Josip Lukačević lux, thrillseeker croatia

Nakon 11 godina napustio je vojsku i postao pionir pustolovnog turizma u Hrvatskoj: 'Lijeni smo po pitanju rekreacije, a svugdje nam je ljepše nego doma'

24.07.2022 u 13:46

Za sebe kaže da je rođen s više očiju nego zuba, a u prirodi je od malih nogu. Biciklom je prošao pola Europe, a kajakom gotovo sve hrvatske rijeke. Velik dio Hrvatske i Europe obišao je planinareći ili se pak verući stijenama. Već sedam godina član je Hrvatske gorske službe spašavanja (HGSS)

Slavonac Josip Lukačević Lux pionir je pustolovnog turizma u kontinentalnom dijelu Hrvatske i vlasnik agencije Thrillseeker Croatia, u sklopu koje od 2018. godine nudi razne ture i prava adrenalinska iskustva na području Geoparka Papuk i Zlatne Slavonije, uz upoznavanje lokalne enogastronomije.

'Na Papuku je postojala jako uređena civilizacija kad se Rim tek stvarao. Arheološke iskopine jedinstvene su u svijetu. Sve to prođemo, a nakon toga idemo na degustaciju džina Castrum i u obližnji restoran na domaću hranu', uvodi nas Lukačević u priču.

Agenciju Thrillseeker Croatia pokrenuo je 2018. Prije toga 11 godina bio je dočasnik Hrvatske vojske, no sigurna plaća nije ga zaustavila u naumu da pokrene nešto svoje, iako priznaje da se nikad nije zamišljao kao poduzetnik.

'Obožavam izazove i avanture, a biti poduzetnik u Hrvatskoj svakako je jedna od najvećih avantura. Gledajte, kada sam se odlučio na ovo, prvo sam rekao supruzi, a ona je u tom trenutku bila bez posla i trudna s našim Lovrom te nam je jedini izvor prihoda bila moja plaća. Također, svu ušteđevinu ulažemo u pustolovni turizam u Zlatnoj Slavoniji i Geoparku Papuk, na području koje tek kreće s turizmom i puno je potencijala. Kažu da je mala linija između hrabrosti i ludosti, a ja i dandanas ne mogu reći što je to bilo s obzirom na sve okolnosti. Pandemiju neću ni spominjati jer je taman početkom te godine sve počelo sjedati na svoje mjesto. Dogovorio sam suradnju s američkom, kanadskom i francuskom agencijom za suradnju i vođenje ljudi, ali došla je pandemija i sve je palo u vodu. I to sam preživio', kaže nam Lukačević.

Nije siguran hoće li se širiti na druga područja u Hrvatskoj jer želi svoj rodni kraj staviti na turističku kartu s obzirom na njegov potencijal. 'Imam dosta upita i za druge dijelove Hrvatske, ali radim na dva navedena područja koja jako dobro znam. Tako da, kada me pitaju za Gorski kotar, kažem da zovu Jelenu iz Lynx & Foxa, za jug Antoniju iz Šibenik Outoora ili Srećka koji vodi po cijeloj Hrvatskoj. Sve su to ljudi koje sam upoznao kroz život ili privatno ili poslovno, a za koje mogu garantirati da će osigurati avanturu za svakog', ističe Lukačević.

'Hrvati su u pandemiji počeli otkrivati Hrvatsku'

Hrvatsku je prošao gotovo pa uzduž i poprijeko – od vožnje kajakom oko Dubrovnika i Dunavom kod Vukovara, biciklom od Slavonije do Like, planinarenjem po Papuku, Mljetu i Rabu do leta paraglajdingom s Velebita.

'Moramo kao Hrvati biti svjesni toga da smo bili dosta lijena nacija po pitanju rekreacije, a moramo si i priznati da nam je uvijek negdje drugdje ljepše nego doma jer nismo svjesni toga koliko lijepu zemlju imamo. Pa na prste jedne ruke možete pobrojiti zemlje u svijetu koje se mogu pohvaliti time da u njima možete planinariti na 1500 metara nadmorske visine i gledati more i otoke, a mi to imamo. U cijeloj toj nesretnoj pandemiji sretan sam što su Hrvati počeli otkrivati Hrvatsku. Meni, koji sam lokalpatriot, zbog toga je jako drago. Stranci to već dugo rade, ali kod nas dolazi do smjene generacija po pitanju odmora. Sve je više popularan aktivan odmor', ističe Lukačević.

Spreman za sve scenarije

No upozorava da ljudi često podcjenjuju prirodu, a precjenjuju sebe. Stoga uvijek dobro pazi na sigurnost ljudi i spreman je za sve scenarije.

'Primjerice, u posljednjih godinu dana ima jako puno članaka o Premužićevoj stazi. Da se razumijemo, ona je prelijepa, ali ima svojih opasnosti. Evo, baš posljednjih tjedan dana mobitel mi ne prestaje zvoniti za vođenje u kolovozu, ali kažem im da to ne radim ondje u srpnju i kolovozu zbog vrućine. Ljudi nisu svjesni opasnosti. Ne treba se previše plašiti, ali trebamo uvijek zadržati zdrav razum', naglašava Lukačević.

Josip Lukačević Lux, Thrillseeker Croatia Izvor: Ostale fotografije / Autor: Privatna arhiva

Prije sedam godina, 2015., ušao je u Hrvatsku gorsku službu spašavanja (HGSS). Bila je to velika godina za njega, koju je obilježio i brak, a Josip je i ponosan otac dvojice sinova – šestogodišnjeg Lovre Ličana i trogodišnjeg Šimuna Buce. 'Stariji i iskusniji kažu da je sedma godina kritična pa javim sljedeće godine kako je prošlo i s agencijom i s brakom', kaže u šali Lukačević.

Na pitanje što HGSS znači za njega, vrlo je jasan: 'U četvrtak se izgubila jedna baka i mi smo je – naravno tko je mogao uz sve svoje obaveze – odmah otišli tražiti na malo nepristupačnom terenu. Tražili smo je u četvrtak do ponoći. Danas nisam mogao ići u nastavak potrage zbog privatno-poslovnih obaveza, ali moja ekipa ju je našla i taj osjećaj zadovoljstva teško je opisati. E to znači za mene.'

Ture prilagođene svima

Premda mala, Lukačevićeva agencija od travnja ove godine broji sve više novih grupa i pojedinaca koji se prijavljuju za ture. One pritom nisu namijenjene i prilagođene samo sportski iskusnim tipovima ljudi, već i rekreativcima, pa i obiteljima.

'Kada sam krenuo s organizacijom tura, htio sam to raditi GHOGH iliti Go Hard Or Go Home, ali sam tada skužio da je malo ljudi koji će to platiti. Nakon toga sam svoje ture prilagodio za sve, pa tako sada imam i obiteljsko penjanje na pravoj stijeni na Papuku, na kojoj svatko može okusiti penjanje, od tate i mame do klinaca, a opet na siguran način', pojašnjava.

Lukačević je trenutno jedini zaposleni u tvrtki, no pomažu mu i drugi jer ne može izvesti sve sam. 'Zna se dogoditi da imam grupu na Velebitu, primjerice na Premužićevoj stazi, te kod sebe u Zlatnoj Slavoniji, a još ne postoji teleportacija. Na svakoj turi surađujem s više subjekata jer ti ljudi negdje trebaju jesti i popiti kapljice vrhunskoga vina s južnih strana Papuka. Tako da ne prođe tura, a da nisam surađivao s minimalno pet, šest subjekata. Ali meni je to i cilj', kaže naš sugovornik.

'Bit je guštati u malim stvarima i cijelom putovanju'

A Josipove omiljene aktivnosti i sportovi? 'Trčao sam preko ceste, a na semaforu je bilo crveno ili, recimo, znao sam se čak voziti u vlaku, a da ne platim kartu. Uh, koji adrenalin... Šalim se, naravno. Ronjenje, paraglajding, alpinizam, speleologija, brdski biciklizam… Sve što me privlačilo, probao sam. Adrenalin? Ma on je usputan, bit je guštati u svim tim malim stvarima i u cijelom putovanju. Nekada ga bude malo više, a nekada malo manje, ali uvijek je prisutan. Trenutno je najveći adrenalin odgajati djecu. Uh, to je izazov izazova u ovome ludom svijetu', kaže.

Poručuje svima da najprije upoznaju Hrvatsku, a zatim putuju dalje, jer ona nije samo more, već puno više od toga. 'Znanstveno je dokazano da priroda opušta, a da su ljudi znatiželjni i vole upoznavati nova prostranstva. Bio sam na četiri kontinenta, ali ovaj naš komadić raja daleko je najljepši', zaključuje Lukačević Lux.