LICE I NALIČJE HŽ-A

Lažni stručnjaci, bogati sindikalisti i svemoćni branitelji

22.11.2011 u 14:32

Bionic
Reading

Ako Kukuriku koalicija osvoji vlast, HŽ Holding više neće postojati u današnjem obliku. Osnovne djelatnosti ostat će u rukama države, a sve ostalo bit će privatizirano, najavio je SDP-ov dvojac Slavko Linić i Zvonimir Mršić na okruglom stolu 'Kakve Hrvatske željeznice trebamo' održanom danas u organizaciji Sindikata hrvatskih željezničara (SHŽ) i zagrebačkog Fakulteta prometnih znanosti

Kukurikavci planiraju sredstvima iz proračuna i sa novcima EU modernizirati pruge kako bi se udvostručila brzina prijevoza. Tvrtke HŽ Vuča vagona i HŽ Cargo bit će spojene te će se pokušati pronaći strateški partner za ulaganje u teretni promet.

Putnički promet Kukuriku koalicija namjerava modernizirati zajednički s lokalnom i regionalnom samoupravom. Sve ostale djelatnosti idu u privatizaciju.

'Iduća godina bit će kritična. Imat ćemo 300.000 nezaposlenih, a taj broj možemo smanjiti samo s novim investicijama. Planiramo upravo kroz željeznice pokrenuti novi investicijski ciklus', istaknuo je Linić dodajući kako će se odabrati oni projekti u čiju se realizaciju može krenuti odmah, bez prevelikog gubljenja vremena na papirologiju.

Predsjednik Uprave HŽ Holdinga Zlatko Rogožar rekao je da se kompanija trenutačno bori da zadrži održivo poslovanje te je pozvao političare da hitno nakon izbora počnu donositi odluke kako bi se krenulo u rješavanje nagomilanih problema.

A da je stanje u željeznici alarmantno, jasno je iz ovih u raspravi iznesenih podataka: za 40 posto pruga nužan je remont, prosječna brzina teretnog prometa manja je od 24 kilometra na sat, u pojedinim društvima više od deset posto zaposlenih rade u administraciji, a u drugima radnici ne mogu dobiti godišnji odmor zbog manjka radne snage…

Predsjednik Sindikata strojovođa Nenad Mrgan naveo je još neke porazne činjenice. U upravi HŽ-a, kaže, zaposleno je nekoliko bivših generalnih direktora koji ništa ne rade, a imaju plaću veću od sadašnjeg predsjednika Uprave.

Prozvao je i svoje kolege sindikaliste koji imaju od deset do 15 tisuća kuna plaće, udruge branitelja bez koji se ne može donijeti nijedna odluka te 'stotinjak kvaziinženjera i stručnjaka' s kupljenim diplomama koji se skrivaju u svojim uredima.

'To je realnost HŽ-a i od toga se treba krenuti! Mi pričamo o tržišnoj ekonomiji, a u željeznici imamo dogovornu ekonomiju. U željeznicu se i te kako ulagalo ali sve je to otišlo', rekao je Mrgan koji smatra da je u HŽ-u dvije tisuće ljudi viška

S njim se nije složio Branko Kreš, predsjednik Sindikata željezničara Hrvatske. Prema njegovoj računici željeznici nedostaje čak pet tisuća ljudi. Inače, HŽ trenutačno ima 17.500 tisuća zaposlenih.