BAVARSKA MATEMATIKA

BMW M3 CRT – 45 kg lakši i dvostruko skuplji

  • Autor: I. Ć.
  • Zadnja izmjena 27.06.2011 10:14
  • Objavljeno 27.06.2011 u 09:37
BMW-M3-CRT-29

BMW-M3-CRT-29

Izvor: Promo fotografije / Autor: bmw

Specijalne izvedbe automobila u posljednje su vrijeme izgubile izvornu draž zbog brojnih proizvođača kojima je dovoljno promijeniti boju eksterijera i nekoliko panela u unutrašnjosti da bi opisali automobil kao poseban
bmw

bmw

Izvor: Promo fotografije / Autor: bmw

U BMW-u se, donekle nasreću, i dalje drže principa da se specijalna izvedba od serijske mora razlikovati i po pitanju mehanike. Kažemo donekle, jer Bavarci, osim tehnikalija, vole diferencirati specijalne modele i cijenom, od koje bi se prosječnom čovjeku zavrtjelo u glavi.

Tako novi M3 CRT košta čak 130.000 eura, što je 61.000 eura više od standardne verzije, odnosno gotovo dovoljno da za cijenu jednog specijalnog dobijete dva 'obična' M3.

Za tu astronomsku sumu, ipak, moći ćete se pohvaliti time da ste jedan od 67 sretnika koji su premijerno imali prilike isprobati tehnologiju izrade koju BMW naziva carbon racing. BMW se, naime, nedavno udružio s vodećim svjetskim proizvođačem elemenata od ugljičnih vlakana da bi u budućnosti po nižoj cijeni mogao proizvoditi lakše automobilske komponente.

Krov novog M3 izrađen od plastike ojačane ugljičnim vlaknima, primjerice, teži tek četvrtinu mase standardnog čeličnog, uz podjednaku torzijsku krutost. Bavarci su također upotrijebili ugljična vlakna za poklopac motora, spojlere te školjke sjedala. Standardni ispuh zamijenjen je titanijskim sustavom, a do uštede u masi Nijemci su došli i smanjenjem izolacije, lakšim naplatcima i kočnicama. Rezultat je sportska limuzina koja teži 1.580 kilograma, juri do 100 km/h za 4,4 sekunde te postiže 290 km/h maksimalne brzine.

Atmosferski 4,4-litreni V8 osnažen je do 450 KS pri 8.300 o/min i 440 Nm pri 3.500 o/min, a Nijemci su također doradili stražnji ovjes te rekalibrirali elektronsku kontrolu stabilnosti.

Najprestižniji M3 nudit će se isključivo s automatiziranim sedmerobrzinskim mjenjačem s dvije spojke te će jedino srebrni vanjski premaz imati crno-narančastu unutrašnjost.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi