PRVI ČOVJEK RIVIERA ADRIJE:

Drago nam je da su Lukšići kupili Istraturist, ali utakmica tek počinje

14.09.2014 u 17:41

Bionic
Reading

Predsjednik Uprave Riviera Adrije Edi Černjul u razgovoru za tportal.hr osvrnuo se na ovogodišnju turističku sezonu, najavio je nova ulaganja te prokomentirao uzlet Lukšić grupe koja kupnjom Istraturista opasno prijeti Riviera Adriji da joj preotme titulu naše najveće turističke kompanije

Riviera Adria predstavljat će Hrvatsku u izboru za prestižnu europsku poslovnu nagradu The European Bussiness Award 2014/2015 u kategoriji Nagrada za tvrtku godine s prometom većim od 150 milijuna eura. Kako je došlo do nominacije?

Našu je tvrtku zbog kontinuirano dobrih financijskih rezultata nominirala hrvatska revizorska kuća Hodicon. Prestižno je to natjecanje koje prepoznaje i nagrađuje izvrsnost, najbolje prakse i inovacije u europskoj poslovnoj zajednici, stoga smo iznimno sretni i ponosni što su naši napori i na ovaj način prepoznati i što smo odabrani da predstavljamo našu zemlju kao jedan od devet nacionalnih prvaka.

Jeste li zadovoljni ovogodišnjom turističkom sezonom i ostvarenim turističkim prometom? Je li se i u Rivieri Adriji opazio pad ruskih gostiju i u kojoj mjeri?

Ovogodišnja turistička sezona još uvijek traje. Ujesen ugošćavamo grupe, sportske, seniorske i slične, kao i brojna kongresna događanja. Što se tiče rezultata, činjenica je da nas ovo ljeto vrijeme nije poslužilo, što će djelomično negativno utjecati na poslovanje naših kampova. S obzirom na značajne investicije proteklih godina, očekivanja od ove sezone bila su nešto viša od dosad ostvarenih fizičkih i financijskih rezultata.

Što se tiče ruskih gostiju, u Istri je osjetan njihov pad. No kako oni čine vrlo malen postotak svih Rivierinih gostiju, na našu kompaniju njihov pad nema konkretnog utjecaja.

Koja su najznačajnija planirana ulaganja u narednoj godini?

Naše je najveće ulaganje, na kojemu su radovi započeli proljetos, a nastavljaju se ove jeseni po završetku turističke sezone, u luksuzni Valamar Isabella Island Resort 4* na otoku Sveti Nikola preko puta porečke rive. Ulaganje je vrijedno oko 220 milijuna kuna, a novi kompleks otvaramo u lipnju 2015. godine.

Uz obnovu i modernizaciju postojećih objekata kao što su hotel Fortuna, dvorac Isabella, renoviranje depandanse Miramare i bungalova, kao i niza dodatnih sadržaja poput bazena, dječjeg kluba i spa, u svibnju 2015., ovaj će otok postati vrhunsko odredište za parove i obitelji u potrazi za autentičnim iskustvom s daškom luksuza.

Kako komentirate jačanje Lukšić grupe nakon spajanja Plave lagune s Istraturistom? Brine li vas s obzirom na to da time Riviera Adria gubi poziciju najveće hrvatske hotelijersko-turističke tvrtke? Planirate li u budućoj tvrtki Valamar Riviera neke nove akvizicije?

Uvijek pozdravljamo kvalitetne poteze naših konkurenata, koje znače nova ulaganja i bolje marketinško pozicioniranje, jer sve to doprinosi i boljem turističkom rezultatu i imidžu cijelog odredišta, pa i Hrvatske u cjelini. Iako smo i dalje najveća, drago nam je da više nismo daleko najveća turistička kompanija u Hrvatskoj, već da ćemo nakon spajanja Plave lagune s Istraturistom imati konkurenta koji će nam po veličini biti vrlo usporediv, što će povećati natjecateljski duh u obje kompanije. Naše su razlike u kapacitetima zanemarive, iako Valamar ima nešto manje kreveta, i dalje smo vodeći po broju smještajnih jedinica i prihodima. No to nije važno. Važan je rast prihoda i rast profitabilnosti, odnosno nova vrijednost koju stvaramo našim dioničarima. A u tom je pogledu utrka još sasvim neizvjesna!

Zbog čega se naziv od 1. listopada mijenja u Valamar Riviera? Donosi li to možda još neke promjene – vodstva, poslovanja broja radnika? Ostaje li sjedište i dalje u Poreču?

U imenu smo spojili dosadašnje ime naše tvrtke, koje ima dugogodišnju tradiciju, s imenom najjačeg hrvatskog hotelskog brenda. Sjedište tvrtke, naravno, ostaje u Poreču. S obzirom na proširenje naše upravne zgrade i naše poslovne potrebe, planiramo i dodatna zapošljavanja, uglavnom mladih i obrazovanih kadrova s područja Istre.

Riviera Adria uzela je u koncesiju od Grada Poreča parkiralište na Žatiki. Poreču kronično manjka parkirališta, no ovo je parkiralište uglavnom bilo 'neiskorišten potencijal'. U čemu ste vidjeli interes?

Riviera Adria i dosad je bila zakupac velikog dijela kapaciteta na ovom, nažalost, neiskorištenom parkiralištu. Nakon investicije na otoku Sveti Nikola, kao i nakon mogućeg zatvaranja prometa na Rivi, narast će naše potrebe za parkirnim mjestima. Razmatrajući alternativna rješenja, poput gradnje novog parkirališta ili garažne zgrade, nasuprot uzimanja postojećeg gradskog parkinga u koncesiju, uočili smo niz prednosti za Rivieru kao što je lokacija, brza raspoloživost, ali i za Grad (ubiranje visoke koncesijske naknade u odnosu na vođenje parkinga s gubitkom). Važno je napomenuti da Ugovor s Gradom regulira i pitanja korištenja parkirališta za javne potrebe tijekom manifestacija i pogreba.

Hoće li Riviera Adria imati i vlastiti autobusni ili kombi prijevoz do centra te planirate li se baviti linijskim prijevozom putnika odnosno turista i drugim turističkim naseljima?

Poslovni korisnici zasad donose većinu prihoda parkirališta Žatika pa ni postojeći koncesionar nije uočio potrebu za organizacijom linijskog prijevoza. Ako broj vanjskih korisnika parkinga Žatika naraste, zasigurno ćemo ispitati mogućnost nuđenja te usluge. Ako govorimo o turističkim naseljima u Poreču, smatramo da turistički vlakić odlično zadovoljava potrebe gostiju i građana. Što se tiče pak turističkog naselja Lanterna, postoje određene autobusne linije, kao i aktivan brodski taksi prijevoz te će sigurno privatni poduzetnici u budućnosti svoju ponudu prilagođavati potrebama korisnika, u čemu ćemo im mi kao i dosad pružati potporu.

Od ove sezone počela je naplata parkirališta uz porečke hotele koji se nalaze bliže centru. Znači li to da će se tvrtka razvijati i u smjeru upravljanja parkiralištima?

Glavna je djelatnost naše tvrtke upravljanje svojom, prvenstveno turističkom imovinom, čiji su sastavni dio i parkirališta hotela i turističkih naselja. Iako smo dosad bili jedan od rijetkih hotelijera u Istri koji nije ni u visokoj sezoni regulirao pristup većini svojih hotelskih parkirališta, njihova pojačana zloupotreba (bespravno parkiranje, krađe…) primorala nas je na ograđivanje i naplatu parkinga. Posebice napominjemo da smo omogućili besplatno korištenje parkirališta prvih 25 minuta kako bismo olakšali pristup plaži i drugim hotelskim sadržajima.