INTERVJU: Branimir Zorko

Šef Bolt Marketa otkrio koju hranu Hrvati najviše naručuju iz dostave: Cilj nam je isporučiti robu u roku od 15 minuta

27.06.2022 u 17:56

Bionic
Reading

Usluga brze dostave namirnica Bolt Market danas je prisutna u devet država, priča se 'zakotrljala' u srpnju prošle godine u Estoniji, a samo četiri mjeseca kasnije stigla je i na naše tržište. Kakvi su rezultati poslovanja Bolt Marketa u prvih šest mjeseci u Hrvatskoj, možemo li očekivati širenje ponude i usluge, s kojim se izazovima suočavaju te kakvi su im planovi?

Više u intervjuu za tportal otkrio je Branimir Zorko, Country Manager za Bolt Market u Hrvatskoj.

Zovko ima dugogodišnje iskustvo u FMCG sektoru (op.a. Fast-Moving Consumer Goods) i internet trgovini u kojima je obnašao rukovodeće pozicije.

Jeste li zadovoljni poslovanjem Bolt Marketa u prvih šest mjeseci?

- Jako smo zadovoljni našim poslovanjem i neprestano radimo na unapređenju svih poslovnih procesa i korisničkog iskustva. Naš poslovni model omogućava nam brzinu i agilnost kako bismo mogli ispuniti očekivanja korisnika, a odlični poslovni rezultati pokazuju nam da oni to izuzetno cijene. Naše trgovine imaju najviše ocjene na Bolt Food aplikaciji što dovoljno govori koliko su zadovoljni Bolt Marketom.

U svibnju smo primili narudžbe od gotovo duplo više korisnika nego u travnju. To je nešto što nas je ugodno iznenadilo, ali je u svakom slučaju lijepo vidjeti da ono što radimo dobiva pozitivan feedback od korisnika.

Koja je bila motivacija za pokretanje Bolt Marketa u Hrvatskoj i kako ste usto snašli u ulozi Country Managera?

- Uzevši u obzir odlične rezultate koje je Bolt Food kontinuirano ostvarivao i činjenicu da se sve više korisnika 'selilo' online te porast potražnje za takvim uslugama, zaključili smo da je idealno vrijeme za predstavljanje nove usluge dostave namirnica koja će im dodatno olakšati svakodnevni život i uštediti vrijeme. Osim unaprjeđenja korisničkog iskustva, usluga Bolt Market uspješno povezuje trgovine i kupce te omogućava partner dostavljačima dodatnu zaradu.

S obzirom na to da dolazim iz FMCG industrije, nije mi bilo teško preuzeti ulogu Country Managera u Bolt Marketu, no pozicija nije došla bez izazova jer je bila riječ o pokretanju poslovanja od nule. Veliki je pothvat bio pronaći prave ljude koji će pretvoriti ideje u stvarnost, a u tome smo i uspjeli. U timu imamo sjajan spoj mladenačkog elana i iskustva koje dolazi s godinama te sve predispozicije da ostvarimo svoje ciljeve. Konkretno, cilj nam je podizati svijest korisnika o našoj usluzi kako bi 50 posto njih koji koriste Bolt Food aplikaciju redovito naručivalo s Bolt Marketa.

Koje su razlike i sličnosti poslovanja Bolt Marketa u Hrvatskoj i na drugim tržištima? Je li ova usluga jednako prihvaćena na svim tržištima?

- Bolt Market uspješno je predstavljen u srpnju 2021. u Estoniji, gdje se i inače testiraju nove usluge, a u studenom je uveden i na hrvatsko tržište. Na svim tržištima na kojima je usluga Bolt Market dostupna naišli smo na pozitivne reakcije korisnika. Štoviše, Bolt Market je objeručke dočekan u svih devet zemalja jer smo već imali etabliranu poziciju zahvaljujući Boltovoj usluzi vožnje na zahtjev koja nam je omogućila okupiti zadovoljne korisnike i partner vozače, koji su prepoznali kvalitetu naše usluge i dali nam svoje povjerenje. Glavna razlika između nas i drugih tržišta je u tome što je u drugim zemljama poput Češke i Poljske online prodaja namirnica puno razvijenija, dok je Hrvatska ipak malo u zaostatku. Ali to također znači da hrvatsko tržište ima veliki potencijal.

Koliko u ponudi imate proizvoda, brendova i proizvođača? Planirate li širiti ponudu?

- U ponudi Bolt Marketa trenutno je više od 2000 proizvoda više od 50 proizvođača, a kontinuirano radimo na povećanju tog broja kako bismo našim korisnicima omogućili što raznovrsniju ponudu. Aktivno radimo na proširenju asortimana postojećih partnera te dodavanju novih partnera u kategorijama koje želimo ojačati kao što je, primjerice, gastro ponuda. Zaista smo ponosni na našu selekciju vina te u asortiman planiramo uvrstiti i neke nove kategorije poput steakova.

Bolt Market neprestano radi na ojačavanju kategorija kao što su zdrava hrana i bio proizvodi te na povećanju broja artikala pa će tako uskoro njihov broj doseći tri ili četiri tisuće. Osim toga, Bolt Market planira i uvođenje proizvoda hrvatskih OPG-ova.

Što Bolt Market izdvaja od konkurencije i čini ga uspješnim? Koja je razlika između Bolt Marketa i klasičnih trgovina te koji su benefiti za korisnike aplikacije?

- Najveća prednost Bolt Marketa je to što je usluga gotovo uvijek dostupna pa je tako namirnice moguće naručiti do ponoći, a o zadovoljstvu korisnika svjedoči i činjenica da je upravo Bolt Market najbolje ocijenjeni dobavljač unutar aplikacije Bolt Food. Zahvaljujući Boltovim uslugama najma električnih romobila i vožnji na zahtjev, Bolt je već prepoznatljiv na tržištu, a naši vjerni korisnici uvijek su zainteresirani za isprobavanje novih usluga koje predstavimo.

Osim što korisnicima pruža određenu vrstu komfora, naručivanje namirnica putem aplikacije Bolt Market i štedi njihovo vrijeme koje postaje sve dragocjenije u ubrzanoj svakodnevici. Uz Bolt Market korisnici ne moraju izlaziti po kiši do trgovine kad zaborave neki ključan sastojak u receptu za rođendansku tortu ili kad im nestane grickalica tijekom večernjeg druženja s prijateljima, a ni kad popiju zadnju bocu omiljenog osvježavajućeg napitaka tijekom obiteljskog roštilja. Sve što im je potrebno lako mogu naručiti putem aplikacije, a Boltov je cilj isporučiti im željene namirnice unutar 15 minuta. Osim toga, Bolt Market snizio je cijene svojih proizvoda kako bi bio konkurentniji klasičnim trgovinama i svoju uslugu učinio još dostupnijom svojim korisnicima.

Što korisnici aplikacije najviše naručuju i koji su udarni termini?

- Najviše se prodaju mliječni proizvodi, jaja i banane koje se nalaze u svakoj trećoj narudžbi. Čini se i da korisnici aplikacije osobito preferiraju domaće proizvode jer su domaće jagode bile rasprodane već prvog dana kad su stigle na zalihe. Zanimljivo je da se upravo banane i jagode često naručuju zajedno. Najviše artikala naručuje se subotom, kad ljudi odmaraju i vrijeme provode u krugu obitelji i najmilijih. Udarni termini su i u popodnevnim satima tijekom tjedna, kad se većina ljudi vraća s posla pa tada broj narudžbi poraste za gotovo pet puta. Tako polovica narudžbi stiže nakon 18 sati.

Svaki korisnik namirnice naruči prosječno dva puta tjedno, a primijetili smo da veličina potrošačke košarice kontinuirano raste te smo zbog toga – ali i pozitivnih povratnih informacija Boltovih korisnika – jako zadovoljni.

Neizostavna je i aktualna situaciju u svijetu s rastom cijena hrane; osjeti li se to i u Bolt Marketu, jeste li se suočili s izazovima poskupljenja i manjka nekih namirnica?

- Nitko ne može ostati imun na stanje na tržištu. Zasad se to ipak nije reflektiralo na naše korisnike ni cijenom ni dostupnošću proizvoda. Ipak, aktivno pratimo što se događa na tržištu kako bismo pravovremeno reagirali u svakoj situaciji. Smatramo da je vrlo važno prilagođavati poslovanje okolnostima na tržištu, a da smo u tome uspješni najbolje pokazuje usluga Bolt Food koju smo lansirali tijekom najvećeg lockdowna kako bismo svojim partner vozačima osigurali dodatan izvor zarade u periodu kada se broj vožnji drastično smanjio.

Što se dostavljača tiče, koliki je interes za rad?

- Dostavljači pokazuju veliki interes za rad, a svakako ih privlači fleksibilnost i sloboda koju pruža taj posao. Ljetni mjeseci su uvijek malo izazovniji jer među njima ima i dosta sezonskih radnika, ali aktivno radimo na tome da povećamo broj dostavljača kako bi naši korisnici uvijek imali mogućnost narudžbe.

Koliko bi promjena Zakona o radu, konkretno odredbe koje se odnose na platformski rad, utjecale na poslovanje Bolt Marketa?

- Poslovni model u kojem svi partner dostavljači platformi imaju status zaposlenika značajno bi povećao troškove digitalnih platformi, što bi rezultiralo smanjenjem broja partner dostavljača i njihovih primanja te porastom cijena usluge za korisnike platformi što bi se potencijalno moglo negativno odraziti na poslovne rezultate. Povratne informacije naših partner dostavljača pokazuju da oni žele zadržati svoj status jer im omogućava neovisnost, fleksibilno radno vrijeme, prilagođavanje radnih sati vlastitim obvezama te dobru zaradu i mogućnost rada putem više platformi.

Možemo li u budućnosti očekivati investicije i širenje i na druge gradove u Hrvatskoj?

- Plan je svakako širenje poslovanja te povećanje broja trgovina. Cilj nam je prvo osnažiti svoju poziciju u Zagrebu, ali aktivno pratimo i evaluiramo i druge gradove u kojima je otvaranje prvih Boltovih trgovina samo pitanje vremena.