ALI I IZVOZNIK...

Todorićev Konzum je najveći uvoznik među trgovcima

Bionic
Reading

U protekle tri godine najveći nacionalni trgovac Konzum Ivice Todorića na rang-ljestvici deset prvoplasiranih maloprodavača čvrsto je držao lidersku poziciju ne samo u kategoriji ostvarenoga godišnjeg prihoda već i u iznosu potrošenog na uvoz asortimana kojim puni police svojih više od 700 prodajnih objekata, ali i izvozu.

Iako je među konkurencijom najviše trošio na uvoz, Konzum je ipak ostvario pad u 2011. prema rezultatima zabilježenim u prethodnim godinama te posebno prema trošku iz 2010. Lani je u odnosu na 2010. na uvoz potrošio čak 828 milijuna kuna manje. Je li tome razlog golemi udar recesije koji je utječući na promjenu navika kupaca znatno ispraznio potrošačku košaricu ostaje nepoznato, piše Poslovni dnevnik

Na izravan upit da odgovore koliko godišnje troše na uvoz asortimana kojim pune police trgovina te koji proizvodi dominiraju na tom popisu, iz Konzuma su uzvratili kratkim neutralnim odgovorom. Poručili su da je 'udio roba iz uvoza i domaće robe u ukupnom asortimanu na Konzumovim policama konstantan unatrag posljednjih pet godina', a na popisu najprodavanijih artikala iz uvoza naveli su: banane, rižu, tunu, naranče...

Konzumovo uvozno liderstvo ugrožava Lidl koji je u trogodišnjem razdoblju gotovo udvostručio taj trošak. Njemački diskonter, koji je na hrvatsko tržište stigao zadnji, tek u studenom 2006. i već se uspio uvrstiti među četiri najveća trgovca u maloprodaji, prema podacima Financijske agencije 2009. godinu zaključio je s uvoznim troškom od 674 milijuna kuna, ali je prošle godine za tu namjenu izdvojio 1,13 milijardi kuna. I dok Konzumov uvoz iznosi 10 posto od ukupnog prihoda za 2011., istodobno je Lidl na svoj uvozni asortiman potrošio gotovo polovicu cjelogodišnjeg prihoda koji je lani dosegnuo 2,42 milijarde kuna.

Udio izravnog uvoza u Mercatoru čini osam posto ukupne vrijednosti nabavljene robe i u najvećoj se mjeri odnosi na proizvode poput sireva, ulja, kozmetike te izvansezonskog i egzotičnog voća i povrća jer su po sezonama maksimalno orijentirani na plasman domaćih kvalitetnih proizvoda kroz svoje police. I dok je Mercatorov uvoz unatrag tri godine gotovo identičan (lani je na 2,88 milijardi kuna prihoda uvoz iznosio 198 milijuna), riječke Plodine bilježe kontinuiran rast uvoznog troška koji u 2011. prelazi 200 milijuna kuna, a paralelno Spar bilježi obratan trend, uvoz je na godišnjoj razini pao 154 milijuna kuna. Popis trgovaca izvoznika sveo se na samo jedno ime - Konzum, koji unatrag tri godine bilježi stalan rast, a lanjskih 179 milijuna najbolji je učinak.