inspekcija u akciji

Oglašavate se na Bookingu ili na Airbnbu, a nema vas na eVisitoru? Možete se naći u velikim problemima

24.05.2019 u 10:17

Bionic
Reading

Povod za obavljanje inspekcijskog nadzora može biti i oglašavanje na platformama kao što su Booking.com i Airbnb, kažu u Državnom inspektoratu

S početkom turističke sezone kreće i pojačani inspekcijski nadzor ugostitelja i iznajmljivača koji je ove sezone ponovno u nadležnosti Državnog inspektorata, a inspektori će, uz ostalo, 'češljati' i ilegalce, piše Poslovni dnevnik.

U tome će im pomoći i središnji informacijski sustav eVisitor, u koji se prijavljuju svi kategorizirani objekti, a nekategorizirane apartmane tražit će i na rezervacijskim platformama kao što su Booking.com i Airbnb, potvrdili su iz inspektorata.

'Povod za obavljanje inspekcijskog nadzora može biti i oglašavanje na platformama kao što su Booking.com i Airbnb. Naime, Zakon o ugostiteljskoj djelatnosti propisuje da prilikom oglašavanja i reklamiranja usluga i isticanja poruka u promidžbenim materijalima iznajmljivač smije koristiti samo oznaku propisane vrste te kategoriju i vrstu posebnog standarda objekta koja je utvrđena rješenjem nadležnog ureda, a prilikom oglašavanja i reklamiranja usluga s poreznim obveznicima iz Europske unije mora istaknuti porezni broj, odnosno PDV identifikacijski broj', pojašnjavaju u inspektoratu.

Za turističku inspekciju sistematizirano je ukupno 136 radnih mjesta, a preuzetim djelatnicima Carinske uprave Ministarstva financija u ovom trenutku popunjeno je ukupno 97 radnih mjesta turističkih inspektora.

  • +22
Glavni državni inspektor Andrija Mikulić Izvor: Pixsell / Autor: Zarko Basic/PIXSELL

Zasad 52 inspektora pokrivaju obalu, kroz urede u Rijeci i Splitu te 16 pripadajućih ispostava. Usto, za vrijeme glavne turističke sezone na obali će biti organizirana ispomoć inspektora iz kontinentalnih županija. Svi oni imaju pristup eVisitoru, koji im pomaže otkrivati ilegalce.

Mehanizam je vrlo jednostavan - ako smještaj koji se oglašava na online platformama nije prijavljen na eVisitor, to je znak inspektorima da mogu u akciju. Naime, od iznajmljivača se doznaje da za oglašavanje na platformama više nitko ne traži potvrdu o kategorizaciji, piše Poslovni dnevnik.

Booking.com i Expedia tražili su to sve dok na hrvatsko tržište nije stupio Airbnb prije nekoliko godina.