TRŽIŠTE AUTA

Rast prodaje automobila u EU poticaj za AD Plastik

19.08.2013 u 11:43

Bionic
Reading

Europsko tržište automobila u srpnju je poraslo za 5 posto, što je drugi mjesec ove godine u kojem je zabilježen rast, pokazuju podaci njemačkog udruženja proizvođača automobila VDA. To bi mogao biti vjetar u leđa domaćem proizvođaču plastičnih automobilskih dijelova AD Plastik, procjenjuju analitičari investicijskog portala iCapital

Njemačko udruženje proizvođača automobila ističe da dvomjesečni oporavak podupire očekivanja o prijeko potrebnoj stabilizaciji tržišta automobila u drugoj polovici 2013.

Unatoč zaustavljanju negativnih trendova, očekuje se da će ova godina biti četvrta zaredom s padom prodaje automobila, i to na rekordno niske razine u posljednjih 20 godina.

Početak oporavka prodaje automobila u Europi mogao bi dati snažan vjetar u leđa domaćem proizvođaču plastičnih automobilskih dijelova AD Plastik koji se trenutno oslanja na operacije u Rusiji, putem kojih je osigurao rast prodaje, unatoč problemima u industriji.

Naime prihodi od prodaje AD-a Plastik porasli su za 3,3 posto u prvoj polovici godine, na razinu od 393,2 milijuna kuna. Kako je AD Plastik trenutno uključen u nekoliko razvojnih projekata koji još uvijek ne ostvaruju pun kapacitet, fiksni troškovi utjecali su na operativnu profitabilnost, tako da je EBITDA smanjena 46 posto (na 29,7 milijuna kuna). Neto dobit je također oslabila za 50 posto, na 18 milijuna kuna.

Međutim porast iskorištenosti kapaciteta uslijed oporavak tržišta trebao bi u narednim razdobljima dovesti do rasta operativne profitabilnosti, ocjenjuju analitičari iCapitala.