PRODOR NA TRŽIŠTE EU

Đuro Đaković razvija vagone 21. stoljeća

  • Autor: Sanja Rapaić
  • Zadnja izmjena 17.05.2010 11:24
  • Objavljeno 17.05.2010 u 10:43
Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Tim stručnjaka tvrtke Đuro Đaković Specijalna vozila intenzivno radi na dva potpuno nova modela teretnih vagona koja će uskoro ponuditi tržištu Europske unije. Riječ je o inovativnom konstrukcijskom rješenju vagona s pomičnim krovom te vagona za prijevoz drveta u polarnim uvjetima, na temperaturama i do -40 stupnjeva Celzija

'Trenutno smo u postupku certifikacije za dva nova modela vagona. Riječ je o jednom specijalnom vagonu za prijevoz rasutog tereta s pomičnim krovom koji je potpuno novo konstrukcijsko rješenje, razvijeno u projektno-konstrukcijskom uredu naše tvrtke. Taj novi model vagona ima i posebno ojačanu konstrukciju utovarnog sanduka, kojom bi se spriječile deformacije sanduka pri utovaru i istovaru vagona. Prototip vagona s pomičnim krovom planiramo izložiti na sajmu Inotrans 2010. u Berlinu, a potencijalnim ćemo korisnicima omogućiti i ispitivanje vagona u realnim uvjetima korištenja. Nadamo se da će uskoro biti zainteresiranih kupaca', otkrio je za tportal Josip Bucić, direktor prodaje tvrtke ĐĐ Specijalna vozila.

Drugi novi projekt na kojem trenutno radi stručni tim te slavonskobrodske tvrtke je vagon za prijevoz drveta u polarnim uvjetima, koji je ponuđen za finsko tržište.

'Iako taj vagon nije tehnički posebno složene konstrukcije, morali smo proučiti propise i standarde koji se primjenjuju na finskim željeznicama te prilagoditi konstrukciju okretnog postolja vagona širini tamošnjeg kolosijeka, koja je različita od širine kolosijeka u drugim državama EU. Osim toga, pri proizvodnji vagona za tržište te sjeverne zemlje važno je voditi računa i o primjeni adekvatnih materijala koji podnose temperaturne uvijete rada i do -40 stupnjeva Celzija', pojašnjava Bucić.

Teretni vagoni u pogonima ĐĐ Specijalna vozila proizvode se već gotovo 90 godina te voze na prugama cijele EU. Do sada je proizvedeno više od 20.000 teretnih vagona za različite namjene, a od 1990. do danas u pogonima tvornice rekonstruirano je više od 300 vagona za HŽ te proizvedeno preko 1.600 teretnih vagona, od kojih je čak 1.100 isporučeno HŽ-u.

Od 2007. godine svi vagoni koji se proizvode za tržišta zemalja članica EU moraju udovoljavati strogim zahtjevima TSI standarda i drugim standardima za područje vagonogradnje. Đuro Đaković je među prvim tvrtkama u Europi koje su provele ispitivanje vagona sukladno zahtjevima TSI standarda. Samo za njemačko i francusko tržište, u razdoblju 2008/09. godine tvrtka ĐĐ Specijalna vozila isporučila je preko 500 teretnih vagona, a vrijednost navedenih poslova je oko 45 milijuna eura.

Raspon cijena vagona, ovisno o njegovoj složenosti i vrsti materijala, kreće se od 60.000 do 110.000 eura, a na cijenu značajno utječe i potražnja za vagonima na tržištu EU, na kojem je konkurencija vrlo velika, jer uz pet-šest velikih proizvođača teretnih vagona postoji i 15-ak manjih. Upravo stoga se u Specijalnim vozilima nadaju da će HŽ Cargo uskoro pokrenuti novi postupak javne nabave teretnih vagona, koji po strukturi tereta odgovaraju aktualnim potrebama HŽ Carga.

Podsjetimo, HŽ Cargo je početkom travnja, zbog promijenjenih okolnosti, poništio postupak javne nabave 100 teretnih vagona tipa Eanos-z, koji je bio raspisan 4. siječnja 2010. Budući da su u Đuri Đakoviću ozbiljno računali na taj posao, radnici strahuju da bi se poništenje spomenutog natječaja moglo odraziti na zaposlenost tijekom drugog kvartala.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi