PLAVIČASTA ANDROMEDA

NASA objavila prve fotografije susjedne galaksije

• Autor: A. S.
  • Zadnja izmjena 18.02.2010 15:51
  • Objavljeno 18.02.2010 u 15:09
Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Duguljasti komet, oblak zvijezde u nastajanju i golema galaksija Andromeda prva su kozmička tijela koja je snimio najnoviji NASA-in teleskop Wide-field Infrared Survey Explorer (WISE)

Svemirski teleskop WISE lansiran je u Zemljinu orbitu u prosincu 2009. godine, a prostor oko sebe pretražuje infracrvenim svjetlom. NASA je iz teleskopa preko satelita već primila više od 200.000  infracrvenih fotografija.

NASA

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Objavljene fotografije prikazuju, između ostalog, sazviježđe u nastajanju nazvano NGC 3603, 20.000 svjetlosnih godina udaljeno od Zemlje na spiralnom kraku Mliječnog puta. WISE bi trebao pomoći znanstvenicima da pomoću ovih fotografija shvate kako se rađaju zvijezde.

Jedna od fotografija prikazuje našeg najbližeg velikog susjeda – spiralnu galaksiju Andromedu koja je nešto veća od Mliječnog puta i udaljena oko dva i pol milijuna svjetlosnih godina.

'Sve ove fotografije govore o našem porijeklu i našoj sudbini. WISE bilježi komete i asteroide stvarajući sliku, oblik i evoluciju Sunčevog sustava. Možemo zabilježiti tisuće sunčevih sustava u nastajanju i onih umirućih diljem cijele galaksije', rekao je Peter Eisenhardt, znanstvenik koji radi na projektu WISE.

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi