NOVI TRGOVAČKI LANAC

Provjerili smo koji su glavni aduti talijanskog Eurospina koji kreće u veliki pohod na hrvatsko tržište i može li konkurirati moćnom Lidlu

  • Autor: Zoran Korda
  • Zadnja izmjena 12.08.2020 21:26
  • Objavljeno 12.08.2020 u 19:09
tportal

Izvor: Eurospin / Autor: Eurospin

U četvrtak se u Zadru otvara prva prodavaonica Eurospina, talijanskog trgovačkog lanca koji nakon Slovenije planira osvojiti i Hrvatsku. Novi diskonter sa širokim asortimanom vlastitih robnih marki u Hrvatskoj će prvenstveno konkurirati moćnom Lidlu. Provjerili smo koji su glavni aduti Eurospina i po čemu se razlikuje od ostalih trgovačkih lanaca

Talijanski diskonter u hrvatskoj ima velike ambicije. U narednih osam godina planira otvoriti stotinjak trgovina u svim regijama. Međutim, pitanje je koliko su ti planovi ostvarivi s obzirom na snažnu konkurenciju i zasićenost hrvatskog tržišta.

Dragan Munjiza, član UO i izvršni direktor tvrtke Lonia dd iz Kutine, smatra da dolazak Eurospina neće na praviti veliki preokret na hrvatskom tržištu. Ipak, vjeruje da bi Eurospin s pažljivim izborom lokacija mogao uspješno poslovati. Veliki potencijal za širenje vidi u Dalmaciji i Primorju gdje su potrošači tradicionalno orijentirani na talijanske proizvode.

Talijanski diskonter specifičan je po tome što se u njihovim trgovinama ne mogu naći poznati brendovi, već gotovo isključivo njihovi vlastiti proizvodi. Na taj način smanjuju troškove poslovanja u svim segmentima što im, kako tvrde, omogućava da budu vrlo konkurentni cijenama.

Umjesto poznatih robnih marki, Eurospin nudi živopisne brendove koje proizvodi u suradnji s različitim proizvođačima. Trgovačke marke za Erospin rade i neki od poznatih velikih talijanskih proizvođača poput Baulija, San Benedetta i Italsilve.

Cjelokupni asortiman broji oko 2.500 artikala, a sastoji se od pedesetak robnih marki. Između ostalog, u ponudi je linija biljnih, zdravih i prirodnih proizvoda 'Fior di Natura', mliječni proizvodi pod brendom 'Land', kruh, tjestenina i gotovi obroci 'Tre mulini', naresci 'La Bottega del Gusto' i brojne druge marke.

Dragan Munjiza smatra da dolazak Eurospina neće na praviti veliki preokret na hrvatskom tržištu

Dragan Munjiza smatra da dolazak Eurospina neće na praviti veliki preokret na hrvatskom tržištu

Izvor: Pixsell / Autor: Davor Puklavec/PIXSELL

Eurospin nastoji u svoj asortiman što više uključiti lokalne proizvođače pa je tako u Hrvatskoj ponudio suradnju voćarima i povrćarima. Asortiman se za pojedina regionalna tržišta prilagođava ukusu i tradiciji potrošača te u lokalnim prodavaonicama broji oko tisuću odabranih marki što je primjereno diskontnom profilu trgovina.

U Eurospinu ističu da njihov integrirani model proizvodnje i distribucije jamči kupcima iznimno velike uštede. Svoju tvrdnju potkrepljuju izračunom najveće talijanske udruge potrošača (Altroconsumo), prema kojem prosječna obitelj može uštedjeti više od 4.000 eura godišnje kupnjom u Eurospinu u usporedbi s klasičnim supermarketom.

Talijanski diskonter na hrvatskom tržištu prvenstveno će konkurirati moćnom Lidlu, koji ima sličnu poslovnu filozofiju. Munjiza ističe da Eurospin ima čak niže cijene od Lidlovih pa bi mogao privući potrošače slabije kupovne moći. 'Eurospin je primjeren kriznim vremenima i mogao bi u siromašnijim županijama dobro poslovati', dodaje Munjiza.

Uz niske cijene, glavni adut Eurospina su odjeli svježeg mesa i delikatesa po čemu je donekle sličan Sparu i Kauflandu. Dućani imaju i bogat izbor voća i povrća te pekarnicu s toplim pekarskim proizvodima.

Talijanski diskonter na hrvatskom tržištu konkurirat će moćnom Lidlu

Talijanski diskonter na hrvatskom tržištu konkurirat će moćnom Lidlu

Izvor: EPA / Autor: KOCA SULEJMANOVIC

Eurospin su 1993. godine osnovala četiri partnera s dugogodišnjim iskustvom u maloprodaji kao talijanski odgovor na rastuću potrebu za uštedama potrošača. Tijekom godina, mreža prodavaonica proširila se na cijelu Italiju, a od 2004. prisutni su i u susjednoj Sloveniji.

U Italiji su u kratkom vremenu izrasli u jedan od vodećih trgovačkih lanaca s više od tisuću prodajnih mjesta. U Sloveniji imaju više pedeset trgovina i trenutno drže oko pet posto tržišta.

Talijanski diskonter u Hrvatskoj trenutno ima nekoliko gradilišta na kojima planira otvarati supermarkete, među ostalim, u Zagrebu, Velikoj Gorici i Požegi. Intenzivno tragaju za lokacijama po cijeloj Hrvatskoj, a glavni projektant im je firma Rimac u vlasništvu Ivana Rimca (oca Mate Rimca), koja je gradila i trgovačke objekte Spara i Kauflanda.

Stalno su otvoreni i natječaji za zapošljavanje u kojima traže prodavače, mesare i specijalizirane menadžere.

Prva prodavaonica Eurospina otvara se u četvrtak u Zadru, a cijene glavnih artikala iz asortimana talijanskog diskontera možete provjeriti u aktualnom katalogu za hrvatsko tržište.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!