Konferencija MAGROS 2025, godišnji susret hrvatske trgovine i maloprodaje u organizaciji časopisa Suvremena trgovina i Hrvatske gospodarske komore (HGK), održava se u srijedu s naglaskom na održivosti, kružnoj ekonomiji, digitalizaciji i novim trendovima potrošnje
Ovogodišnja tema glasila je „Nova pravila igre u maloprodaji“, a konferencija je okupila vodeće stručnjake, gospodarstvenike, predstavnike institucija i akademske zajednice.
MAGROS 2025 održava se u godini 50. obljetnice časopisa Suvremena trgovina, najstarijeg stručnog časopisa posvećenog trgovini u Hrvatskoj.
Tijekom programa dodijeljena su priznanja institucijama i pojedincima za doprinos razvoju struke.
Organizatori konferencije pojasnili su da uvođenje kružnih promjena i novih marketinških strategija utječe na kupce i cijene, jer kupci prate promjene i mijenjaju navike te je potrebno vidjeti što se uistinu događa na domaćem tržištu i u kojoj je mjeri prihvaćena ideja kružne ekonomije u maloprodaji koja uzima maha u Europskoj uniji i diljem svijeta.
"Konferencija MAGROS 2025. ove je godine održana 37. put, a prigoda je time veća, jer časopis Suvremena trgovina danas obilježava 50 godina neprekidnog izlaženja", istaknuo je direktor i glavni urednik časopisa Suvremena trgovina Srećko Sertić.
"Teme na konferencije su aktualne trgovačke - održivost, utjecaj umjetne inteligencije i sve što se oko toga vrti, a moderatori su se pobrinuli da se konferencija dotakne i cijena, rada nedjeljom i drugih aktualnosti u trgovini", pojasnio je.
Organizacija je zamišljena uz prisustvovanje i aktivno sudjelovanje najvažnijih institucija odgovornih za ova područja: Ministarstva gospodarstva, Hrvatske gospodarske komore, Hrvatske udruge poslodavaca, Hrvatske obrtničke komore i dr.
Jedna od tema na konferenciji je i umjetna inteligencija, odnosno kako ona može pomoći u upravljanju u trgovini.
"Jedan od šest najvećih trgovačkih lanaca u suradnji s europskom informatičkom tvrtkom BE-ternom traži lokacije preko umjetne inteligencije, tako da, iako konačnu odluku donosi čovjek, umjetna inteligencija olakšava i ubrzava neke stvari u komunikaciji te obavlja dio posla koji su prije obavljali kolege. Ja bih uvijek preporučio da konačnu odluku donese čovjek", izjavio je član uprave ROX-a i partner Executive Interim Managementa (EIM) za Hrvatsku i Sloveniju Drago Munjiza.
Dodao je kako je važno AI-ju postaviti dobre parametre i obuhvatiti što više podataka, kako bi mogao polučiti nepristrane rezultate.
Više od polovice gostiju na konferenciji bili su srednjoškolci i studenti.
"Mladi, ako su zainteresirani za trgovinu, moći će razgovarati s ljudima u struci s višegodišnjim iskustvom, operativnim i izvršnim menadžerima" istaknuo je, napominjući da će se netko možda i zainteresirati za bavljenje trgovinom ili barem sudjelovati u onim temama koje su zanimljive javnosti, poput inflacije, visokih cijena, manjka radne snage i (ne)rada nedjeljom.