podaci gfk

Utjecaj pandemije na potrošnju u Njemačkoj slabi

25.06.2021 u 11:43

Bionic
Reading

Povjerenje potrošača u Njemačkoj kontinuirano jača, odražavajući sve slabiji utjecaj pandemije koronavirusa, izvijestio je u petak institut za ekonomska istraživanja GfK.

Indeks očekivanja potrošača za srpanj porasla su na minus 0,3 boda, najvišu razinu od kolovoza 2020. godine, pokazalo je istraživanje GfK.

To je za 6,6 bodova više u usporedbi s istraživanjem iz prošlog mjeseca, prema revidiranom indeksu očekivanja za lipanj.

Očekivanja za gospodarstvo dodatno su poboljšana, iskazana u rastu odgovarajućeg indeksa 58,4 boda, najvišu vrijednost u više od 10 godina.

Potrošačka klima u cjelini, koja se temelji na iskazanim namjerama potrošača da kupuju skuplje artikle i očekivanja primanja, još je uvijek ispod dugoročnog prosjeka, pokazuje istraživanje.

GfK naglašava da potrošači cijepljeni protiv koronavirusa pokazuju veći optimizam od onih koji se nisu cijepili.

Otprilike 42 posto svih ispitanika pandemiju i dalje smatra glavnom prijetnjom za gospodarstvo, dok među potpuno cijepljenima njihov udio iznosi samo 28 posto, pokazao je tjedni koronabarometar GfK.

GfK očekuje značajan oporavak osobne potrošnje u drugoj polovini godine, koja bi trebala ponovo poduprijeti gospodarstvo, koje se trenutno oslanja uglavnom na izvoz robe u Kinu i SAD.

"Blokade polako ostavljamo iza sebe", rekao je analitičar potrošnje u GfK Rolf Buerkl, dodavši da je ublažavanje ograničenja potaknulo optimizam, koji se očituje i u povjerenju potrošača.

Prognozirao je rast potrošnje na usluge koje su bile blokirane u vrijeme koronablokade, uključujući objedovanje u restoranima, putovanja i odlaske na razna događanja, a građani će više trošiti i na odlaske kod frizera i u kozmetičke salone, procjenjuje.