VELIKO ISTRAŽIVANJE

Kako danas volimo putovati: Traže se održivije opcije putovanja koje obiluju nagradama

21.04.2023 u 12:17

Bionic
Reading

Novo istraživanje Booking.com-a, prikupljeno na više od 33.000 putnika iz 35 zemalja i teritorija, naglašava dilemu u kojoj se ljudi osjećaju potencijalno prisiljenima birati između smanjenja troškova i veće brige o izboru održivijih putovanja

U vrijeme opće globalne neizvjesnosti putnicima je i dalje na umu održivije putovanje, a tri četvrtine (74%) putnika vjeruje da ljudi moraju djelovati sada i donijeti održivije odluke kako bi spasili planet za buduće generacije. Vijesti i dalje imaju ključni utjecaj na 53% ipsitanika, koji kažu da su ih nedavni prilozi o klimatskim promjenama potaknuli da budu održiviji, a opet govori i o nedoumici s kojom se ljudi suočavaju kada treba više paziti na to kada, kamo i kako putuju.

Dok gotovo polovica (49%) misli da će se stanje okoliša pogoršati u sljedećih šest mjeseci, 64% vjeruje da će se i kriza troškova života pogoršati, zbog čega će ljudi biti u nedoumici čemu dati prioritet dok nastoje uskladiti ono što im je važno sa zahtjevima svakodnevnog života.

Priča o dva novčanika u nestabilnoj globalnoj klimi Ekonomske prilike drastično su se promijenile od prošle godine, a velike teme o kojima danas ljudi razmišljaju jesu kriza troškova života i klimatska kriza. Više od tri četvrtine (76%) putnika kažu da žele putovati održivije u sljedećih 12 mjeseci, dok isti broj smatra da globalna energetska kriza i sve veći troškovi života utječu na njihove planove potrošnje. Za neke se putnike to dvoje međusobno isključuje.

Uz rastuću inflaciju, gotovo polovica putnika uvjerena je da moraju napraviti izbor između održivosti i potrošnje, a 49% vjeruje da su održivije opcije putovanja preskupe (porast od 11% u odnosu na podatke Booking.com-a za 2022.). Ovim se ispitanicima kombinacija održivosti i putovanja može činiti manje hitnom kada su zabrinuti oko plaćanja računa i energetske krize.

S druge strane, s potpunim povratkom putovanja i ozbiljnijim promišljanjem svjesnih izbora, 43% današnjih putnika bilo bi spremno platiti više za opcije putovanja s certifikatom održivosti, povećavajući svoju potrošnju kako bi bili sigurni u pozitivan učinak. Kako sve veći broj putnika osjeća pritisak, oni traže održivije opcije putovanja koje obiluju nagradama, čime se naglašava percipirani kompromis između donošenja svjesnih izbora i uštede novca i potrebe za poticajima. Skoro polovica (49%) želi popuste i ekonomske poticaje kako bi se odlučili za ekološke opcije (porast od 12% u odnosu na 2022.) dok bi 42% njih na održivija putovanja potaknuli nagradni bodovi za održivije odabire koje bi mogli koristiti za besplatne dodatne pogodnosti ili popuste na internetskim stranicama za rezervacije putovanja.

Svladavanje prepreka za poticanje promjena

Cijena nije jedina prepreka održivijem putovanju. Od ograničenih podataka do nedostatka opcija, prepreke održivijem putovanju čine se većima nego ikad, s nekim znakovitim pomacima u posljednjih 12 mjeseci. Preko pola (51%) putnika vjeruje da nema dovoljno održivih opcija putovanja, dok 74% želi da turističke tvrtke ponude više mogućnosti održivih putovanja (u odnosu na 66% u 2022). Unatoč dobrim namjerama, 44% putnika ne zna gdje pronaći održivije opcije. Na primjer, 75% traži autentična iskustva koja su karakteristična za lokalnu kulturu, ali čak 40% ne zna kako ili gdje pronaći obilaske i aktivnosti koje će osigurati da se oduže lokalnoj zajednici.

Usvajanje održivih mikronavika na odmoru

Unatoč postojećim preprekama i stezanju remena, jasno je da postoji velika želja za rješenjima, jer četiri od pet (80%) putnika potvrđuje da im je održivije putovanje važno. Putnici kažu da pretvaraju namjeru u akciju poduzimajući aktivne male korake kod kuće i na putovanju, kako bi pridonijeli održivijoj budućnosti. Ohrabruje da danas 68% ispitanih pri kupnji koristi vrećice za višekratnu upotrebu, 64% reciklira otpad i 58% nosi vlastitu bocu s vodom za višekratnu upotrebu. Usto, u prethodnoj je godini došlo do značajnog povećanja broja putnika koji usvajaju svakodnevne navike na odmoru.

  • 67% isključi klima-uređaj u smještajnom objektu kad su odsutni, što je porast od 29% u odnosu na 2022.
  • 60% ponovno koristiti isti ručnik više puta, tj. porast od 25% u odnosu na 2022.
  • 55% koristiti vlastitu višekratnu bocu s vodom, što je porast od 19% u odnosu na 2022.

Više od tri četvrtine (77%) kažu da gase svjetla i kućanske aparate u smještajnom objektu kad su odsutni, dok gotovo polovica (45%) sada reciklira svoje smeće kada putuje. Štoviše, putnici poduzimaju korake kako bi na odmoru donosili svjesne odluke koje nadilaze ove svakodnevne mikronavike. Kada je riječ o prijevozu, 43% sada planira svoje razgledavanje tako da mogu hodati, voziti bicikl ili koristiti javni prijevoz, dok 43% putuje izvan vrhunca sezone kako bi izbjegli prevelike gužve – oba su parametra porasla za 10% u odnosu na 2022.

Također postoji konsenzus među putnicima o načelu 'kupuj lokalno'dok su na odmoru, a 43% daje prednost malim, neovisnim trgovinama. Povjerenje, istina i turistička industrija Bez sumnje, usred rastuće zabrinutosti zbog klime, putnici postaju odgovorniji potrošači, od smještaja do izbora prijevoza. Dvije trećine (66%) žele ostaviti mjesta koja posjećuju boljima nego što su ih zatekli pa današnji putnici sve više prihvaćaju regenerativni pristup putovanju i traže odmor s maksimalnim pozitivnim učinkom, tražeći pritom vjerodostojno jamstvo prilikom rezervacije cijelog iskustva putovanja.

Na primjer, putnici sada mogu jednostavno filtrirati svoje rezultate pretraživanja automobila za najam kako bi brzo pronašli potpuno električne i hibridne automobile u 111 zemalja za svoje sljedeće putovanje. Ili mogu odabrati jednu od više od 500.000 održivijih opcija za svoj sljedeći boravak, bez obzira na vrstu smještaja. Skoro dvije trećine (65%) osjećali bi se bolje pri boravku u određenom smještajnom objektu kad bi znali da ima certifikat ili oznaku održivosti, dok 59% želi prilikom sljedeće rezervacije filtrirati opcije tražeći one s certifikatom održivosti.

Kao odgovor na to, industrija putovanja mora se prilagoditi kako bi ispunila drukčija očekivanja ovih svjesnijih potrošača, kako bi zadovoljila trećinu (30%) koja je uvijek u potrazi za markama koje promiču održivost, kao i onih 69% koji su zainteresirani saznati više o tome zašto su određene opcije prepoznate kao održivije, poput ekološki prihvatljive LED rasvjete i toaleta s dvostrukim ispiranjem. Budući da još uvijek svaki četvrti (39%) putnik ne vjeruje da su opcije putovanja označene kao održive doista održivije, industrija putovanja mora učiniti veliki napor kako bi pridobila povjerenje korisnika. 

'Iako se putovanja možda vraćaju, rastući životni troškovi i zabrinutost zbog klimatskih promjena doveli su do veće potražnje za jeftinijim opcijama i onima prihvatljivijim za planet', rekao je Glenn Fogel, izvršni direktor Booking.com-a. 'Putovanje može biti usmjereno na opću dobrobit, a sami putnici pokazuju se kao današnji pokretači promjena, usvajajući održivije navike putovanja i tražeći odgovorna iskustva. Slušamo i zajedno s našim partnerima u cijeloj branši predvodimo pozitivne promjene i ispitujemo svaki dio putovanja kako bismo podržali putnike te koristili lokalnim zajednicama i okolišu. Održivije putovanje ulaganje je za svijet, a mi smo predani tome da svima olakšamo iskustvo putovanja na pažljiviji i odgovorniji način, bez obzira na to gdje se nalazili na svom putu održivosti.'