TRGOVAČKI LANCI

Konzum i dalje najveći, Kerum ispao iz 'Top 10'

15.07.2011 u 15:48

Bionic
Reading

Trgovački lanac Konzum ima najveći udio na tržištu trgovine u Hrvatskoj, najveći rast prihoda prošle je godine imao Mercator-H i to ponajprije zahvaljujući akviziciji Getroa, a splitski se Kerum više ne nalazi u 'top deset' trgovaca u Hrvatskoj, pokazuje istraživanje tržišta maloprodaje i veleprodaje u 2010. koje je usvojilo Vijeće Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN)

Istraživanje tržišta distributivne trgovine mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo temeljilo se na uzorku od 56 poduzetnika koji su, prema ostvarenim prihodima, najveći trgovci na malo i veliko u Hrvatskoj, a u odnosu na istraživanje za 2009. u njega je uvršteno pet novih poduzetnika, navodi se u priopćenju AZTN-a.

Usporedba ukupnih prihoda poduzetnika pokazala je da je tržište u 2010. raslo za 2,4 posto u odnosu na godinu ranije.

Zbog nastavaka procesa konsolidacije smanjuje se broj poduzetnika koji djeluju na tržištu, odnosno povećava se njegova koncentriranost, jer je osam od deset vodećih trgovaca u Hrvatskoj u 2010. povećalo svoje tržišne udjele.

Međutim, zajednički tržišni udjel 10 trgovaca iznosi 77 posto pa tržište trgovine na malo još uvijek ima obilježja umjereno koncentriranog tržišta.

Za razliku od njega, tržište trgovine na veliko je vrlo koncentrirano i na njemu se u 2010. pokazatelj koncentriranosti u odnosu na godinu ranije dodatno povećao, navode iz AZTN-a i dodaju da dva najveća takmaca na tom tržištu, Konzum i Metro, drže zajednički tržišni udjel od preko 73 posto

Najveće tržišne udjele na oba tržišta trgovine u Hrvatskoj ima Konzum koji je ujedno i najznačajniji trgovac u jedanaest županija u Hrvatskoj te Gradu Zagrebu.

Najveći porast prihoda u 2010. je, ponajprije zahvaljujući akviziciji Getroa, imao Mercator-H, a visok rast bilježe još Lidl i Plodine.

Splitski Kerum više se ne nalazi u 'top deset' trgovaca u Hrvatskoj, navodi se u priopćenju.

Na tržištu je u 2010. zabilježen rast ukupne neto prodajne površine za 13 posto u odnosu na godinu ranije, a najveći broj novootvorenih prodajnih mjesta bio je u kategoriji supermarketa, ističu iz AZTN-a.

Vijeće AZTN-a, na sjednici održanoj 14. srpnja, odobrilo je koncentraciju (joint venture) nastalu promjenom u poslovanju Narodnog trgovačkog lanca otvaranjem maloprodajnih trgovina.

Vijeće je ocijenilo da takva koncentracija nema značajan učinak na mjerodavnom tržištu te je koncentraciju dopustilo na prvoj razini, navodi se u priopćenju.