PREUZIMANJE DROGE KOLINSKE

'Tedeschi se može mjeriti s Todorićem'

01.07.2010 u 13:01

Bionic
Reading

Atlanticovo preuzimanje slovenske kompanije Droge Kolinske, jedan je od najznačajnijih događaja za hrvatsko gospodarstvo, a u prehrambenoj industriji u pogledu akvizicija sada se s Tedeschijem može mjeriti samo Todorić, komentirao je za tportal Atlanticov uspjeh Zlatko Bazianec menadžer konzultantske kuće A. T. Kearney

'Ovo je definitivno dobra vijest za Atlantic, jer su uspjeli narasti do neslućenih visina, na rang jedne Podravke. Droga Kolinska dat će im regionalni pristup Sloveniji i Srbiji kroz brandove i organizaciju, što će uvelike poboljšati cjelokupno poslovanje Atlantica jer će kroz sinergijski učinak moći sigurno puno bolje plasirati i svoje druge brandove. Proizvodni program Droge i Atlantica vrlo je komplementaran, nemaju preklapanja, mogu proširiti paletu svojim prodajnim kanalima', komentirao je za tportal Zlatko Bazianec, konzultant A. T. Kearneyja preuzimanje jednog od simbola slovenske industrije.

Povezivanjem Droge i Atlantica stvorena je jedna od najvećih prehrambenih grupa u regiji, s prihodom oko 600 milijuna eura i 4.300 zaposlenika. Preuzimanje slovenske kompanije koja u svom portfelju ima niz poznatih regionalnih brandova kao što su Cockta, Donat MG, Barcaffe, Grandkafe, Soko štark, Smoki i Argeta, od strane hrvatske kompanije, jedan je od najznačajnijih događaja za hrvatsko gospodarstvo, a ovaj korak u tijeku krize još je značajniji.

'U prehrambenoj industriji u pogledu akvizicija sada se jedino Todorić može mjeriti s Tedeschijem. Atlantic je pokazao da ima ambicija i zna rasti kroz akvizicije te balansirati različite proizvodne lepeze, ne treba sumnjati da će i dalje biti uspješni', ocjenjuje Bazianec.

Na pitanje kako je Tedeschiju uspjelo ono što Todoriću nije, preuzeti jednu veliku slovensku kompaniju, Bazianec upozorava da je Istrabenz bio prisiljen prodati Drogu Kolinsku kako bi prikupio kapital za vraćanje dospjelih dugova bankama:

'Ne treba zaboraviti da su Drogu Kolinsku prodavale banke, koje su gledale samo poslovni interes (slovenska NLB banka je samo jedna od njih, druge su strane banke), koje su morale riješiti problem posrnulog Istrabenza te prodati Drogu Kolinsku. Mercator je stavljen na čekanje, tu nije bilo takvog pritiska kao kod Droge.'

U utrci za Drogu, Tedeschijevi konkurenti bili su međunarodni investicijski fondovi, pa Bazienec smatra da je Atlanticova ponuda bila zasigurno najkonkretnija na gornjoj granici isplativosti kroz srednji rok, s obzirom da su drugi ponuđači bili fondovi s nižim ponudama koji su imali samo kratkoročni interes te nisu imali mogućnosti izvući sinergijske učinke koje će sada Atlantic imati u ostatku svog poslovanja.

Akviziciju je Atlantic financirao vlastitim kapitalom i kreditima UniCredita i Raiffeisen banaka. Cijena koju će Tedeschi isplatiti iznosit će 239 milijuna eura, nakon što se od ugovorenih 382 milijuna eura oduzmu dugovi Droge Kolinske koji su na kraju prvog kvartala iznosili 143 milijuna eura. Bazianec nije htio komentirati je li Tedeschi preplatio slovensku kompaniju: 'Nemamo sve podatke iz dubinske analize koju je proveo Atlantic, pa ne možemo komentirati samu vrijednost akvizicije.'

Pokušaj Tedeschijevog preuzimanja Podravke nije naišao na odobravanje tamošnjih lokalnih političara, koji sada mogu odahnuti, sigurni da je Podravka izgubila ozbiljnog domaćeg kupca: 'Tedeschijevo preuzimanje Droge ne ostavlja mogućnost da Atlantic ide u akviziciju dijela Podravkinih dionica (paketa nerazjašnjenog vlasništva - koje je između OTP banke, Fime i Podravke). Nova-stara uprava Podravke ima svoje izazove i sada će maknuti tu temu Atlantica sa svog dnevnog reda', zaključio je konzultant A. T. Kearnyja.