UČENJE KROZ IGRU

Nakon velike popularnosti Muzeja iluzija pokreću mozgaonicu

24.08.2016 u 09:50

Bionic
Reading

Svoju je poduzetničku karijeru Roko Živković započeo Muzejom iluzija u zagrebačkoj Ilici, u kojem 'veliki postaju mali' ili prkose gravitaciji, a taj muzej je ubrzo postao pravi turistički hit. Inspiriran popularnošću projekta, Živković sa svojim poslovnim partnerom Tomislavom Pamukovićem uskoro pokreće novi - mozgaonicu s mnoštvom igara i zagonetki

Sve je počelo u lipnju 2015. godine, kada je tvrtka koju zajedno vode Živković i Pamuković otvorila vrata Muzeja iluzija, u kojem, kroz različite optičke varke, možete trenirati svoj mozak i razvijati kognitivne sposobnosti. Interes ljudi je bio toliki da je u lipnju ove godine drugi Muzej iluzija otvoren u Zadru, a uskoro bi svoju verziju trebao imati i u Ljubljani.

Osim što posjetiteljima nude sokove i kekse tijekom duljeg čekanja na ulaz u muzej, neprestano osluškuju prijedloge i rade na njegovom unapređenju. Posjetitelji su znali biti doista kreativni, pa je tako jedan mladić zaprosio svoju djevojku u sobi Ames, u kojoj je on djelovao vizualno manji od nje. U suradnji s UNICEF-om pokrenut je i projekt Muzej realnosti kako bi se senzibiliziralo javnost o ugroženoj djeci, prije svega izbjeglicama.

No Roko Živković neumorno radi, pa će tako u rujnu ove godine na zagrebačkoj Zavrtnici otvoriti Mozgaonicu, za čiji je edukacijski program pod nazivom Think & Solve kupljena licenca. Naime, ovaj nastavni program već dug niz godina postoji u Kini, Tajlandu i Maleziji, a cilj mu je poticati djecu na kreativno razmišljanje, kritičko analiziranje problema i učenje donošenja odluka koje će pozitivno utjecati na njihov život.

Edukacija kroz igru

Edukacijom će se kod djece razvijati kognitivne (pažnja, kritičko i logičko zaključivanje, kreativnost, donošenje odluka), socio-emocionalne (samokontrola, samopoštovanje, prepoznavanje emocija) i motoričke vještine (razvoj fine motorike prilikom igranja drvenim mozgalicama, igre koje uključuju veće fizičke napore, primjerice brzo trčanje, skakanje). Sve je temeljeno isključivo na igri i to zbog nekoliko razloga. 'Igra je učenje! Kroz nju od rođenja učimo o sebi, drugima i svijetu koji nas okružuje. Igra je univerzalna! Ona je instinktivna te jedan od glavnih faktora tijekom odrastanja i oblikovanja osobnosti. Igra je zdrava! Osim što stimulira mozak (potiče kreativnost i sposobnost rješavanja problema), ona razvija motoriku', kaže nam osnivač Mozgaonice. Temeljni pristup radu s djecom pritom je metoda PDT (play = igra, discuss = rasprava, transfer = primjena). Kroz igru mozgalicama djeca svladavaju pravila, nakon toga potiču raspravu i postavljaju pitanja kako bi otkrili razinu razvijenosti svojih vještina, a zatim primjenjuju stečena znanja na odnosima u obitelji, školi i svakodnevnom životu.