspjeh Zagreb Chocofesta, gradonačelnik Milan Bandić, Grad Zagreb i TZ Grada Zagreba dali su potporu i ovom projektu, prepoznavši ga kao novi urbani sadržaj koji će obogatiti kulturnu, gastronomsku i turističku ponudu Zagreba i staviti ga na kartu sličnih manifestacija u svijetu.