TURIZAM

Dobre vijesti iz Njemačke: Hrvatska četvrta inozemna destinacija po potražnji

04.03.2024 u 16:21

Bionic
Reading

Njemačkih turista je u Hrvatsku u prva dva mjeseca 2024. došlo 7 posto više nego lani, a nove njemačke analize i Njemačka udruga turizma (DRV) potvrđuju dobru potražnju i optimizam za ovu godinu s tog tržišta, izjavila je ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac u Berlinu nakon sastanka s DRV-om uoči svjetske burze ITB.

Brnjac se s udrugom DRV, koja zastupa interese njemačke turističke industrije, sastala u prostorima Veleposlanstva RH u Berlinu uoči sutrašnjeg početka svjetske turističke burze ITB Berlin, nakojoj se predstavlja i hrvaski turizam. Sastanku su prisustvovali i veleposlanik RH u Njemačkoj Gordan Bakota te direktor Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Kristjan Staničić, direktor HTZ predstavništva u Njemačkoj Romeo Draghicchio, predsjednik udruge agencija UHPA Tomislav Fain te drugi.

"Razgovarali smo o stanju na tržištu Njemačke, jačanju suradnje s hrvatskim turističkim partnerima, a predstavili smo im i reformu turizma s novim Zakonom o turizmu, što moraju učiniti uz to lokalne jedinice i drugo. Bilo je riječi i o cijenama, a rezultati s tog tržišta i nove analize pokazuju da je Hrvatska po potražnji za 2024. na četvrtom među inozemnim destinacijama, što su dobre naznake za ovu godinu iz Njemačke", naglasila je ministrica.

Uspješna 2024., ali povećanje cijena mora pratiti kvaliteta

I predstavnici uprave DRV-a Volker Adams i Oliver Zahn rekli su da je turistička potražnja trenutno u Njemačkoj za Hrvatsku dobra te da je DRV i njezine članice zadovoljne suradnjom s hrvatskim turističkim partnerima i smjerom razvoja hrvatskog turizma ka održivosti i kvaliteti.

"Vjerujemo da će 2024. biti još jedna uspješna turistička godina za sve nas, posebice nakon današnjih razgovora s ministricom Brnjac i drugima, kao i da se hrvatski turistički proizvod razvija u dobrom smjeru, uz diversifikaciju i održivost. Hrvatska nije samo sunce i more, nudi puno više i izvan ljeta, a i nova legislativa je dobar put. Nijemci će nastaviti otkrivati ljepote Hrvatske i što nudi, a mi razgovaramo što možemo zajedno učiniti za još bolju suradnju i rezultate", naglasio je Adamas.

Zahn je poručio da Nijemci žele putovati i u Hrvatskoj i potrošiti više, ali očekuju da veće cijene prati i veća kvaliteta, čime je komentirao i utjecaj recesije u Njemačkoj na izbore i potrošnju na putovanjima. "Hrvatska ima diversificiranu ponudu, u kojoj svatko može naći nešto za sebe, ali važno je da povećanje cijena prati i kvaliteta", dodao je Zahn.

Direktor HTZ-a Staničić radni sastanak s DRV-om ocijenio je odličnim, njemačke partnere su upoznali i s novim strateškim marketinškim dokumentima te da se Hrvatska razvija kao cjelogodišnja i održiva destinacija.

"Predstavili smo i nove hotelske kapacitete u Hrvatskoj koji će se otvoriti ove godine, a sastanak je potvrdio i da su Nijemci zainteresirani i otkrivati nova odredišta u Hrvatskoj, i u pred i posezoni, i s te strane vjerujemo da ćemo u ljetnom redu letenja imati i više avio linija iz Njemačke", kazao je Staničić, dodajući da je omjer organiziranih (preko agencija, touroperatora i sl.) i individualnih dolazaka njemačkih turista u Hrvatsku 40 naspram 60 posto.

Fain iz UHPA-e je izjavio da je trenutno turistička prodaja u Njemačkoj bolja nego lani i prije korone te da su i domaće agencije zadovoljne stanjem na njemačkom tržištu, dok je za povećanje cijena rekao da je u svemu "najvažnije zadržati dobar omjer vrijednosti za novac jer su cijene putovanja porasle u cijeloj Europi".