novi trendovi

Bug Future Show: 'Teško je reći što nas čeka za 15 godina, ali sigurno je to da ćemo biti digitalni'

03.02.2022 u 14:40

Bionic
Reading

Nismo se ni okrenuli, a tehnologija je primijenila način na koji koristimo taksi, plaćamo račune, štedimo, investiramo, kupujemo, informiramo se, konzumiramo medije, osiguravamo naše automobile, jedemo, zabavljamo se, komuniciramo… U svijetu u kojem su telekomi, banke, osiguranja i mediji djelovali kao nedodirljivi stupovi korporativnog biznisa zbog disruptivne snage tehnoloških startupa više ništa nije isto

Poslovanje velikih kompanija tech je u potpunosti izokrenuo – no to je tek početak. Slijedi nam i zakretanje naših života u posve novom smjeru, a u kojem – Bugovom će direktoru Aronu Pauliću ispričati čelni ljudi korporacija: Nataša Rapaić, članica Uprave Hrvatskog Telekoma; Vančo Balen, član Uprave Croatia osiguranja; Zoran Turković, šef 24 sata, te Hrvoje Ćosić, šef Aircasha.

'Promijenio se način života, tako smo se promijenili i mi, sve naše navike. Teško je reći što će biti za 15 godina, postoje razne teze. Pouzdano je to da ćemo biti digitalni. Danas postoji velika isprepletenost digitalnog i realnog svijeta, što ovisi o pojedinim generacijama. Pokušavamo ići u susret korisnicima na način koji njima najbolje odgovara', kazala je uvodno Rapaić.

Balen je rekao da se svijet promijenio u proteklih deset godina, a kamoli tek u više od stotinu godina, koliko postoji Croatia osiguranje: 'U osiguranju je uvijek bila hrpa papira, danas nema papira ni tamo gdje mislite da ćete ga naći, ali zato nema radnog mjesta na kojem nema po dva ekrana. Način na koji radimo jako se promijenio.'

Puno mlađa kompanija, 24sata, od svojih početaka bila je distruptor medija. 'Zadnje smo uspješno pokrenute dnevne novine u Europi. U 17 godina rada ušli smo i u digitalni prostor i imamo jako veliku interakciju s čitateljima, samo na portalu svaki dan imamo 9000 ljudi. Ušli smo i u videoprodukciju da zahvatimo najmlađu populaciju, navike se mijenjaju i mi se stalno prilagođavamo', rekao je Turković i dodao da su specifični po tome što brzo pokreću nove projekte i gase one neperspektivne.

Šef Aircasha dodao je kako je puno toga naučio ulazeći u visokoreguliran posao plaćanja jer je HNB, regulator tržišta, djelovao sugestivno na njih. 'Ideja je brzo i jeftino omogućiti razna plaćanja, tu je bilo dosta prostora u sektoru financija. Prvo smo počeli s transferom novca, pa parkingom, bonovima i, konačno, karticama. Pokušali smo inovirati model kako korisnik dolazi do kartice, a mi smo odlučili inovirati način distribucije s idejom da odmah dolazite do kartice', rekao je Ćosić.

Na komentar moderatora da je u Hrvatskoj jako pao broj stanovnika, Rapaić je poručila da su trenutačno glavni rizici u poslovanju pandemija covida i odljev stanovništva, što je zapravo glavni problem.

'Digitalizacija će biti alat koji će nam pomoći da ljudi ostanu. Što se tiče disrupcije, tipa Revolut i sličnih, mi smo naučili koegzistirati s njima i donijeli su dobro jer su se sve velike korporacije morale prilagoditi. Surađujemo s njima i mi smo partneri', rekla je Rapaić, a na pitanje kako potaknuti rast odgovorila je:

'Telekomi imaju sreću jer je njihov proizvod tražen proizvod. U pandemiji su rasle i fiksne usluge, a koje su već proglašene mrtvima. Ljudi zbog digitalizacije sve više trebaju internet i mi rastemo, u prošloj godini rasli smo u prvih devet mjeseci. Rast dolazi od toga na naši korisnici trebaju sve više prometa.'

Ćosić je pojasnio da je prednost Aircasha i njegove tvrtke to što može poslovati na području cijelog EU-a nakon što je ishodio sve dozvole: 'Naš rad je opipljiv, ono što radi u Hrvatskoj, radi i u Njemačkoj. To je izazov. Revolut je konstanta, a puno toga je i na brendu, a naš je internacionalan - keš i zrak. Pokazali smo da možemo izazvati sektor bankarstva i da su ljudi spremni na promjene.'

Upitana što za budućnost sprema Hrvatski Telekom, Rapaić je zaključila da više neće biti killing featuresa jer se više primjerice ne može izmisliti usluga SMS-a. 'Ključno je korisničko iskustvo, prezentacija usluge i njena jednostavnost korištenja - to će biti killing feature. Kad je počela korona, ako vam je netko mogao osigurati stabilnu vezu, više niste ni pitali koja je cijena, zbog čega je važan omjer cijene i kvalitete usluge.'