A KAKAV JE VAŠ?

Deset stvari koje dobar šef nikad neće izgovoriti

10.05.2011 u 12:11

Bionic
Reading

Austrijski filozof Ludwig Wittgenstein rekao je da riječi mogu stvoriti stvarnost. Kad je riječ o šefovima, ovo je svakako slučaj. Šefovi su oni koji sjede na zapovjednom mostu, oni drže kormilo pa njihove riječi imaju najveću težinu. Najbolji među njima mudro ih biraju, oni najgori skrivaju se iza fraza

Je li vaš šef dorastao zadatku koji obavlja? Izabrali smo deset rečenica koje su siguran dokaz da se vaš šef ili šefica zapravo pogubila.

Tu ne mogu ništa napraviti.
Ova izjava obično znači da nije spreman napraviti ništa konstruktivno. Umjesto da odmah srežu svog podređenog, produktivnije bi pitanje glasilo: 'Kako sugerirate da taj problem riješimo?' Dobar šef saslušat će sugestije svojih zaposlenika.

Mnogi šefovi nesigurnost kriju iza arogancije

Mi ovdje oduvijek radimo ovako.
Zaposlenik šefu možda sugerira bolji radni proces. Strahujući od promjena i tvrdoglavo se držeći starih navika, loš šef ignorira iznesenu ideju, a kvalitetan bi menadžer pokušao jedan tjedan staviti ideju na test tijekom kojeg bi trebao komunicirati sa zaposlenicima primjećuju li poboljšanje.
Bilo da se odluči usvojiti ili otkazati novu praksu, i šef i zaposlenik imat će jasnu ideju o tome zašto se to tako radi.

Nitko se drugi ne žali.
Aha! Žali, samo tako da ne šef ne čuje. Samo zato što nitko drugi nije istupio naprijed ne znači da svi drugi zadovoljni. Dobar šef svjestan je toga da se zaposlenicima nije lako obraćati ljudima koji su na moćnim pozicijama. Mudro je, kad se već problem otvorio, pitati i ostale osjećaju li se isto. Ako je riječ o zajedničkom problemu, dobar će šef tražiti i od ostalih prijedloge za to kako se problem može riješiti.

Ako ti se ne sviđa, nađi si posao negdje drugdje.

Takav šef samo povećava razinu stresa. Zaposlenici bi trebali bez straha za svoje radno mjesto iznositi probleme. 'Ja te plaćam i radit ćeš ono što ja kažem.' Prijetnjama se vrlo teško ostvaruje pravi autoritet. Naravno, šef/poslodavac nam isplaćuje plaće. Ali on bi trebao biti lider, a ne kralj. Lideri znaju kako ohrabrivati i učiti. Prijetnje će samo uništiti i ono malo dobre volje koja postoji.

Ne želim to slušati.

Zapravo, ako ste šef, morate slušati, sviđalo vam se to li ne. To je dio onoga za što su šefovi plaćeni, a dobar bi menadžer trebao uvijek biti u potrazi za povratnim informacijama, čak i ako su negativno intonirane. Ako se problem ne može riješiti, sama spoznaja da je šef u stanju prihvatiti kritiku čini puno za moral zaposlenika.

Vaš rad mora biti bolji.

Nejasna i nekonstruktivna uputa. Zaposlenici moraju dobiti povratnu informaciju, ali ona mora biti specifična. Ako zaposlenik stalno čini iste greške, šef ga mora uputiti jednu po jednu.

Bio sam ovdje u subotu, a gdje ste bili?

Ovaj pasivno-agresivni pritisak kojima se radnici tjeraju da rade sve više sati tjedno može roditi samo frustraciju. Dobar šef poštuje vrijeme svojih zaposlenika i oni to cijene.

U redu je, ja ću to riješiti ovaj put.
Čak i ako namjerava na neku grešku zaposlenika zažmiriti na jedno oko, to ne smije verbalno priznati. Takav šef sugerira to da ne zna delegirati zadatke i da nije sposoban učiti podređene.

Vaš privatni život nema veze s poslom
Ovo je prilično nerealno. Dobar šef osjetljiv je na privatne krize ljudi u svom timu, ali istodobno održava razinu očekivanja u poslu. Ako pokaže razumijevanje prema opravdanim problemima i isprikama zaposlenika, oni će mu kasnije vratiti svojim angažmanom dvostruko.