ZA SPAS TURISTIČKE SEZONE

Dodatnih 5 milijuna kuna za oglašavanje

06.02.2009 u 15:46

Bionic
Reading

Zanimanje privatnog sektora za udruživanjem sredstava sa državom za turističko oglašavanje na svim tržištima u ovoj godini nadmašio je očekivanja, a kako bi se udovoljilo svih 618 zahtjeva pristiglih na natječaje Hrvatske turističke zajednice (HTZ) idući će se tjedan odlučivati o povećanju iznosa za to udruživanje.

Najavio je to ministar turizma i predsjednik HTZ-a Damir Bajs na današnjoj konferenciji za novinare predstavljajući završne rezultate pet natječaja za isto toliko modela udruženog oglašavanja.

O povećanju iznosa za udruženo oglašavanje, i to za oko 5 milijuna kuna, na izvanrednoj sjednici (10. veljače) odlučivat će Turističko vijeće HTZ-a, jer se to povećanje ne može provesti bez rebalansa HTZ-ovog proračuna za ovu godinu.

Ministarstvo turizma i HTZ odnosno država za udruženo su oglašavanje ukupno predvidjeli 35,3 milijuna kuna, no kako je vrijednost ukupno pristiglih 618 zahtjeva tvrtki na natječaje 40,7 milijuna kuna tražit to povećanje.

Za isti bi se iznos time ujedno povećala i sredstva koja udružuje privatni sektor, čime se sveukupni iznos za oglašavanje hrvatskog turizma u ovoj godini penje s prvobitnih 173,2 milijuna na 182 milijuna kuna, što je triput više nego je bilo u 2008., kazao je ministar.

Vjeruje kako će Vijeće HTZ-a to odobriti idući tjedan, nakon čega bi krenulo i potpisivanje ugovora te uplata prvih 50 posto ugovorenih iznosa tvrtkama te županijskim i drugim turističkim zajednicama s kojima se novac udružuje.

Pritom je posebno naglasio da se tvrtke i drugi ugovorima obvezuju ne samo udružiti svoju 1 kunu na 1 kunu države po gostu, nego i slijedom toga dovesti određeni broj stranih i domaćih turista u Hrvatsku ove godine.

Prema izračunu Povjerenstva Ministarstva i HTZ-a za udruženo oglašavanje, ako svi ispune svoje obveze iz ugovora, u Hrvatsku bi ove godine organizirano trebali dovesti 1,46 milijuna stranih turista. To je oko 15 posto od ukupnih stranih turista koji su u Hrvatskoj bili 2007. temeljem čijih su fizičkih pokazatelja i kreirani natječaji za ovogodišnje udruženo oglašavanje.

Ugovori za oglašavanje već su potpisani s više tvrtki-agencija, a među pristiglim zahtjevima su i oni gotovo svih važnijih hotelskih kuća u Hrvatskoj, putničkih agencija te brojnih regionalnih, gradskih i lokalnih turističkih zajednica. Po tržištima najviše zahtjeva je za oglašavanje u Njemačkoj, Sloveniji, Austriji, Francuskoj, Rusiji, Nizozemskoj, Skandinaviji.