Croatia Airlines ovog tjedna slavi uvođenje pet novih sezonskih linija iz zagrebačke zračne luke. Uz današnji inauguralni let prema Hamburgu, novi zrakoplovi domaće aviokompanije uskoro će letjeti i za Bukurešt, Milano, Madrid i Prag
Na prvom letu iz Njemačke stiglo je 130 putnika, a kako ističu iz tvrtke, upravo je obnova flote – nabava novih Airbuseva A220 – omogućila širenje mreže iz glavnog grada.
'Jako smo uzbuđeni. Ovo je veliki iskorak za Croatiju, ali i za Zagreb', izjavio je Slaven Žabo, direktor komercijalnih poslova Croatia Airlinesa u razgovoru za RTL Danas. 'Obnovom flote stvorili smo preduvjete za značajnije širenje mreže odredišta iz Zagreba. Nove linije čine grad još prepoznatljivijim i lakše dostupnim na važnim tržištima.'
Prema njegovim riječima, i brojke putnika ove godine ohrabruju. 'U prvom dijelu godine zabilježili smo rast od 10 posto u odnosu na isto razdoblje lani, i iznimno smo zadovoljni', rekao je Žabo.
Zašto let do Pariza može biti jeftiniji nego do Zagreba
Na pitanje o cijenama karata – koje putnicima često djeluju previsoko, pogotovo na domaćim linijama – Žabo ističe razliku u strukturi cijena između domaćeg i međunarodnog prometa. 'U principu se radi o neusporedivim proizvodima. Govorimo o turističkim letovima koje netko subvencionira, a bitno je istaknuti i jednu vrlo važnu razliku – PDV u domaćem prometu, kojegana međunarodnim linijama nema', objašnjava.
Kad je riječ o mogućem snižavanju cijena, kaže da su one rezultat više faktora: 'Cijenu određuju ulazni troškovi proizvoda, potrošnja, potražnja na pojedinim linijama. No, ono što možemo svjedočiti na europskom nebu jest da cijene u ovoj sezoni, za razliku od ostalih uslužnih djelatnosti, nisu pretjerano rasle.'
Iako Croatia Airlines nastavlja širiti ponudu, poslovanje je i dalje u minusu. Prošlu godinu završili su s gubitkom od gotovo 20 milijuna eura, a ni prvi kvartal ove godine nije bio bolji.
Prema riječima Slavena Žabe, gubitak nije iznenađenje, već dio plana. 'Croatia Airlines se trenutačno nalazi u najvećem projektu u povijesti kompanije – obnovi flote Airbusovima A220. Taj gubitak je bio očekivan i planiran jer je tranzicija vrlo zahtjevna', rekao je.
Objašnjava kako tranzicija podrazumijeva povećane troškove – potrebno je 20 posto više pilota zbog školovanja, nabavljaju se rezervni dijelovi, alati, oprema i dodatni zrakoplovi zbog kašnjenja isporuka. No, iz uprave poručuju da gubitak ne bi trebao potrajati. 'Po dovršetku potpunog procesa tranzicije, Croatia Airlines će, kad uđe u prvu sezonu s potpuno obnovljenom flotom, poslovati pozitivno', zaključuje Žabo.