OKRUGLI STOL

Kako unaprijediti poslovanje u krizi?

15.04.2010 u 15:13

Bionic
Reading

'Državna uprava trebala bi biti zamašnjak u doprinosu gospodarstvu. Nažalost, taj kotač škripi', rekao je Bernard Jakelić, glavni direktor Hrvatske udruge poslodavaca, na okruglom stolu koji se održao u sklopu 8. europske konferencije o poslovnim procesima u zagrebačkom Sheratonu

Okrugli stol na temu 'Upravljanje poslovnim procesima kao ključni faktor strateškog repozicioniranja u recesijskoj dinamici' okupio je predstavnike hrvatskog gospodarstva i znanosti, a izostali su predstavnici državne uprave. Sudionici su naglasili da poslovno upravljanje u gospodarstvu i javnom sektoru traži brže reakcije u recesiji, što omogućavaju riznice poslovnih procesa i elektroničko poslovanje koji donose velike uštede, ubrzavaju poslovanje, poboljšavaju komunikaciju s klijentima i dobavljačima te čine sustav efikasnijim.

Bernard Jakelić govorio je o slabostima državne i lokalnih uprava koje često usporavaju realizaciju poduzetničkih projekata. Naveo je primjer digitalizacije zemljišnih knjiga. 'Uloženo je toliko truda i napora, a došlo se do pola puta. Kad otvorite digitalni zemljišno-knjižni uložak, dobijete poruku - nije verificiran', rekao je Jakelić.

O značaju klastera u unapređenju poslovnih procesa govorila je Vesna Trnokop Tanta, potpredsjednica Hrvatske gospodarske komore. 'U zajednici klastera Hrvatske gospodarske komore trenutno djeluje čak 60 klastera. Međutim, pitanje je koliko su oni uspješni', istaknula je Trnokop Tanta. Prema njenim riječima, klasteri se uglavnom bave nabavom materijala i izlaskom na nova tržišta, a nedovoljno su usmjereni na istraživanje i razvoj. Komentirajući neuspjeh klastera vojnih dobavljača za NATO, Trnokop Tanta je navela da je razdoblje od godinu dana prekratko za realizaciju poslova s NATO-om, ističući da se radi o vrlo zahtjevnim tenderima.

Ivica Mudrinić, predsjednik Uprave Hrvatskog Telekoma, naglasio je da je strategija upravljanja podjednako važna i za privatne tvrtke i za državnu upravu. 'Isti su temelji za vođenje tvrtke i države – dobra ekipa, vizija i jasan cilj, strategija (kako realizirati cilj) i sustav koji vodi ka tom cilju', rekao je Mudrinić.

Na okruglom stopu sudjelovali su i Stefan Engel-Flechsig, predsjednik Povjerenstva EU-a za e-Račun, Zlatko Lagumdžija, profesor na Ekonomskom fakultetu u Sarajevu, Markus Csaba iz Deloittea Hungary i Slavko Vidović, direktor konferencije BPC 2010.

Osma Europska konferencija o poslovnim procesima BPC 2010 ima za cilj odgovoriti na pitanje što još konkretno treba poduzeti da bi Hrvatska, ali i regija jugoistočne Europe, imali veće koristi od e-Poslovanja kao preduvjeta za kvalitetno povezivanje kompanija i tijela državne uprave.