Cijene igračaka lete u nebo

Trumpova trgovinska ofenziva stigla i do Barbie: Možda će sad djeca imati dvije lutke umjesto trideset

06.05.2025 u 13:50

Bionic
Reading

Igračke bi uskoro mogle postati luksuzna roba za američke potrošače, nakon što je predsjednik Donald Trump uveo visoke carine na uvoz iz Kine, a proizvođač Mattel ukinuo financijske prognoze i najavio poskupljenja.

Poznata lutka Barbie mogla bi uskoro postati skuplja – a za to možete zahvaliti američkom predsjedniku Donaldu Trumpu. Naime, Trump je u posljednjim istupima ponovio svoj stav da djeca danas imaju previše igračaka, pa se osvrnuo i na kultnu lutku riječima: "Možda će sad djeca imati dvije lutke umjesto trideset."

Ubrzo potom uveo je carine na igračke proizvedene u Kini i drugim državama, što je dovelo do lančane reakcije – uključujući najavu kompanije Mattel da će u SAD-u povećati cijene svojih proizvoda. Mattel, američki div koji stoji iza Barbie, u ponedjeljak je objavio kako ukida svoje dosadašnje financijske prognoze za 2025. godinu, objašnjavajući da su carinske promjene koje provodi američka administracija učinile potrošačko ponašanje teško predvidivim, prenosi Politico.

Barbie
  • Barbie
  • Barbie
  • Barbie
  • Barbie
Mattel je najavio da će u SAD-u povećati cijene svojih proizvoda Izvor: EPA / Autor: JIM HOLLANDER

Otprilike 40 posto Mattelovih igračaka proizvodi se u Kini, a upravo je ta zemlja sada podvrgnuta carinama koje iznose i do 145 posto. Trump je ranije poručio da Peking nepravedno tretira američku trgovinu te je ovakvu mjeru predstavio kao nužan odgovor.

U pokušaju da se prilagodi novonastaloj situaciji, Mattel je najavio premještanje dijela proizvodnje izvan Kine i diversifikaciju opskrbnog lanca, no istovremeno su potvrdili da će – gdje bude potrebno – povisiti cijene igračaka na američkom tržištu.

Trump je, međutim, umanjio važnost posljedica vlastitih mjera, pa je uz osmijeh izjavio: "Možda će sad djeca imati dvije lutke umjesto trideset i možda će te dvije lutke koštati nekoliko dolara više nego inače." Ova retorika – koja zaziva suzdržanost i gotovo anti-konzumeristički duh – nije naišla na odobravanje u industriji.

Prema nedavnoj anketi koju je proveo Toy Association među 400 američkih tvrtki koje se bave proizvodnjom igračaka, gotovo polovica njih vjeruje da bi Trumpove carine mogle dovesti do njihovog zatvaranja.