teški potezi

Fortenova grupa je živa, Agrokor je mrtav. Tportal doznaje što novog diva čeka u idućih godinu dana

  • Autor: Nikola Sučec
  • Zadnja izmjena 01.04.2019 17:00
  • Objavljeno 01.04.2019 u 17:00
Fortenova grupa

Fortenova grupa

Izvor: Cropix / Autor: Boris Kovacev

Agrokor se danas krstio novim imenom i službeno je postao Fortenova grupa. Nova snaga na tržištu tek se ima dokazati, a svih 159 kompanija u sastavu novog/starog koncerna čekaju promjene. Po starim modelima više se ne može poslovati, a fokus će biti stavljen na profitabilnost i zaokret u poslovanju koji će novim vlasnicima, bankarima, fondovima i dobavljačima ili zarađivati ozbiljan novac ili će moći cijelu ili dijelove Fortenove prodati uz zaradu

Tportal doznaje, iz izvora bliskog novom Upravnom odboru koji je potvrđen u ponedjeljak na skupštini u Amsterdamu, kako će fokus operativno biti stavljen na maloprodajni dio poslovanja: Konzum, Mercator i Tisak.

Konzum i Mercator drugi su dio problema - trebali bi biti jedna tvrtka, a sada imaju dvije prodajne mreže i četiri lanca nabave te nisu orijentirani kupcima.

'Njihova mreža je bez formata, ne zna se jesu li kvartovski dućani, jesu li supermarketi ili što su već. To će trebati definirati, nakon čega treba uvesti niz tehnologija kojima će se smanjiti troškovi, a trebat će se pozabaviti upravljanjem lokacijama i nekretninama - to treba napraviti odmah. Konzum, srećom, više ne gubi novac, ali ima EBITDA maržu od samo oko tri i pol posto, što može postati problematično, tvrdi naš sugovornik.

  • +14
  • +11

Skidanje velikog Agrokorova znaka s vrha Cibonina tornja

Izvor: Pixsell / Autor: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL

Mercator će se morati fokusirati na tržište u Srbiji, a paralelno će se raditi na poboljšanju nabave. 'To je vrlo osjetljiva stvar jer su oba lanca vrlo važna za domaće proizvođače. Morat će se pronaći kompromis, recimo strani lanci, njemački ili austrijski, kupuju samo od jednog njemačkog dobavljača i dobivaju robu puno jeftinije', kaže naš izvor.

Drugim riječima, na primjeru čokolade vidimo da Konzum i Mercator imaju niz manjih i većih dobavljača iz regije, uz što uvoze čokolade poput Milke. Strani lanci postižu puno bolje nabavne cijene jer cijeli slatki asortiman uzimaju samo od jednog dobavljača.

  • +8
  • +5

Konzumov projekt 'Iz domaćih krajeva'

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Licencirane fotografije

Trgovački će lanci dakle morati biti puno skalabilniji, što će biti teško ostvariti jer su Slovenija, Hrvatska i Srbija mala tržišta u usporedbi s Njemačkom, a ovdašnji trgovci imaju sve troškove kao i njemački lanci.

Idući, možda i najveći izazov Fortenove u ovom času refinanciranje je famoznog roll-up kredita. Ono što nam izvor otkriva jest da u ovom času traju pregovori s nekoliko investitora koji su spremni refinancirati kredit od 1, 06 milijardi eura i da nova uprava očekuje kamatu od osam do osam i pol posto. Osim toga, traju pregovori za nove konzultante čiji će posao biti preokret poslovanja, a taj bi posao trebao pripasti ili Boston Consulting Groupu ili Alvarez&Marsalu, kući koju je kratko u Agrokoru bio angažirao ruski Sberbank kako bi restrukturirala Agrokor.

  • +4
  • +1

Tim Antonija Alvareza koji je trebao spašavati Agrokor

Izvor: Pixsell / Autor: Marko Lukunić

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!