Žanrovski hibrid

Postpunk seansa o geniju i destrukciji: Harjaček oživljava Kamova u &TD-u

10.10.2025 u 11:55

Bionic
Reading

Na tragu nagrađivane radijske drame koja je Harjačeku 2021. donijela BBC-jevu nagradu za najbolju europsku audio dramu,' Kamov: Potres' razvija se u žanrovski hibrid koncerta, performansa i spiritističke seanse, u kojoj se kroz buku, melankoliju i ironiju priziva figura prerano preminulog književnog provokatora

Novi autorski projekt Darija Harjačeka, Kamov: Potres, čija će premijea biti 20. listopada u MM centru Teatra &TD, donosi glazbeno-scenski ritual koji spaja postpunk, Mahlera i duh Janka Polića Kamova. Riječ je o žanrovskom hibridu postpunk koncerta/performansa i audio drame nastao na temelju istoimene radijske drame istoga redatelja koja je 2021. osvojila BBC-jevu nagradu za najbolju europsku audio dramu, a 2020. nagradu Prix Nova u kategoriji male forme.

U ovom autentičnom i slojevitom projektu, glazbeno-scenska skupina Cefas & The Gipsy donosi koncertnu izvedbu svog albuma Kamov, potres, nastalog prema Knjigama lakrdija Janka Polića Kamova. Pod provokativnim geslom "Obitelj je reakcija na bordel", bend se predstavlja kao angažirani umjetnički kolektiv koji propituje granice između života i smrti, kreacije i destrukcije, sna i budnosti, opijenosti i trijeznosti. Bend čine Jelena Miholjević, Nikola Nedić, Laura Čerina i Dean Krivačić Cigo.

Kamov potres
  • Kamov potres
  • Kamov potres
  • Kamov potres
Predstava je zamišljena kao glazbeni ritual u kojem se Kamovljev duh materijalizira kroz ikonografiju stoljeća hrvatske umjetnosti Izvor: Soonce / Autor: Luka Dubroja

Predstava je zamišljena kao glazbeni ritual u kojem se Kamovljev duh materijalizira kroz ikonografiju stoljeća hrvatske umjetnosti – od Mrtvačkog plesa Vincenta iz Kastva do Eksploatacije mrtvih Mladena Stilinovića. U zvuku se prožimaju postpunk, noise, industrial i elementi Mahlerove lirske melankolije (Kindertotenlieder). Harjaček tako gradi predstavu koja istodobno odzvanja kao elegija i eksplozija, kao "duševni potres" u kojem se anarhistični, autoironični i tragično-komični Kamovljev svijet doživljava fizički, kao zvuk, tijelo i energija.

Temeljena na adaptaciji odabranih Kamovljevih novela i tekstova, predstava stvara asocijativni niz nadrealnih prizora i iskaza, dok eksperimentalni glazbeni pristup evocira unutarnje rascjepe i lomove identiteta. Zvuk postpunka, industriala i srodnih žanrova ovdje funkcionira i kao most između Kamovljeva moderniteta i suvremenog urbanog iskustva – između prošlog i sadašnjeg potresa koji ne prestaje odzvanjati.

Glazbu potpisuje Damir Šimunović, kostimografiju Ana Mikulić, oblikovanje svjetla Tomislav Maglečić. Predstava nastaje u koprodukciji s kazališnom skupinom de facto.